Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürTürkler dijital romantik!

    Türkler dijital romantik!

    Ödeme teknolojileri şirketi Mastercard’ın, 19 ülkede geride kalan Sevgililer Günü hediye alışkanlıklarını araştıran Sevgi Endeksine göre, Türkiye’deki online alışveriş oranları son 10 yıl içerisindeki en yüksek değerine ulaştı..

    Mastercard’ın Avrupa genelinde 19 ülkede gerçekleştirdiği Sevgi Endeksi araştırması, banka kartı, kredi kartı ve ön ödemeli kartlarla Sevgililer Günü için yapılan alışverişleri inceliyor. Araştırmaya göre, Türkiye’de son on yılda Sevgililer Günü döneminde gerçekleşen online işlem sayısı yüzde 151’e ulaştı. Böylece, bu yılın online alışverişleri tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü.

    Pandemi döneminde bir araya gelebilmek bazı çiftlerin hayali oldu. Araştırmaya göre bu yıl, Türk sevgililerin %16’sı yalnızca Zoom, Facetime gibi online görüntülü konuşma imkanı sağlayan uygulamalarla bu özel günlerini kutlayabileceklerini belirtti.

    Pandemiyi birlikte geçiren çiftlerin en gözde planı ise evde baş başa bir yemek organizasyonuydu. Sevgililerin yüzde 55’i evde kendi hazırladıkları yemeklerle kutlama yapmayı tercih ederken, yüzde 45’i dışarıdan yemek siparişi planladı.

    Sevgilinin Günü değil: sevgi günü

    2021’de ülkenin yüzde 76’sı Sevgililer Günü’ne daha fazla önem vermeye başladıklarını belirtti. Sevgililer Günü son zamanlarda Türk halkı için sevgiliyle paylaşılan bir gün olmanın yanı sıra sevgiyi paylaşma günü haline geldi. Vatandaşların yüzde 55’i sevgilisine, yüzde 45’i bir arkadaşına ve yüzde 50’si ise bir aile üyesine tebrik kartı gönderdi.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN