Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    GenelKulaklık Dünyası: Sporcular Hangi Markaları Tercih Ediyor?

    Kulaklık Dünyası: Sporcular Hangi Markaları Tercih Ediyor?

    Günümüzde belirli bir seviyenin üzerine çıkmış hemen her sporcu, icra ettiği branşın getirdiği maddi güçten daha fazla sponsorluk ve marka anlaşmalarından para kazanıyor. Zaman zaman taktıkları saatlerle zaman zaman ise sosyal medya hesaplarından paylaştıkları 15 saniyelik videolarla milyon dolarlık kazançlar elde eden süperstarlar, geride bıraktığımız on yıla nazaran anlaşma adımlarında değişikliklere gitti. Eskiden markanın tanınırlığı ve kişisel zevkleri geride tutan sporcular, ilk etapta anlaşmanın getirdiği maddi imkanlarla ilgilenirken şimdilerde ibre tamamen tersine dönmüş durumda. Artık LeBron James ya da Roger Federer’i bir sponsorluk anlaşması imzalarken gördüğünüzde, imza attıkları markaların bu sporcuları temsil ettiğini düşünebilirsiniz. 

    Hal bu kadar kişisel tercihlere inmişken sporcuların günlük hayatta kullandığı ürünlerin haber değeri taşımaması oldukça zorlaşıyor. Daha geçtiğimiz günlerde Cristiano Ronaldo’nun 2000’ler teknolojisi iPod Shuffle ile görüntülenmesi, uzun süre gündemde kaldı. Bu yüzden ben de sporcuların tercih ettikleri kulaklıkları ve onların özelliklerini derlemek istedim.

    LeBron James – Beats Studio3 Wireless Kulak Üstü Kulaklık

    Los Angeles Lakers’ın süperstarı Lebron James’in birçok farklı yatırımı ve birkaç farklı şirkette hissesi mevcut. İçlerinden Blaze Pizza ve Liverpool hisseleri akla ilk gelenlerden. Ek olarak, dünyaca ünlü kulaklık markası Beats Electronics’nin de hissedarı olan LeBron’un maç öncesi tercih ettiği kulaklıkların başında kendisine özel olarak tasarlanan Beats Studio3 Wireless’lar geliyor.

    Siyah ve altın renklerde tasarlanan özel kulaklıkta, James ailesinin doğum tarihleri Roma rakamlarına göre işlenmiş. Şirketin hissedarına olan bu özel hediyesini satın alabilme imkânımız elbette yok. Ancak benzer özelliklere sahip kablosuz Studio3 kulaklıkla ilgilenenler için link’i buraya bırakıyorum.

    Serena Williams – Powerbeats Pro Wireless Kulak İçi Kulaklık

    Tenis tarihinin en başarılı isimlerinden Serena Williams, tıpkı LeBron James gibi uzun süredir Beats kulaklıklarının müdavimi. 2014 yılından beri birçok farklı Beats reklamında boy gösteren Amerikalı raket, markanın kulak içi ve kulak üstü birçok farklı kulaklığını tercih ettiğini söylüyor. Özellikle anne olduktan sonra gün içersindeki koşuşturmalarının arttığını, bu sebeple de  kulak içi ve küçük kulaklıklara yöneldiğini söyleyen Williams, son olarak Simone Biles ve LeBron James ile şimdilerde kullandığı Powerbeats Pro Wireless kulaklığın reklamlarında boy göstermişti.

    Kulaklıkla ilgilenenler ve satın almak isteyenler için MediaMarkt websitesinde ürünün siyah rengi mevcut. 38 yaşındaki tenisçinin tercihi ise açık yeşil ve pembe tonları.

    Cristiano Ronaldo – ROC by Monster Kulak Üstü Kulaklık

    Beats Electronics, 2010’lu yılların başında kulaklık piyasasına giriş yaptığında markanın ilk ürünlerini Monster Kulaklıkları ile işbirliği içerisine girerek pazara sunmuştu. Apple’ın alt markası, ilerleyen yıllarda tamamen kendi ürünlerini de sunmaya başlamış, Monster ise kendi bildiği işi yapmaya devam etmişti. Cristiano Ronaldo her ne kadar şimdilerde Apple’ın telefonlarıyla birlikte hazır olarak verdiği standart kulaklıkları kullanarak iPod Shuffle’dan müzik dinliyor olsa da Portekizli futbolcunun kulaklık kariyeri bundan çok daha parlaktı.

    2015 yılında Monster ile özel bir işbirliğine imza atan süperstar, kendi ismine özel kulaklıklar çıkararak; otel, iç çamaşırı, parfüm, saç ektirme merkezi ve ayakkabı markalarından sonra kulaklık piyasasına iddialı bir giriş yapmıştı. Cristiano, uzun yıllar boyunca bu kulaklıkları kullansa da sınırlı sayıda üretilen ve şimdilerde üretimi sonlandırılan kulaklıktan o da vazgeçmiş durumda.

    Aaron Rodgers – Bose QC35 II Kulak Üstü Kulaklık

    NBA’de maç önünde şut atarken ya da ısınırken basketbolcuları sıklıkla Beats kulak içi ya da kulak üstü kulaklıklarla müzik dinlerken görmemiz muhtemeldir. Hatta yukarıda belirttiğim üzere markanın LeBron James gibi marka yüzleri dahi var. Ancak Amerikan sporlarından bir başkasına geçiş yapıp Amerikan futbolu piyasasına bakınca egemenliğin Bose’de olduğunu görebiliyoruz.

    Ligin ana sponsoru olan Bose, aynı zamanda ligdeki birçok süperstarın da kulaklık sağlayıcısı. Larry Fitzgerald, Jared Goff, Julian Edelman gibi isimlere ek olarak Aaron Rodgers ile de anlaşma sağlayan Amerikalı şirket, Rodgers’a özel üretim — elbette ki — Bose QC35 II hediye etmiş. Kulak üstü kulaklık piyasasında pek çok müzik sanatçısının tavsiye ettiği kulaklığın en büyük güçlerinden birisi ise ortamdaki sesi son derece etkili bir şekilde yalıtma özelliğine sahip olan ‘Noise Cancellation’ fonksiyonu.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN