Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürGoogle doodle’larının eğlenceli hikayesi

    Google doodle’larının eğlenceli hikayesi

    Google’ın önemli olaylarda ve yıldönümlerinde ortaya çıkardığı özel Google logoları yani doodle’lar oldukça popüler. Peki bu özel logoların çalışanlara bırakılmış özel bir ofis mesajı olduğunu biliyor muydunuz?

    Google 1990’ların sonlarında piyasaya sürüldüğünde, insanların en çok sevdiği şeylerden biri ana sayfasının basitliği idi: Sadece bir logo ve bir arama çubuğu… Fakat 1998’de, kurucular Larry Page ve Sergey Brin Burning Man festivaline gidiyorlardı ve sunucuların çökmesi ihtimaline karşı kullanıcıları bilgilendirmek için eğlenceli birşeyler yapmak istediler.

    Bu nedenle, ofise mesaj bırakmanın eğlenceli bir yolu olarak, logoya küçük bir Burning Man tarzı çubuk figürü eklediler. İnsanlar bu görüşü sevdi ve Google Doodle doğdu. Bir şaka olarak ortaya çıkan Google doodle’ları artık teknoloji devinin klasikleşmiş önemli bir girişimi.

    İlk doodle’ları stajyer tasarladı

    Brin ve Page Burning Man tasarımını yayınlamalarının ardından 2 yıl sonra tekrar yeni bir doodle yapmak istediler. Ancak bu sefer ofis dışında olduklarını belirten bir mesaj yerine 14 Temmuz 2000 tarihinde Fransa’daki Bastille Günü’nü kutladılar. O sırada stajyer olan Dennis Hwang, tasarımın yaratılmasıyla görevlendirildi. Hwang, Stanford’un mezunlar dergisinin röportajına göre, yılda yaklaşık 50 doodle tasarladı ve Doodles’ın baş tasarımcısı oldu. Hwang o zamandan beri Pokémon Go’yu tasarladığı Niantic’te görsel ve etkileşimli tasarımın başkan yardımcısı olarak eşit derecede etkileyici projelere geçti.

    Kurumsal olmak ciddiyet mi ister? 

    Google doodle’ları ile ilgili olarak “Doodle”sın baş tasarımcısı Hwang, doodle’ların yaygınlaşması sürecini “tartışmalı bir şeydi” şeklinde ifade ediyor. Hwang:  “Herhangi bir tür kurumsal pazarlama veya markalama ders kitabı okursanız, size söyledikleri tek şey ne olursa olsun kurumsal markanızı tutarlı kılmaktır. Ancak Larry ve Sergey, “Neden olmasın? Bununla eğlenmeliyiz. ” şeklinde doodle’ların başarı hikayesini anlatıyor.

    Siz de doodle tasarımcısı olabilirsiniz
    Acemi tasarımcılar da artık Google doodle’ları tasarlayabiliyor. 2008 yılında başlatılan Doodle 4 Google etkinliği ile bütün dünyada ilköğretim okulu öğrencileri Google için hazırladıkları logoyla yarışmaya katıldılar. Ülkemizde de düzenlenen bu yarışmaya bir çok öğrenci katılıyor. https://www.google.com/doodles#archive Google’ın Türkiye için hazırladığı özel doodle’lara bu adresten ulaşabilirsiniz.

    Google’ın Türkiye’ye özel hazırladığı doodle’lar

    Google, her ülkeye özel doodle’lar tasarlayarak pek çok kullanıcının gönlünü kazanıyor. Doodle’lar genellikle önemli günlerde ve tarihi kişiliklerin doğum günleri için hazırlanıyor.

    Türkiye, Cumhuriyet Bayramı 2010


    Türkiye, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı


    Türkiye, Sabiha Gökçen için hazırlanan doodle


    Dünya Kadınlar Günü doodle’ı

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN