Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerTeknolojiPerakende sektöründe AR teknolojileri nasıl kullanılıyor?

    Perakende sektöründe AR teknolojileri nasıl kullanılıyor?

    Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojileri uzun zamandır hayatımızda. Ancak 2016’daki Pokémon Go çılgınlığı dışında hiç bir zaman son tüketiciyi yakalayamadı. Bununla birlikte pandemi sonra çarpanlarla büyüyen online alışverişin de etkisi ile perakende sektöründe daha yaygın kullanımı AR’ın makus talihini değiştirebilir.
    Pandemi etkisi ile değişen ve online’a kayan tüketim alışkanlıklarının pandemi sonrasında da devam etmesi bekleniyor. Çevrimiçi alışverişe artan güven, perakendecileri, tüketicilerle etkileşim kurma, ürünlerini farklılaştırmalarma gibi konularda yeni teknolojileri kullanma konusunda cesaretlendiriyor. AR da bu teknolojiler arasında perakencilere heyecan verici fırsatlar sunması ile öne çıkıyor.
    AR yeni bir teknoloji değil, hatta birçok perakende markası bir şekilde bu teknoloji ile özellikle ilk çıktığı ve trend olduğu dönemlerde ilgilenmiştir. Ancak son zamanlarda AR ile anlamlı uygulamalar geliştirme konusunda şartlar daha elverişli hale geliyor diyebiliriz. Online alışverişe artan ilgi ve 5G’nin yaygınlaşması buradaki en kıymetli gelişmeler. Çevrimiçi deneyimin her zamankinden daha önemli olduğu bugünlerde perakendecilerin pazarlama stratejilerini dönüştürmek için AR’ı en efektif kullanabilecekleri yolları bu haftaki yazımda bir araya getirdim.

    Canlı etkinlikler ve ürün lansmanları
    Pandeminin sürdüğü mevcut şartlarda ürün lansmanları gibi yüz yüze etkinlikler çok nadir olsa da, bu perakendecilerin yeni ürünlerinin tanıtımı ile ilgili ses getirecek etkinlikler yapmaları önünde engel olmayabilir. Bu noktada AR kullanarak, yüz yüze deneyimler kadar etkili, sürükleyici ve etkili sanal etkinliker organize edilebilir. AR’ın canlı etkinliklerdeki potansiyelini bize kanıtlayan bazı etkinliklere bu yıl içinde şahit olduk aslında. Ünlü model Adwoa Aboah’ın Londra Moda Haftası podyumunda AR teknolojisi ile yürümesi ya da Temmuz ayında Çinli marka OnePlus’ın yeni akıllı telefonu için gerçekleştirdiği lansman etkinliği akla ilk gelenler.
    Araştırmaya göre, tüketicilerin %55’i AR’ın alışveriş deneyimini daha heyecanlı hale getirdiğini düşünüyor. Bu bağlamda dijital etkinlikler bu ilgiyi yakalayabilir ve teknolojiye olan güveni daha da artırabilir. Bir AR etkinliği deneyiminin, fiziksel bir etkinliğe göre birçok avantajı vardır. Öncelikle dijital sunum katmanına entegre edilmiş etkileşimli işlevsellik aracılığıyla tüketicilerin pasif izleyiciler yerine aktif katılımcılar olmaları sağlanabilir. Aynı zamanda, sayısız tüketicinin ürün lansmanlarını ve diğer etkinlikleri dünyanın herhangi bir yerinden aynı anda deneyimlemesini de AR ile sağlamak mümkün.

    Kişiselleştirilmiş ürün görselleştirme

    Çevrimiçi alışveriş, fiziksel bir mağazayı ziyaret etme zorunluluğunu ortadan kaldırırken, perakendecilerin tüketicilerini satın almaya teşvik için daha fazla alternatif yöntem kullanmasına imkan veriyor. AR da bu noktada iyi bir alternatif olabilir. Apple’a göre, satın almak istedikleri mobilyaların ev ortamında nasıl göründüğünü deneyimleyen tüketicilerin ilgili ürünleri alma olasılığı 11 kat artıyor.
    Perakendeciler, LiDAR ve Eşzamanlı Yerelleştirme ve Haritalama (SLAM) gibi AR teknolojilerini uygulayarak, kullanıcıların bir ürünün belirli özelliklerini görmelerini ve bunlarla etkileşim kurmalarını sağlayacak, bu da daha iyi bir alışveriş deneyimi yaratacak. LiDAR, AR güdümlü 3D arayüzlere daha fazla derinlik hissi ekleyerek bunu başarabilir, SLAM ise dijital nesnelerin fiziksel dünyaya ‘bağlanmasını’ sağlayarak alışveriş yapanlara daha gerçekçi bir deneyim sunar.
    Ikea, müşterilerin sipariş vermeden önce evlerinde bir mobilyayı konumlandırmasına ve görselleştirmesine olanak tanıyan, sürekli gelişen Place uygulamasında AR’ı yıllardır başarıyla kullanıyor. Alışveriş yapanların %40’ı AR aracılığıyla test edebilecekleri ürünler için daha fazla ödemeye istekli olduklarını söylerken, diğer birçok perakendeci artık daha değerli bir alışveriş deneyimi sağlamak için teknolojiyi e-ticaret tekliflerine dahil ediyor. Max Factor ve Bobbi Brown gibi güzellik markaları da AR özelliklerini kullanıyor, böylece potansiyel müşteriler farklı kozmetik ürünlerinin kendi yüzlerinde nasıl göründüğünü görebiliyor.

    Ürünün hikayesini anlatmak

    Günümüzün müşterileri, satın aldıkları ürünler hakkında derinlemesine bilgi istiyor ve AR, perakendecilerin bir ürünün hikayesini sürükleyici bir şekilde aktarmasına yardımcı olabilir. WebAR, bu bilgileri geniş çapta erişilebilir ve ilgi çekici hale getirerek, kullanıcılara bir uygulama indirmeye gerek kalmadan web tarayıcıları aracılığıyla kusursuz bir dijital deneyim sunuyor. Örneğin Kellogg’s, yakın zamanda Coco Pops yemeyi Orta Doğu’daki çocuklar için eğlenceli ve eğitici bir deneyim haline getirmek için AR’ı kullandı.
    AR ile ürün hikayesi anlatma yeteneği, sürdürülebilirlik ve kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarında kullanılarak tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede fayda elde edilebilir. AR, hamm addelerin nereden temin edildiği, ürünlerin nasıl üretildiği, tedarik zincirinin nasıl göründüğü ve ürünlerin nihayetinde nasıl geri dönüştürülebileceği dahil olmak üzere ürünün tüm yolculuğunun tüketici ile paylaşılmasında kullanılabilir.
    Online alışverişe ilgi artarak devam ederken, AR, perakendecilere tüketicilerle etkileşim kurmaları, ürünlerini sergilemeleri, rekabet avantajı yaratmaları ve satışları artırmaları için değerli fırsatlar sunuyor. Canlı etkinlikler ve ürün lansmanları, gelişmiş ürün görselleştirme yetenekleri ve derinlemesine ürün hikayesi anlatımı, AR’ın perakende sektörünü dönüştürmek ve perakendecilerin bu zorlu zamanda başarılı olmasına yardımcı olmak için belirlediği birçok yoldan sadece birkaçı.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN