Yeni girişiminiz için güçlü bir kurumsal kimliğe mi ihtiyacınız var? O zaman ilham için hayvanlar aleminde küçük bir yolculuğa çıkalım.
Fikriniz geldi ve harekete geçerek bunu bir girişime dönüştürmek istiyorsunuz. Öncelikle iyi bir iş planına ve işinizi hedef kitlenize anlatabileceğiniz güçlü bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız var. Potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekecek ve rakiplerinizden sizi ayırt etmesini sağlayacak kadar güçlü bir görsel iletişim dili oluşturmanız gerekiyor. Nitekim rekabetin oldukça zorlu olduğu, kalabalık bir pazarda işler hiç de kolay değil. Bu noktada hayvanlar alemi size ilham olabilir ve benzersiz bir marka kimliği oluşturabilirsiniz.
Markanıza duygu katın
Dijital dünyanın en büyük oyuncuları düşünün; Nokia, Firefox, Twitter, MailChimp, TripAdvisor, HootSuite ve Evernote… Bunlar ilk aklıma gelenler. Marka kimliklerini tanımlamak için hayvanları sembolize eden markalar tüketicilerle hem daha sıcak bir iletişim kuruyor, hem de marka mimarisini ve kurumsal kimliğini bu hayvanların özelliklerine göre inşa ediyor. Bu kadar büyük markanın kurumsal kimliklerinde hayvanları seçmesi sizce tesadüf mü? Kesinlikle değil! Hayvanlar ve teknoloji markaları arasındaki güçlü bağı bu yıl yeni marka oluşturma aşamasında daha iyi kavradığımı söyleyebilirim. Genellikle yeni bir marka oluştururken akılda kalıcı, basit ve kulağa hoş gelen isimler bulmaya çalışıyorum. Bunun için bazen aylarca çalıştığım bile oluyor. Genellikle hayvanlar alemi, mitoloji, tarih ve bilimsel çalışmalardan ilham alıyorum. Teknoloji alanında yapacağım projelerde özellikle hayvanların gizemli özellikleri oldukça ilgimi çekiyor. Karmaşık bir konuyu anlatmak için bence en güzel yöntem. Bu sayede hem markaya anlaşılır bir kimlik, hem de güçlü bir kişilik oluşturabiliyorsunuz. Böylece hedef kitlenizin markayla duygusal bir bağlantı kurmasına da izin vermiş oluyorsunuz.
Hayvanların dünyasını tanıdıkça bilgi, hız ve sadakat gibi kavramların ne kadar ön planda olduğunu görebilirsiniz. Bu özelliklere sahip olduğunuzda aynı zamanda iş dünyasının zorlu rekabet ortamında da hayatta kalabilirsiniz. Bu bağlamda markanız için doğru bir hayvanın seçilmesi ve seçtiğiniz hayvanın önemli bir özelliğinin şirket kültürü olarak benimsenmesi son derece önemli. Elbette bu söylediğim tasarım dünyasında yeni bir şey değil; Dünyanın en iyi markalarının çoğu, tüketicilere yıllardır ürün veya şirket hakkında fikir vermek için hayvan sembolizmini tercih ediyor. Araba şirketleri, at ve kediler gibi hayvanları hız ve çevikliği simgeleyen sıklıkla kullanıyor. Ancak yeni olan şey, gelişen teknoloji endüstrisinin, genellikle sıfırlar ve diğerleri tarafından tanımlanan bir endüstrinin algısını ortadan kaldırmak için hayvanların pozitif algısını kullanmaları.
Gerçeklerle yüzleşelim; soyut bir şekil ve tüylü bir köpek yavrusu arasındaki seçim göz önüne alındığında, hangisi dikkatinizi çekecek? Doğrusu sevimli bir köpek yavrusunu göz ardı etmek zor! Bu nedenledir ki Instagram’da bile en beğenilen videolar sevimli kedi ve köpeklerin yavruları!
Hayvanlardan ilham alan markalar
Nokia: Finlandiya merkezli bir teknoloji firması olan Nokia’nın isminin kökeni belirsizdir. En yaygın teoriye göre arkaik Fince’de sable anlamına gelmektedir. Sable, eski çağlarda Finlandiya’da yaşadığı sanılan siyah renkli, sansargiller ailesinden bir samur türüdür. Son dönemde yapılan araştırmalar bu hayvanların hiçbir zaman Finlandiya’da ikamet etmediğini göstermiştir.
Linux: 21 yaşında Finlandiya`da üniversite okurken yeni bir işletim sistemi çekirdeği geliştiren Linus Torvalds, geliştirdiği bu işletim sisteminin üç sürümünün yayınlanmasından sonra bir logoya ihtiyaç olduğunu düşünmüş ve penguen maskotu bu şekilde ortaya çıkmıştır. Logonun ortaya çıkış aşamasında öneri olarak ilk önce kartal, köpek balığı ve piranha gibi gücü ve kuvveti sembolize eden hayvanlar önerileri gelir. Ancak Linus’un penguenleri çok sevdiği duyulur ve onun bu sevgisi markanın logosuna ilham olur. Nitekim Linus’un penguenlere neden ilgi duyduğu daha sonra anlaşılır. Çünkü çocukluğunda bir penguen tarafından ısırılmıştır! Yani zararsız ve sevimli görünen bir hayvan sizi ısırarak şaşırtabilir….
Twitter: En popüler sosyal ağlardan biri olan Twitter’ın kelime anlamı cıvıldamak! Logosu ise bildiğiniz üzere bir kuş. Milyonlarca kişi her gün milyarlarca kez Twitter’da tweetliyor ve yeni şeyler cıvıldıyor. Twitter, basit arayüzü ve 140 karakter tweet atma imkanı ile kendisini milyonlarca insana sevdirdi. Ancak sizce de markaya bu kadar ısınmamızın nedeni mavi bir kuş olabilir mi?
SquirrelMail: Webmail for nuts sloganı ile uzun yıllardır web mail hizmeti veren SquirrelMail, ilhamını sincaplardan alan bir marka. Projenin webmail bölümü 1999 yılında Nathan ve Luke Ehresman tarafından başlatıldı. Proje,PHP’yi destekleyen diğer işletim sistemlerini de destekliyor. Web sunucusunun, e-postaları barındıran IMAP sunucusuna ve posta gönderebilmek için bir SMTP sunucusuna erişmesi gerekiyor. Kendi web sitenize ait bir mail adresi kullanıyorsanız, SquirrelMail hizmetinden yararlanabilirsiniz.
Pardus: Bu yazıda yerli işletim sistemimiz Pardus’tan söz etmemek olmazdı.Peki Pardus ismi nereden geliyor? Tübitak tarafından geliştirilen ve adını bir anadolu kaplanı türünden alan Pardus işletim sistemi her geçen gün özellikle kamuda daha fazla tercih edilmeye başlandı. Ancak Pardus’a ismini veren anadolu kaplanın nesli tükenmek üzere.
Firefox: Dünyayı saran bir tilki şeklindeki logosuyla Firefox, oldukça dikkat çekiyor ve diğer tarayıcılardan farklılaşıyor. Tilkinin zeki bir hayvan olmasından yola çıkılarak, markaya bu özellik atfedilmiş. Ancak son zamanlarda Firefox logosu ile ilgili firmanın yazılım geliştricileri tarafından yapılan açıklama kullanıcılarda şaşkınlık yarattı. Firma çalışanları logolarında kırmızı pandalardan ilham aldıklarını bildirdi.. Sosyal medya kullanıcıları ise açıklama karşısında şaşkın. Yıllarca tilki olduğunu düşündüğümüz hayvan meğer kırmızı pandaymış!
Hootsuite ve Ow.ly: Sosyal medya hesaplarınızın kullanımını kolaylaştıran Hootsuite ve URL kısaltma servisi Ow.ly, logosunda hayvanlar aleminden baykuşa yer vermiş. Baykuş, tarihte ve mitolojide önemli kutsal bir varlıktır. Yunan-Roma döneminde Minerva’nın kuşu olarak anılır. Mitolojiye göre Athena, ölümlülere çoğunlukla baykuş formunda görünür. Kızılderi kültüründe, bilgelik, algı, ayırt etme ve hileyi anlama özelliklerinin öğreticisi olarak düşünülür. Mısır alfabesinde ise “M” harfinin simgesi baykuştur ve pek çok yazıtta baykuş imgesini rahatlıkla görebiliriz. Hootsuite’in verdiği hizmetleri düşündüğümüzde logo için baykuş imgesi seçimi oldukça isabetli olmuş.
TripAdvisor: Baykuş imgesi ifade ettiği güçlü anlamlar nedeniyle haliyle tek bir marka tarafından kullanılmıyor. Seyahat sitesi TripAdvisor’da baykuş imgesini kullanan firmalar arasında dikkat çekiyor. Baykuş, bili ve bilgeliği temsil ettiği için aslında TripAdvisor için oldukça uygun bir logo. Keza site seyahat severler için bir bilgi ve tavsiye merkezi olma özelliği taşıyor.
Mailchimp: Toplu mail gönderim hizmeti sunan Mailchimp, logo olarak sevimli bir maymun maskotu kullanıyor. Oldukça sevimli bir maskot olan Freddie, sistemin kullanımını da daha eğlenceli hale getiriyor. Örneğin e-mail listenize gönderim yaptıktan sonra Freddie’ye de bir beşlik çakmayı ihmal etmiyoruz.