Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital Kültür2022’de takip etmeniz gereken tüketici elektroniği trendleri

    2022’de takip etmeniz gereken tüketici elektroniği trendleri

    Yapay zeka (AI) ve nesnelerin interneti (IoT) gibi teknolojiler, tüm endüstrileri yeniden şekillendirirken, sağlıktan tasarıma farklı meslek gruplarından profesyonellerin yeteneklerini de şaşırtıcı şekilde artırarak işlerinde birçok yeniliği hayata geçirmelerini sağlıyorlar. Dahası etrafımızla iletişim kurma becerilerimizi artırıyor, sağlığımızı iyileştiriyor, evlerimizi akıllı cihazlar ve aletlerle doldurarak konfor katıyor ya da yeni nesil eğlence deneyimleri ile hayatımıza renk katıyor.

    Tüm bunları olmasını sağlayan tüketici teknolojilerini, sorunları çözmemize veya günlük hayatımızda daha iyi deneyimler yaşamamıza yardımcı olan geniş bir ürün ve hizmet kategorisi olarak tanımlamak mümkün. Bu alandaki gelişmeler 100 inçlik bir 8K TV setinin muhteşem görsellerini salonumuza getirebileceği gibi, cebimizdeki akıllı telefondan kolumuzdaki saate kadar hayatımızdaki tüm gereçlerinin daha dijital ve daha akıllı olmasını sağlıyor. Peki tüketici elektroniği alanında bu yıl hangi trendler daha fazla öne çıkacak? Bu yazımda 20222’nin tüketici elektroniği trendlerine göz attım.

    Ev tipi robotların yükselişi
    Ev tipi robotlar bir süredir hayatımızda ve giderek yaygınlaşıyor. Amazon’un 2021 Eylül’de tanıttığı yeni ev tipi robotu Astro ise bu alanda çıtayı yükseltiyor. Yapay zekaya sahip sesli asistan Alexa teknolojisi ile donatılan ev robotu başarılı olursa diğer teknoloji geliştiricilerin Amazon’un izinden gitmesi muhtemel. Uzaktan da kontrol edilebilen Astra, evde yaşayan hayvanların ya da insanların kontrolü ya da güvenliği amacıyla kullanılabiliyor. Büyük bir ekran ile donatılan ve periskop şeklinde bir kamerası olan Astro, evde güvenlik konusunda bir sorun gördüğünde kullanıcısına bildirim gönderebiliyor.

    Daha akıllı şeyler
    İlk nesil “akıllı” ürünler, internette gezinmemizi sağlayan akıllı telefonlardan YouTube ve Netflix izlememize izin veren TV’lere kadar gerçekten yalnızca “bağlantılı ürünler”di. Makine öğrenimi daha sonra geldi ve telefonların akıllı güç yönetimi ile pil ömrünü uzatmasından görüntü iyileştirme algoritmalarıyla daha iyi fotoğraflar çekmesine kadar hayatımızda verimliliği artıran ve kendi kendine çalışabilen yeni araçlar getirdi. Bugün, akıllı TV’ler, çevrimiçi içeriği izlememize ve uygulamaları çalıştırmamıza izin vermek yerine, görüntülerini ve seslerini bulundukları ortama uyarlamak için yapay zekayı kullanıyor ve seslerimizle kontrol edebilmemiz için yerleşik doğal dil tanıma algoritmalarına sahipler. 2022’de akıllı tüketici cihazları, ister güneşin TV ekranımıza yansıdığı açı, isterse egzersiz tavsiyesi vermek için aktivitelerimizi takip ediyor olsun, günlük hayatımızda karşılaştığımız benzersiz zorluklara kişiselleştirilmiş çözümler sunma becerisini daha fazla geliştirecek.

    VR/AR ve duyuların interneti
    Dijital içerik ve çevrimiçi hizmetlerle etkileşim geleneksel olarak görme ve işitme olarak iki duyumuzun uyarılmasını kapsar. İleride, hem üreticiler hem de içerik sağlayıcılar, gerçekten sürükleyici tüketici deneyimleri yaratmak için dokunma, tatma ve koku alma yoluyla bizimle etkileşime geçmeye çalışacaklar. Bunların çoğu, yeni cihazların deneyimleri koklamamıza ve hissetmemize izin vereceği sanal gerçeklik ortamlarında (VR) gerçekleşecek, bu da onların giderek daha “gerçek” ve etkileşimli olacağı anlamına geliyor. Hem VR hem de artırılmış gerçeklik (AR) cihazları 2022’de hızla artacak. Oculus’un 2021’de Quest 2 kulaklıklarından iki milyona yakın sattığını biliyoruz. Bu da daha fazla içerik üreticisinin oyunlarını ve deneyimlerini VR’a getirmek için motive olacağı anlamına geliyor. HTC ve Sony gibi teknoloji firmalarının rekabette geride kalmamak adına oyuna hızlıca dahil olabileceklerini öngörebiliriz. Filmler ve oyunlar da dahil olmak üzere eğlenceli içeriklerde daha etkileşimli deneyimler önümüzdeki dönemde bizleri bekliyor.

    Metaverse çağı başladı
    Facebook, Nvidia ve Microsoft gibi şirketler, metaverse için gelecek planlarını ortaya koydular. Amaç iş, sosyalleşme ve oyun oynamak için sürükleyici çevrimiçi ortamlar yaratmak. Bununla birlikte, oyun geliştirici Epic, herhangi bir zamanda çevrimiçi olarak 15 milyona kadar oyuncuyu çeken Fortnite oyunuyla bir şeyler inşa etmek, canlı konserler yaşatmak ve sunduğu diğer yeni nesil sanal deneyimlerle bu alanda yol gösterici olabilir. Evet metaverse çağı başladı.

    5G ve diğer ultra hızlı ağlar
    5G yetenekleri, premium ve amiral gemisi ürünlerle sınırlı olmak yerine, tüm cep telefonları ve diğer cihazlar için norm haline gelecek. Bu, 8K akışın yanı sıra bulut oyunları ve VR dahil olmak üzere daha yüksek tanımlı ve daha yüksek bant genişliğine sahip video hizmetlerinin kullanıma sunulmaya başlayacağı anlamına geliyor. Bu aynı zamanda hacimli işlemcilere ve grafik yongalarına gerek kalmadan cihazların daha küçük ve daha hafif olacağı anlamına geliyor.

    Akıllı evler ve nesnelerin interneti

    Evdeki her şeyin giderek daha “akıllı” hale gelme ve birbirleriyle daha yararlı yollarla iletişim kurma ve bağlantı kurma eğilimi, bu yıl boyunca devam edecek. Aslında, Gartner’daki analistler, 2022’de ortalama bir evin 500’den fazla akıllı cihaz içerebileceğini tahmin ediyor. Bu yıl sonunda Apple, Google ve Amazon’un iş birliğiyle oluşturulan “akıllı ev işletim sistemi” Matter’ın lansmanı merakla bekleniyor. Bu yeni teknoloji evdeki bağlı cihazlar için standart bir çalışma ortamı oluşturmayı amaçlıyor. Şu anda, farklı üreticilerin cihazları genellikle kendi protokollerini kullanarak çalışıyor ve bunlar başka teknolojilerle entegre çalışacak şekilde tasarlansa da, tüketicilerin tüm cihazlarını yönetmesine ve bağlamasına izin verecek bir Windows veya MacOS eşdeğeri yok. Bu, akıllı ev cihazları pazarının 53 milyar dolara çıkacağının tahmin edildiği 2022’de değişebilir.

    NFT, blockchain ve dijital ikizler
    Bunların hepsinin bir arada konuşulması önemli, çünkü tüketici elektroniği alanındalim uygulamalar söz konusu olduğunda, bunlar birbiriyle yakından ilişkilidir. Basitçe söylemek gerekirse, blok zinciri, NFT’ler ve dijital ikizler bir arada çalışarak çalışma şeklimizi değiştirecek. 2022’de tüketici ürünlerini büyük ölçüde etkilediklerini görmeye başlayacağız. Sony, Asics ve Coca-Cola gibi tüketici markaları, NFT alanının bir parçası olma niyetlerinin sinyallerini verdi ve fiziksel tüketici ürünlerini tamamlamak ve artırmak için tasarlanmış dijital ürün ve hizmetler üzerinde çalışmaya başladı.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN