Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    GenelDevrim arabası Tesla 3 ve risk faktörü

    Devrim arabası Tesla 3 ve risk faktörü

     

    Otomobil ve teknolojiyi hiç olmadığı kadar bir araya getiren Tesla markasının yeni modeline dair bilgilerimizi tazelerken önce kısa bir tarih dersi ile başlayalım.

    tesla-model-3-news-1500x844

    Yaklaşık 150 yıldır hayatımızda olan otomobiller öngörülebilir bir evrim içerisinde ilerliyor. Oysaki teknolojinin seyir hızına göre bu değişim hızı oldukça geri kalıyor. Yüz elli yıl kadar gerilere gitmeye gerek yok. Yirmi sene önceki bir televizyonu düşünün, on sene önceki bir bilgisayar ya da beş sene önce çıkan bir telefona baktığınızda ne kadar hızlı bir değişim olduğunu göreceksiniz. Bu konu açıldığı zaman da 1960’ların sonunda ortaya atılan Moore Yasası’na değinmeden olmaz. Nedir bu yasa? “Her 18 ayda, bir tümleşik devre üzerine yerleştirilebilecek bileşen sayısı iki katına çıkarken, üretim maliyetleri aynı kalır, hatta düşme eğilimi gösterir.” Evet, aslında son derece net bir tablo ve teknolojinin hakim olduğu neredeyse her alanda geçerliyken otomobillerde benzer ivmelenmeyi göremiyoruz. Bunun çeşitli nedenleri var. Öncelikle milyonlar bandında üretilen otomobillerin hata payının çok düşük olması gerekiyor. Sonuçta otomobilde çıkacak bir sorun firmaya büyük maddi kayıpların yanı sıra can kayıplarına neden olacaktır. Dolayısıyla otomobillerin ardındaki yavaş değişimi gelenekçi yaklaşıma bağlarsak ortaya can ve mal kayıp riski çıktığını görürüz. Markalar, yeni buluşlarla ezber bozmaya çekiniyorlar ve bir bakıma da haklılar. Diğer taraftan bakıldığında otomobillerin petrol yani benzine bağımlı olması üreticileri kısıtlıyor. Sonuçta büyük değişimler geçirmiş olsa da motor teknolojileri uzun süredir yerinde sayıyor ya da detaylarla fark yaratılmaya çalışılıyor.

    Tesla-x-biohazard-button-640x343
    Biyolojik silah filtresini kullanmaya hazır mısınız?

     

    Biyolojik saldırılara hazır!

    Bu döngüyü Tesla 3 kırabilecek mi? %100 elektrikle çalışan Tesla otomobilleri milyon dolar etiketle ancak çok sınırlı bir kesimin oyuncağı şeklinde niş bir alan olarak görünüyordu. İlk kez satın alınabilir rakama tam olarak vergiler dahil 35,000 dolara satışa çıkan Tesla 3 değişimin başlangıcı olabilir. 400,000 civarında ön sipariş alarak rekor kıran araç için gerekli beklentiler de oluşmuş durumda. Tesla 3 100 km’e hıza altı saniyenin altında varabiliyor. Hatta özel ve ek bir ücretle satılanacak Ludicrous modu ile bu süre 2.8 saniyeye inebiliyor. Bunun dışında otonom yani kendi kendine gidebilme ve tek şarj ile 500km menzil gibi inanılmaz özellikleri de bünyesinde barındırıyor. Tesla 3’ün bir diğer çok konuşulacak özelliği ise biyolojik silahlara karşı filtre sistemiyle donatılmış olması. Sürücünün elinin altında bulunan bu tuş, basıldığı anda aracı virüsler dahil olmak üzere biyolojik silahlara karşı bile koruyor. Umarız bu tuşu kullanmanız gerekmez.

    Tesla 3’ü bekleyen sorunlar?

    Daha birçok yenilikçi özelliğiyle devrim yaratması beklenen Tesla 3’ün zorlanacağı alanlar mutlaka olacak. İlk olarak bir marka butik durumdan seri üretime geçtiği zaman sorunlar yaşayabilir. Sonuçta Tesla, diğer otomobillerde olduğu gibi birçok bileşenden oluşuyor ve bunların üretimini kim yapacak? Birçok otomobil markası birleşmeye ya da aynı çatı altında üretime giderken Tesla’nın yalnızlığı mali sorunlar getirebilir mi? Diğer konu da bir öncekine paralel olarak ilerliyor. Tesla az sayıda otomobili üretirken gösterdiği özeni 400,000 araç üretirken gösterebilecek mi? Gerekli teknisyen ve çalışan sayısı ve kalitesini sağlamak için Tesla’nın çok ciddi bir hazırlık sürecine ihtiyacı var. Tesla, satın almak isteyen gerçek müşterilere nasıl ulaşacak? Şu an için ABD’de 24 eyalette 100’ün altında bir sayıda satış noktası bulunan Tesla küresel pazara girdiğinde satış noktasında standardı oturtmakta zorlanabilir. Bir de ekonomistlerin yorumuna göre yükselişe geçen Tesla, hisse değeri olarak düşebilir. “Premium” algısı ile borsada yüksek hacimden işlem gören Tesla, genele hitap ettikçe bu avantajını koruyamayabilir. Sonuçta ciddi anlamda kâr elde etmediklerini hatta zararda bile olduklarını söyleyen CEO Elon Musk böyle olası bir düşüşte doğru hamleleri yapmazsa bir anda büyük bir yükün altına girebilir.

    red-tesla-model-3-photo-100653941-primary.idge

    Evet, Tesla 3 hem sürücüler hem de markanın kendisi için yeniliklerle gelecek. Yukarıda sıraladığımız sorunlar az buz konular değil. Ancak bunlarla ilgilenmesi gereken de Tesla gibi günümüzün en yenilikçi markalarından biri olunca beklentiler büyüyor. Büyük bir değişimin olacağını biliyoruz. Tesla, özellikle Tesla 3 modeliyle buna çok yakın. Sadece bir hayalin suya düşmesini istemiyoruz.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN