Sucker Pucnh’ın Japonya’nın Moğos istilasına uğradığı dönemi anlatan oyunu, çıktığı dönem oyuncular tarafından çok sevilmiş olsa da, PlayStation için yenilenen Ghost of Tsushima Director’s Cut nasıl görünüyor?
Öncelikle ana oyuna göre yapılan bazı önemli değişliklerden bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz gibi Ghost of Tsushima geçtiği yer nedeniyle hem İngilizce hem de Japonca dil seçeneklerine sahip. Eğer oyuna daha otantik bir hava katmak isterseniz dil ayarını Japonca olarak seçenebiliyorsunuz. Ama ana oyunda karakterlerin dudak senkronizasyonları Japonca’ya uyumlu olmadığı için, Ghost of Tsushima’yı İngilizce oynamak zorunda kalmıştım. Director’s Cut ile beraber Japonca seslendirme için dudak senkronizasyonu da eklenmiş. Böylece aradığım otantik atmosferi fazlasıyla bulabildim.
Bir diğer önemli noktaysa grafikler ve kare/saniye oranları. Orijinal oyun PS4’te 30FPS, PS4 Pro’da ise 45 FPS civarı karelerle çalışıyordu. Director’s Cut’ın PlayStation 5 versiyonunda ise oyunu sabit 60 FPS olarak oynayabiliyorsunuz. Aslına bakarsanız yeni nesil oyunların en büyük gücü bu olacak: 60 FPS. Ghost of Tsushima gibi refleks odaklı oyunlarda hızlı karar vermeniz kadar, oyunun bu hızı uygulayıp, uygulayamadığı da önemli bir nokta. Ghost of Tsushima’yı harika görselliğinden feragat etmeden çok iyi bir kare saniye oranıyla oynayabilmek benim açımdan güzel bir deneyim oldu.
Ayrıca PlayStation 5’in yeni nesil kontrolcüsü olan Dualsense de oyunla müthiş bir uyum yakalamış. Hem tetik tuşlarındaki direnç noktaları hem de genel performans olumlu yönde diyebilirim. Aslına bakarsanız Ghost of Tsushima Director’s Cut standart PS4’te bile düzgün bir performans veriyor. Ama bir kez PS5 ile deneyince bir daha geri dönmek istemiyorsunuz.
Kontrollerin son derece esnek olması da sevdiğim özelliklerden biri. Ben genellikle benzer türde oyunlarda, benzer kontrol şemalarını kullanmayı seviyorum. Sürekli kontrolcü alışkanlığımı değiştirmek istemiyorum. O yüzden ilk iş oyunun kontrol şemasını değiştiridim. Normalde Kare ve Üçgen olan saldırı tuşlarını, R1 ve R2 şeklinde değiştirebiiiyor olmamız, benim Dark Souls oyunlarından kalan alışkanlığımı kolayca Ghost of Tsushima’ya aktarmama yardımcı oldu. Erişilebilirlik seçenekleri bence bir oyun için son derece önemli ve GoT’un bunu başarması harika bir olay. Çok basit bir seçenek olsa da, bunu yapmaya üşenen oyunları gördükçe övmeden geçmeyeyim dedim.
Ghost of Tsushima Director’s Cut, Iki Island genişlemesini ve yeni ana düşmanımız The Eagle’ı da tanıtıyor. Iki Adası oynanış çeşitliliği açısından ana oyundan çok farklı olmasa da, inanılmaz manzaraları ile gerçekten büyülüyor. Ghost of Tsushima hayranlarının bir genişleme paketinde aradığı şey tam olarak bu eklenti olmuş.
Ghost of Tsushima oyuncuları, oyunun ikinci perdesine ulaştıktan sonra Iki genişlemesine erişebiliyorlar. Iki Adasın’da görülecek yeni yerler, yaşanacak hikayeler, üstesinden gelinecek zorluklar ve kilidi açılacak tonla kupa var ve eklenti paketinin sunduğu her şeyi tamamlamak istiyorsanız en az bir 10 – 15 saat oynamanız gerekiyor.
Ben ana oyunu zaten seven biri olarak Ghost of Tsushima Director’s Cut versiyonunu da keyifle oynadım. Hem yeniliklerin çeşitliliği hem de PS5 için yapılan güncellemelerin son derece yerinde olması, Ghost of Tsushima’ya başlayacak herkes veya oyuna yeniden dalış yapmak isteyen hayranlar için sevindirici.