Öncelikle #Hashtag kelimesine Türkçe bir karşılık bulmak gerekirse “konu etiketi” olarak isimlendirebiliriz. Aslında hashtag, sosyal ağlara gönderilen mesajları kategorize etmemizi sağlayan sembol kelimeler olarak tanımlanabilir. Yöntemin en iyi yanı ise kullanmak için hiç kimseyi takip etmenizin gerekmemesidir.
Son birkaç yılda Twitter ile birlikte popüler olan hashtag’ten yararlanmak için bir ifadenin başına # (kare tuşu) gelecek şekilde yazmak ve bunu yapacağınız gönderiye eklemeniz gerekir. Göndereceğinizin başına # işareti eklendiğinde o kelime artık bir tıklanabilen bağlantı haline dönüşür ve bu bağlantıya tıklanınca dünyada o hashtag kullanılarak gönderilmiş olan tüm mesajlar listelenir.
Günümüzde hashtag kullanımı artık sadece Twitter’a özgü olmaktan çıkmış, Facebook, Instagram ve Google+ gibi diğer sosyal ağ mecralarında da kullanılabilir hale gelmiştir.
Kullanırken nelere dikkat etmeli?
Hashtag’lerden etkili bir sonuç almak istiyorsanız onları mutlaka kısa, akılda kalan ve söyleme güçlüğü oluşturmayan, söylenişi kolay kelimelerden seçin. Eğer oluşturacağınız hashtag oldukça uzun bir kelimeden oluşuyorsa sadece baş harfleri ile de bir hashtag tanımlayabilirsiniz.
Kullanacağız hashtag için önceden araştırma yapın. Paylaşmayı düşündüğünüz hashtag’in daha önce nerede ve hangi konuda kullanıldığını görmeniz açısından faydalı olacaktır.
Hashtag kullanarak göndereceğiniz mesajda konu etiketi boşluk verilmeden ve tek bir kelime olarak yazılmalıdır. Birkaç kelimeden oluşan bir etiket bile olsa birleştirilerek yazılması gerekir. Örnek vermek gerekirse #HerşeyDahaGüzelOlacak gibi.
Hashtag yazılırken etiketin içerisinde sayılar bulunabileceği gibi noktalama işaretleri ve farklı karakterler (& ve % gibi) yapıyı bozduğundan kullanılmamalıdır. #%20DahaUcuz{kazak} etiketini kullanılmaması gereken iyi bir hashtag örneği olarak verebiliriz.
Ayrıca Hashtag kullanımında büyük – küçük harf duyarlılığı yoktur. Yani #EnSevdiğimYemek etiketi küçük ve büyük harflerin birlikte nasıl kullanılabileceğinin iyi bir örneği olabilir.
Kullanabileceğiniz Uygulamalar
HootSuite (www.hootsuite.com): Eğer sosyal medyayı oldukça aktif kullanıyorsanız işte size olmazsa olmaz bir uygulama sitesi. Farklı sosyal ağ hesaplarınızı ( Twitter, Facebook, Google plus, Foursquare, Linkedin, vs. ) tek bir panelden yönetmenizi sağlar. Zaman ayarlaması yaparak istediğiniz zamanda istediğiniz sosyal ağlara istediğiniz mesajı gönderebilirsiniz. Üstelik bütün bunları sadece üye olarak ücretsiz yaptığınızı bir düşünün.
Tweet Deck (https://tweetdeck.twitter.com):Bu uygulama ile kolayca Twitter hesabınızı yönetebilirsiniz. Uygulamada ileri bir tarihte göndereceğiniz mesajı kurabileceğiniz ve o saat ve dakika geldiğinde otomatik mesajınızı atan bir bölüm de mevcut.
https://tagboard.com: Kullanımı oldukça kolay bir arabirime sahip Tagboard’u, takip edilmek istenen konu etiketine ait Twitter, Facebook, Instagram ve Google+ gibi sosyal ağlara gönderilen mesajları tek bir ekrandan takip etmenizi sağlayan bir araç olarak kullanabilirsiniz.
Hashtags.org: Hashtag ile ilgili oldukça fazla bilgiye erişebileceğiniz bir site. Bu site sayesinde hangi konu etiketinin yükselişte, hangisinin ise düşüşte olduğunu belli bir ücret ödeyerek takip edebiliyorsunuz.
http://search.twitter.com: Hashtag ile ilişkilendirilmiş mesajları okumak için bu siteyi ziyaret edilebilirsiniz.
Bu kadar bilgiyi verdikten sonra son olarak Trend Topic olmaktan biraz bahsedeceğim. Kısaca “TT” olarak da kullanabiliriz. Twitter platformunda bir saat içinde fazla sayıda farklı hesaptan atılan ve konu etiketi olan belli bir konuda yazılmış mesajlar Trend Topic olur. Anlayacağınız Twitter’da gündem oluşturursunuz. Trend Topic olmak için genelde #hashtag kullanmak gerekir. Bazen hiç ummadığınız bir konu etiketi çok benimsenir ve bir anda binlerce kişinin aynı etiketi kullanarak tweet atması sonucu Twitter’ın gündemine yerleşebilir.
Daha önce sosyal ağlarda paylaşım yaparken hiç hashtag kullanmadınızsa bile artık ilk hashtag’li mesajınızı gönül rahatlığı ile paylaşabilirsiniz.