WhatsApp Business nedir, kimler için uygundur, hesap açma ve kişiselden business hesaba geçiş işlemleri nasıl yapılır, özetle nasıl kullanılır ve faydaları nedir açıkladım.
WhatsApp Business nedir?
WhatsApp Business, popüler sohbet uygulamasının şirketlerin müşterilerle kolay etkileşim sağlaması için hazırladığı küçük bir araçtır. Uygulama, bir ürün kataloğu oluşturma, otomatik yanıtlama ve mesaj istatistiklerini kontrol etme gibi işlevler sunar.
Ocak 2018’de yayınlanan WhatsApp Business, aslında öncelikle küçük işletmelere yönelik bir çözüm. WhatsApp Business ile müşteriler şirketle kolayca ve doğrudan iletişime geçebilir. Şirketler açısından bakıldığında ise uygulama, müşteri iletişimlerini organize etmeyi, satışları ve ödemeleri takip etmeyi sağlayan bir araçtır.
WhatsApp Business faydaları: İş aracı kime uygun?
Uygulama, şirket profilini özel WhatsApp profilinden ayırmak isteyen girişimcilere yöneliktir. Bir iş profili ile konum, açıklama, açılış saatleri, e-posta ve web sitesi gibi bilgilerle şirketinizi tanımlayabilirsiniz. Telefon numarası doğruladğınızda, hesabınız ayrıca yeşil tik alır.
WhatsApp Business özellikleri
Bir şirket profili oluşturmanın yanı sıra, WhatsApp Business, onu standart mesaj aracından ayıran bir dizi başka işlev sunar.
Otomatik mesajlar
Şirket sorumluları ya da çalışanları günün herhangi bir saatinde her mesaja kişisel olarak cevap veremeyebilir. Bu nedenle WhatsApp Business, müşteri mesajlarına otomatik olarak yanıt vermek için çeşitli seçenekler sunuyor. Örneğin, otomatik karşılama mesajları hazırlayabilirsiniz. Bir müşteri şirketinize ilk kez yazdığında veya 14 gün boyunca işlem yapmadan tekrar yazdığınızda otomatik mesaj gönderebilir.
İkinci seçenek ise otomatik ofis dışı mesajlarıdır. Yani mesai saatleri dışında aldığınız mesajlara otomatik bir yanıt hazırlayabilirsiniz. Bu işlev çalışma saatlerinde devre dışı bırakılır. Ayrıca ofis dışı mesajları, sabit bir zaman için de ayarlanabilir.
Hızlı yanıtlar
WhatsApp Business, bir anahtar kelime ile kullanabileceğiniz hazır hızlı yanıtlar yazma imkanı sunar. Bunun için klavyede “eğik çizgi” yani “/” ve karşılık gelen anahtar kelime yazılması gerekir.
Mesaj istatistikleri
WhatsApp’ın kurumsal versiyonu, mesaj istatistiklerini içeren bir genel bakış panosuna sahiptir. Buradan kaç mesajın gönderildiğini, iletildiğini, okunduğunu ve alındığını kontrol edebilirsiniz.
Alışveriş sepeti
2020’nin sonunda WhatsApp’a alışveriş sepeti işlevi geldi. Bu, şirketlerin ve tüketicilerin uygulama aracılığıyla bir şeyler satın almalarını kolaylaştırıyor. Her ne kadar henüz Türkiye’de devreye girmemiş olsa da, bu özellik ile bir WhatsApp mağazası aracılığıyla birden fazla ürün sipariş etmeyi ve ödeme yapmayı sağlıyor. Satıcıların sipariş takibi yapması kolaylaşırken, özelliği kullanım için tek gereklilik, alıcıların görebileceği bir ürün kataloğu oluşturmak. Alışveriş özelliği açık WhatsApp Business hesaplarında, profilde bir alışveriş sepeti sembolü görünür.
Sohbet etiketi
Müşterilerle yapılan sohbetleri sınıflandırmak da WhatsApp Business ile kolaylaşıyor. Farklı renkli etiketler atayarak kiminle ne konuşulduğunu mesajlara bakmadan anlayabilirsiniz. WhatsApp Business beş hazır etiket sağlıyor, ancak bunların sayısı istendiğinde artırılabiliyor.
WhatsApp Business’ın sınırlamaları
Standart sürüme kıyasla WhatsApp Business’ta herhangi bir kısıtlama yoktur. Bu, uygulamanın WhatsApp Web ile uyumlu olduğu, kişilerin engellenebileceği veya sohbetlerin spam olarak işaretlenebileceği anlamına gelir. Mesajlar, tıpkı WhatsApp’ta olduğu gibi uçtan uca şifreleme özelliği ile korunur. Resim, sesli mesaj ve dosya gönderme özellikleri de WhatsApp’taki gibi gibi çalışır. Ayrıca arama da yapabilirsiniz.
Diğer yandan WhatsApp standart sürümünü de her zamanki gibi kullanmaya devam edebilirsiniz. Fakat WhatsApp Business hesabı ayrı bir telefon numarasına bağlıysa, her iki uygulamayı aynı anda kullanmak için çift SIM’li bir akıllı telefon gerekir.
Uygulama ücretsiz olarak indirilebilir ve tamamen ücretsiz olarak kullanılabilir.