Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren öncü global teknoloji şirketi Mastercard, ‘Perakende Rönesansı Raporu’nu yayınladı. 2024 yılının ikinci çeyreğine odaklanan rapor, perakende sektöründe devrim yaratan teknolojik trendleri ve bu yeniliklerin iş modelleri üzerindeki derin etkilerini gözler önüne seriyor.
Rapora göre önümüzdeki̇ beş yıl içerisinde özelleşti̇ri̇lmi̇ş tüketi̇ci̇ deneyimi, etkileşime dayalı alışveriş, di̇nami̇k sadakat programları ve yenilikçi deneyi̇mler sektörün standartları hali̇ne geldi̇kçe perakende sektörü de dönüşecek.
Mastercard raporuna göre günümüzde tüketiciler, alışveriş deneyimlerinde sorunsuz entegrasyon talep ediyor. Dijital ve fiziksel mağazaların birleştiği bir dünyada, çok kanallı stratejiler perakendecilere büyük avantajlar sağlıyor. Artık müşteriler, ister çevrimiçi ister mağazada olsun, aynı üstün hizmeti bekliyor. Bu trend, alışveriş deneyimini yeniden tanımlayarak müşterilere kişiselleştirilmiş ve esnek seçenekler sunuyor.
Önümüzdeki̇ beş yıl içerisinde bi̇reyselleşti̇ri̇lmi̇ş ve yenilikçi tüketi̇ci̇ deneyimi, etkileşime dayalı alışveriş, di̇nami̇k sadakat programları sektörün standartları hali̇ne geldi̇kçe perakende sektörünün de dönüşmesi bekleniyor.
26 ülkede 20 bin tüketici ile yapılan IBM anketine göre tüketicilerin yalnızca yüzde 9’u mağaza içi alışveriş deneyimlerinden memnun olduklarını söylüyor. Ankete katılanların yarısından fazlası, alışveriş yaparken botlar, sanal asistanlar ya da AR/VR ve AI uygulamalarını kullanmak istediklerini belirtiyor. Buna rağmen AI asistanlarını kullanan katılımcıların üçte ikisi ise deneyimden memnun kalmadıklarını ve neredeyse yüzde 20’si tekrar denemeyeceklerini söyledi.
Öte yandan, küresel AR/VR e-ticaret pazarının 2027 yılına kadar 120 milyar dolara ulaşması; küresel sosyal medya üzerinden yapılan ticaret gelirlerinin 2024 yılında 700 milyar dolara yaklaşması bekleniyor.