Uzun zamandır otomobillerin birbirine benzediğini ve “ruhunu” kaybettiğini düşünenlerden misiniz? Yalnız değilsiniz çünkü üreticiler de benzer bir soruna kafa yoruyorlar. Örneğin Renault grubun başkanı Luca de Meo da çözüm peşinde. Ona göre bir otomobil teknik özellikler kadar göze ve gönle hitap etmek de önemli. İşte Renault, tam da bu soruna neşter vurmak için geçmişten bir kahramanı günümüze taşıyor. İlk kez 1972 yılında üretilen Renault 5 şimdi teknolojik özelliklerle donatılarak yeniden doğuyor. Renault 5 EV adını alan araç elbette tam elektrikli ve bence bir o kadar sevimli. Aşağıda resmini göreceğiniz iki araç, sizce aynı genetik kodu paylaşıyor mu?
Renault 5 EV Hem Nostaljik Hem Yenilikçi
“Bazı araçlar sihirlidir,” diyor Meo ve gönüllerde taht kuran Renault 5’in mirasından hiç utanmıyor. Zamanında 5.5 milyon gibi yüksek bir satış rakamı yakalayan araç, ünlü tasarımcı Michel Boué’nın eseri. Belki de onun hobisi desek daha doğru olur. Çünkü Boué Renault için tasarım yaparken bu aracı da kendi zevki için garajında geliştiriyor. Ardından Renault yetkilileri aracı görünce aşık olup seri üretime geçmeye karar veriyor. Akılıcı bir tasarıma sahip olan araç görece uygun fiyatıyla geniş kitlelerle buluşuyor. Aracın başlangıç fiyatı 25 bin euro. Elon Musk’ın 27 bin euro’nun altında araç üretmeme kararının ardından Renault psikolojik bir rakam belirlemiş.
Sahibine Göz Kırpan Bir Otomobil
Günümüze geldiğimizde benzer ilkelere sadık kalındığını görüyoruz. Tasarımcılar orijinal otomobilde olduğu albenisi yüksek bir araç ile karşımızda. İddialı renkler hemen göze çarpıyor. Ardından aracın kilidini açtığınızda kare farlar özel bir şekilde yanarak adeta sahibine göz kırpıyor.
Araç içine baktığımızda kontrast renklerin ve farklı şekillerin kullanıldığını görüyoruz. Eğer minimal tasarım seviyorsanız Renault 5 EV biraz yorucu olabilir. Sarı ve gri kumaş koltuklar ve ön panelde yer alan kot kumaşı gibi detaylar estetik açıdan uyumlu. Tabii ki kumaş ve deri malzemeler %100 geri dönüşüm sonucu elde edildiği için zamanın ruhunu yansıtıyor. Renault, iki adet 10 inç ekran ile hız, navigasyon gibi birçok konuyu kapsarken klimalar için tuşu ihmal etmemiş. Zira son araştırmalar sürücülerin fiziksel düğmeleri tercih ettiğini ortaya koyduğundan bu doğru bir hamle olmuş. Sert plastik malzemeden üretilen tuşlar premium hissini düşürse de özgün tasarım görmek sevindirici.
Modern Şehre Özel Bir Çözüm
Aracın artıları aslında onun eksilerine de davet çıkarıyor. Örneğin Renault 5 EV bir aile aracı değil. Genç çiftlerin çocuk sahibi olduğu noktada aracın 326 litre bagaj kapasitesi yetersiz gelebilir. Ancak araca rakip olarak düşünebileceğimiz Fiat 500’ün 185 litre hacme sahip olduğunu hatırlatayım. Böylece daha sağlıklı bir karşılaştırma yapma şansınız olur.
118 beygir elektrikli motorla gelen araç 40kWh bataryaya ve 300 km menzile sahip. Bir de 52kWh bataryalı ve 148 beygir gücünde 400 km menzilde üst model seçeneği var. İki model de 18 inç jantlarla geliyor. Aracın boyutlarına göre büyük diyebileceğimiz jantlar özel süspansiyonlar ile destekleniyor. Bu sayede Renault tasarımcıları başta şehir içi olmak üzere konforlu ve atik bir sürüş deneyimine ulaşıyor. Motorun kendine has sesi de benzinli günleri andıran bir tınıya sahip.