Sosyal medya platformları arasında en popülerler arasında yer alan Instagram için yeni bir araştırma yayımlandı. Yakın zaman önce Instagram başta olmak üzere sosyal medyada oluşturulan evrenin gençler üzerinde olumsuz etkisi olduğuna yönelik bir rapor çıkmıştı. Öte yandan MobileMarketing tarafından yapılan yeni bir araştırma, Instagram gönderileri için yeni bir gerçekliği ortaya çıkarttı.
Instagram gönderileri tarafında yatan sahtelik
Instagram üzerinden yapılan paylaşımların dörtte üçünün ‘sponsorlu’ olduğu belirlendi. Pek çok gönderide bunu belirtemeyen Instagram fenomenleri, insanları kandırdıklarını ve üstüne ‘gizli reklam’ yaptıkları da gözler önüne serilmiş oldu.
Temelde sosyal medya platformlarındaki sponsorlu gönderiler etkilidir. Potansiyel olarak sosyal medya platformlarının bu özelliği sunması kullanıcıların başka bir gelir kaynağı elde etmesine olanak sağlıyor. Öte yandan markaların ve içerik oluşturucuların sundukları ile ilgilenebilecek insanlarla bağlantı kurmalarını da sağlıyor.
Tüm bunların yanında sponsorlu bir gönderinin bu şekilde işaretlenmediği takdirde manipülatif olarak görülmesi de oldukça yüksek bir ihtimal. Bir gönderinin sponsorlu olduğu gizlendiği takdir de kullanıcılar için bu hem samimiyetsiz olacak hem de ortaya çıktığında hesaplara olan güvenleri de azaltacak. Bu yüzden Instagram çok büyük bir sorunla karşı karşıya.
Rakamlara göre Instagram’da yapılan sponsorlu gönderilerin yüzde 76’sında gizlenme kaygısı bulunuyor. Sponsorlu içeriklerde etiketler kullanan kişilerin yaklaşık 13 milyonu, #ad yani ‘reklam’ etiketini kullanıyor. İkinci sırada ise 3.3 milyon gönderiyle #sponsored yani ‘Sponsorlu’ içerik etiketlerini kullanıyor. İnsanları