Sektör uzmanlarının 2022’nin video oyun endüstrisi için yatırımların ve birleşmelerin yılı olacağı tahminleri, yılın ilk aylarında gelen haberlerle doğrulandı. Türkiye’nin lider oyun şirketi de küresel trendlere paralel olarak Londra’da bir oyun stüdyosuna yatırım yaptı.
Pandeminin değiştirdiği eğlence alışkanlıklarına NFT ve metaverse gibi kavramların sahip olduğu potansiyeller de eklenince video oyun endüstrisinde hızlı bir büyüme kaçınılmaz oldu. Uzmanlar, 2022’nin video oyun endüstrisi için yatırım, birleşme ve satın alma yılı olacağını tahmin ederken arka arkaya gelen haberlere bir yenisi de Türkiye’den eklendi. Geçtiğimiz haftalarda aldığı küresel yatırımla adından söz ettiren Türkiye’nin lider oyun şirketi Joygame,Londra merkezli oyun stüdyosu Drybrush’a yatırım yaptı.
Joygame’in oyun yayıncılığındaki kuralları baştan yazmak istediğini ve yatırımlarına hız kesmeden devam ettiğini hatırlatan Joygame CEO’su Özberk Ölçer, “Geçtiğimiz haftalarda duyurduğumuz yatırımla elde ettiğimiz finansal gücü, deneyimlerimizle ve doğru ortaklıklarla birleştirmek için adımlar atıyoruz. Üç Türk girişimcinin Londra’da hayata geçirdiği Drybrush oyun stüdyosuna yaptığımız yatırımla Türkiye ve İngiltere’deki farklı yetenekleri bir araya getirerek sektörde fark yaratmayı hedefliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
Joygame 2022’ye hızlı bir başlangıçla gerçekleştirdiği Drybrush yatırımıyla Action-RPG türünde mobil oyunlar geliştireceğini de duyurmuş oldu. Drybrush’ın oyun endüstrisinin farklı alanlarında çalışan ve 2000’lerden bu yana tanışan üç Türk girişimci tarafından 2021 başında Londra’da kurulduğuna dikkat çeken Drybrush Games CEO’su Alper Türktaş, “RPG öğelerinin sunduğu derinliğin hibrit oyun türleri için önemli bir unsur olduğunu düşünüyoruz. Joygame’le hem enerjimiz hem de oyun sektörünün geleceğine dair vizyonumuz uyuştuğu için bu işbirliğine çok inanıyoruz.” dedi.