Infection Free Zone, size tatlı aksiyon yanında bildiğiniz zombi oyunları mekanikleri ile harmanlıyor. Bununla birlikte, keyifli bir vuruş hissi, Infection Free Zone’u genel bir hayatta kalma-yönetim-strateji oyunundan satın almaya değer bir cevhere dönüştüren inanılmaz bir özellik.
Bu özellik, oyunun dünyanın istediğiniz yerinde oynamanıza izin verme kabiliyetidir. Kurgusal bir dünyada, kurgusal mekanlarla oynamak bir şeydir, ancak her gün yürüdüğünüz sokaklar, alışveriş yaptığınız işyerleri ve egzersiz yaptığınız parklarla bilinen bir yerde oynamak tamamen başka bir deneyim. Infection Free Zone’u şöyle düşünebilirsiniz, gerçek hayatta bir zombi kıyameti olursa ne yaparım? Sorusunun cevabını merak edip planınızı zihinsel olarak tasarlamaya başlarsınız ve Infection Free Zombie da bu noktada gerçek hayatta zombi kıyameti olsaydı ne yapardım tabirinin net simülatörüdür.
Oyun, haritalarını oluşturmak için OpenStreetMap’in gerçek dünya verilerini kullanıyor. Microsoft Flight Simulator’a benzer şekilde, haritalar tamamen net değil, ancak en azından inandırıcı olması için ellerinden geleni yaptıkları belli. Binalar gerçek hayattaki benzerlerinin bire bir kopyası değil, ancak konumu biliyorsanız, hayal gücünüz boşlukları doldurmaya yetecektir. OpenStreetMap tabanlı bu sistem göz önüne alındığında, Infection Free Zone, bildiğiniz ve aşina olduğunuz yerlerde oynarken oyunun zirvesinde olmanızı hedefliyor. Oyun, dünya haritası üzerinde bir yer seçmenizi isteyerek başlıyor. Doğal olarak hakim olduğunuz ve bildiğiniz ülkeleri seçmeyi tercih edebilirsiniz.
Bu şehir oluşturma sistemiyle eşleştirildiğinde kendine gelen bir karışım. Oyun sizi bazı rehberlik ve temel hikaye unsurlarıyla oyuna alıştırıyor. Gün boyunca halkınız kaynak topluyor, hayatta almak için binalar inşa ediyor. Aynı zamanda, silahlı birlikleriniz yiyecek, ilaç, silah ve bulabildikleri diğer her şeyi arıyor. Geceleri, ordular dışarı çıkar ve şehirde dolaşır, bu nedenle akşam saat 5 ila 6’dan sonra herkesin üsse geri dönmesi ve savunmaları yönetmeye hazır olması gerekiyor. Oynanış mekanikleri yeterince basit. Birimleriniz sürüye ateş ederek onu zayıflatıp durdurmaya çalışıyor.
Çok yaklaşmalarına izin verirseniz, inşa ettiğiniz binalara temelde işe yaramaz hale gelene kadar zarar verirler ve onları onardığınızda tekrar geri dönerler. Takımlarınızın her biri en fazla 4 elemana sahip olabiliyor ve her biri bir silahla donatılabilir. Bu silahlar mühimmat tüketir, bu yüzden gece çökmeden önce stok yapsanız iyi olur. Stoksuz hayatta kalmak çok zor. Oyunda gece ve gündüz sistemi bulunuyor. Bu gece-gündüz sistemi, oynadığınız sürenin yarısında her şeyin olaysız geçeceği anlamına gelmiyor.
Zombi orduları binaları işgal edecek ve siz de gireceksiniz, çünkü onları içeri girerken görmediyseniz, güneşten nereye saklandıklarını bilmenin bir yolu yok. Hava yeterince bulutluysa ve güneş kapalıysa, enfeksiyonlular gün boyunca dolaşmaya başlayacaktır. Akıncılar ve diğer insanlar sokakta dolaşırlar ve ancak onlarla konuşacak kadar yaklaştığınızda arkadaş veya düşman olduklarını anlayabilirsiniz. Yine tanıdık olduğunuz temel sistemler, ancak tam olarak beklediğiniz gibi çalışır ve davranırlar. Grafikler en iyi ihtimalle konsepti ayakta tutacak kadar iyi.
Gelişigüzel oluşturulmuş bir harita asla mükemmel olmayacaktır elbet. Oyun dünyası gerçekten kendine has bir çekicilik kazanıyor zamanla. Mesela, oyunun başlarında, bir anten inşa etmek için gerekli bilgileri edinmekle görevlendiriliyorsunuz. Infection Free Zone sizi burada kendi bölgenizdeki ilgili mekana yolluyor. Daha fazla silah ve mermi mi lazım, o zaman yerel polis karakoluna gitmeniz gerekiyor. Yiyecek toplama ihtiyacınız mı var, bir bakmışsınız bildiğiniz en yakındaki bakkaldasınız. İlaç almak için de mahallenizdeki eczanede bitiyorsunuz bir noktada.
Oyunun hala Erken Erişim’de olduğunu unutmayın, bu nedenden dolayı bahsedeceğimiz şeyler belki de birkaç hafta içinde düzeltilecek ya da geliştirilecektir. Birim yol bulma konusunda ciddi bir çalışma yapılması gerekiyor. Dark sokaklar ve binalar sıkıntı yaratabiliyor. Sıkışık yerlerde, örneğin içeri girmek için tüm mahallelerin etrafından dolaşmaya başlıyor birimleriniz. Bu kısım bayağı can sıkıcı aslında, özellikle de söz konusu evin kapısı açıkça caddeye bakarken ve birimlerin o yönden gideceğini düşünürken, çok alakasız noktalardan dolanma durumu.
Oyunun geliştiricisi Jutsu Games, hikayenin tamamının ve tüm fraksiyon etkinliklerinin zaman içinde gelişeceğinden bahsediyor. Aynı şey harita yükseltme, patlayıcılar, enfeksiyonlu hayvanlar için de geçerli. Bu sistemler hala üzerinde çalışılıyor, bakalım neler olacak zamanla. Infection Free Zone karşılaştığınız benzer oyunlar dışında yeni bir şey yapmıyor, ancak yapmayı başardığı şey benzersiz bir özelliği son derece iyi bir şekilde uygulamak. Eğer zombi oyunu seviyorsanız ve bir zombi kıyametinde neler yapabileceğinizi görmek istiyorsanız, bu oyun tam size göre olabilir.