Yerel işletmelerden yiyecek teslimatı hizmeti sunan Instacart, 225 milyon dolar yeni yatırım alarak 13,7 milyar dolar değerlemeye ulaştı.
Instacart, koronavirüs salgını döneminde zor günler yaşamasına ve çalışanlarını işten çıkarmasına karşın büyümesini sürdürüyor. 500 binden fazla kişiye istihdam sağlayan şirket General Catalyst ve DST Global’in liderliğinde yapılan yatırım turunda 225 milyon dolar yatırım aldı. Bu yatırım ile birlikte şirketin değerlemesi 13,7 milyar dolar seviyesine ulaşmış oldu.
Büyümesini sürdürüyor…
Müşterilerine yiyecek alışverişi ve teslimatı için çoğunlukla bağımsız ürün taşıyacılarla çalışan Instacart, aldığı yatırım ile birlikte ağını yüzde 250 oranında büyütmeyi hedefliyor. İş ortaklarına, müşteri deneyimine ve reklam çalışmalarına odaklanan şirket ayrıca müşterilerin siparişlerini zamanında alması için operasyonel altyapıya da yatırım yapacağını açıkladı.
ABD’deki toplam hanenin yüzde 85’ine ulaşabildiğini açıklayan startup, ABD ve Kanada genelinde 30 bin işletmede kullanılıyor. Salgın döneminde evinde kalanların yiyecek siparişi için tercih ettiği hizmetlerin başında gelen Instacart bu nedenle büyüme oranını hızlandırmıştı.
Öte yandan geçtiğimiz süreçte bazı şirket çalışanları şirketin sipariş başına 5 dolar ekstra ödeme alması, koruyucu ekipman sağlamaması nedeniyle ve hastalık harcamaları ödeme politikasını genişletmesi talepleri ile grev yapmıştı. Instacart bu taleplerin bazılarına olumlu cevap vermişti.