Yapılan araştırmalar yeni nesil ödeme sistemlerinin tüketici davranışları üzerinde oldukça olumlu sonuçlar doğurduğunu gösteriyor.
Finansal teknolojiler hayatımıza girdikten sonra kullanıcı alışkanlık ve davranışları önemli derecede değişiklikler göstermeye başladı. Yapılan araştırmalara göre yeni nesil ödeme sistemlerinde kullanılan teknolojilerle birlikte aldıkları hizmet kalitesinde artış gören kullanıcılar bu standartların daha da artması gerektiği yönünde görüş belirtiyor.
Son dönemde öne çıkan teknolojiler kullanıcı deneyimini önemli ölçüde geliştirmektedir. Bir süredir neredeyse adını her yerde duyduğumuz NFC (Yakın Alan İletişimi) özelliği bulunan akıllı telefonlar, uygulamalar ve akıllı kartlar sayesinde hızlı, temassız ve hijyenik ödeme yapmak mümkün. Bir diğer popülerleşen ödeme yöntemi ise giyilebilir teknoloji ürünleri. Akıllı saatler ve yüzük, bileklikler artık sadece aksesuardan ibaret değiller, alışverişlerde birer ödeme aracı haline geldiler. Fiziksel cüzdanlara olan ihtiyacı azaltan bu yöntem müşterilerin alışveriş deneyimini daha konforlu hale getiriyor.
Siber güvenliğin önemi artıyor
Alışverişte yüz tanıma ve parmak izi gibi biyometrik verilerin kullanımı sayesinde müşterilerin kimlikleri hızlı ve güvenli bir şekilde doğrulanırken, kullanıcı için alışveriş deneyimini daha kişiselleştirilmiş şekilde yaşatıyor. Bu yöntemler ne kadar büyük rahatlık sağlasa da veri gizliliği ve siber güvenlik konusunda dikkat edilmesi gerekiyor. Mevcut risklerin en aza indirildiği uygulamalar ise kullanıcılar nezdinde daha çabuk kabul görüyor. Bu noktada ESET gibi saygın siber güvenlik kuruluşlarının sağladığı çözümlerden yararlanan şirketler, müşterilerine daha güvenli deneyimler sunuyor.
Tüketicilerin tercihi hız ve güvenlik
PwC tarafından yapılan Tüketici Davranışları Araştırması’na göre tüketiciler hızlı ve kolay bir yöntem olan online alışverişi tercih ediyor. Aynı araştırma sonuçlarında tüketici ile veriye dayalı etkileşim kurmanın markalar için her zamankinden daha önemli hale geldiği de öne çıkıyor. Araştırma bulguları, anında erişim sunarak alışveriş deneyimini daha cazip hale getiren sosyal medya kampanyaları ve indirim duyurularının, anlık satın alma kararlarını yönlendirdiğini de ortaya koyuyor. Tüketicilerin hem ekonomik hem de pratik bir alışveriş deneyimi yaşamalarını sağlayan online alışveriş kampanyalarında, ücretsiz teslimat ve indirim kuponları tüketicilerin en çok tercih ettiği avantajlar olarak ilk sıralarda yer alıyor.
Araştırma, tüketicilerin ödeme tercihlerine ilişkin değerli veriler de sunuyor. Buna göre, katılımcıların yüzde 73’ü alışverişlerinde kredi kartı, yüzde 20’si nakit ve yüzde 7’si ise banka havalesi ya da EFT ile ödeme yöntemlerini tercih ediyor.