Wolcen: Lords of Mayhem, Diablo klonu olarak etiketlenen ancak aslında Path of Exile ve benzeri oyunlara daha fazla yaklaşan isimlerden biri. Geliştirici firma Wolcen Studio, oyun türündeki birçok dinamiği Wolcen: Lords of Mayhem’e dahil ederken, kendi fikirlerini de eklemekten geri kalmamış.
Bu da en azından “kopyala yapıştır”cılıktan uzak kaldıklarının kanıtı. Oyun hikayesi, Diablo ve Warhammer 40K evrenleri arasında farklı bir fantastik dünyada geçiyor. Oyun genel görünüşünde kahramanımız, herhangi bir silahı kullanabiliyor ve özel silahlanma ile ilgili becerileri için sınıfa ihtiyaç duymuyor. Mesela yakın dövüş silahları belli saldırıları beraberinde getiriyor. Aynı durum çift elli silahlar ve kalkanlar için de geçerli.
Bu da sizin ana saldırılarınızı güçlendiriyor. Diğer tarafta tabanca kullanmaya kalktığınızda veya rogue yetenekleri için hançeri elinize aldığınızda, işler değişiyor. Yani bir elinizde kalkan, diğer elinizde av tüfeğiyle gezebilir ve çeşitliliği arttırıp, oynanış keyfini ikiye katlayabilirsiniz. Bu noktada oyun, olabildiğince özgür tasarlanmış. Bunun anlamı dört ana stat ile becerileriniz ve pasif yeteneklerinizle baş başa kalacaksınız demek.
Giydiğiniz ve kullandığınız silaha göre Heavy, Sorcerer, Rogue veya Bruiser olabilirsiniz. Oyunun ilk 25 saatinde çeşitliliğe hayran kalacaksınız. Birçok zorlukta yaratık sıkıntı çıkartmaz ancak bölümleri geçtikçe boss’lar ciddi hasar vermeye başlar. Bu durumu ister artı, ister eksi olarak düşünün ancak günümüzde artık bir oyunu “zor” yapmak artık fazla yapmacık. Her firmanın bu tarz yapıda ilerlemesi sadece eğlence amaçlı, zorlanmadan hikayenin tadını çıkartmak isteyenlere köstek oluyor.
Oyunla ilgili diğer sıkıntı ne yazık ki çok sayıda bug olması. Bazen hasar almasanız bile aniden öldüğünüz yerlere denk geliyorsunuz. Özellikle alan odaklı hasarlarda teknik sıkıntılar var. Hemen hemen her bölümde bug olması, geliştiricinin ciddi işini yapmadığının kanıtı. Açıkçası bu sorunlar çok kolay ve hızlıca çözülebilir ve umuyoruz ilgilenirler. Zira Wolcen: Lords of Mayhem, aslında başarılı bir oyun. Sadece üzerinde biraz daha durulması gerek. Oyun sonu Diablo 3 gibi.
Hikaye bitiyor ve sonra daha iyi eşyalar için daha zorlu bölgelere dalıyorsunuz. Yeni görevler açabiliyor ve farklı silahlarla oynanışınızı şekillendirebiliyorsunuz. Firmanın hikaye ve sinematik kısmında oyuncuları mutlu etmeyi başarıyor. Çok yeni veya farklı değil elbet, ancak ses oyunculuğu başarılı. Her şekilde bug sorunu olsa da ARPG türünü sevenlerin kendisini oyalayabileceği tatlı atmosferiyle Wolcen: Lords of Mayhem, zamanınızı hak eden isimlerden.