Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    ManşetOtomobillerde Mild Hibrit ve Hibrit Teknolojilerinin Karşılaştırılması

    Otomobillerde Mild Hibrit ve Hibrit Teknolojilerinin Karşılaştırılması

    Bu yazıda Mild Hibrit ve Hibrit kavramlarının tam olarak ne olduğunu ve bu iki teknoloji arasında farkları karşılaştıracağım. Mild hibrit teknolojisi aslında otomobilin içten yanmalı motoru ile elektrik motorunu birleştiren bir hibrit teknolojisidir. Özellikle belirtmek gerekirse mild hibrit teknolojisinde elektrik motoru genellikle yardımcı bir güç ünitesi olarak çalışır. Otomobilin gitmesini sağlamak için tamamen elektrikle çalışma yeteneğine sahip değildir. Mild hibrit sisteminde çalışan elektrik motoru, içten yanmalı motoru destekler ve yakıttan tasarruf sağlar. Diğer bir deyişle Mild hibrit, yarı hibrit araçlar için kullanılan bir isimdir.

    Mild Hibrit Motor Daha Sesli Çalışır

    Mild hibrid motor, tam manasıyla sadece elektrikle çalışmadığı için biraz daha sesli çalışır. Otomobil yolda ilerlerken içten yanmalı motorun sesini duyabilirsiniz. Hibrit teknolojiye sahip otomobillerde ise benzinli motor aktif değilse otomobil sessiz olur. Mild hibrit teknolojisinde bataryalar genellikle 48 volt güç kapasitesine sahiptir. Bu model otomobiller daha çok şehir içi kullanımlarında yakıt tasarrufu sağlar ve emisyonları azaltırlar. Bu teknolojiyi kullanan otomobiller ilk kalkış sırasında yakıttan enerji almasına gerek duymadan gücü elektrik enerjisinden alır.

    Mild Hibrit Teknolojisinin Özellikleri

    Düşük Voltajlı Elektrik Motoru

    Elektrik motoru, otomobilin diğer içten yanmalı motoruna ek güç sağlar ve elektrik motoru genellikle 48 volt güç kullanır.

    Dur-Kalk Sistemi

    Trafikte dur-kalk yapıldığında otomobilin motorunu otomatik olarak kapatılıp sonra otomatik başlar. Dur-kalk sistemi aynı zamanda yakıt tüketimini azaltır.

    Enerjinin Geri Kazanımı

    Bu teknolojiyi kullanan otomobiller fren yapıldığı anda oluşan kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüp depolama sistemine geri verirler. Böylece otomobilin hem enerji verimliliği artar hem de yakıttan tasarruf sağlar.

    Frenlemede Performans Artışı

    Mild Hibrit otomobiller sürücülerine oldukça etkili bir frenleme deneyimi sunarlar.

    Performans Optimasyonu

    Özellikle hızlanma anında mild hibrit teknolojisi içten yanmalı motora ek güç vererek performansı optimize etmeye yardımcıdır.

    Maliyet Düşüklüğü ve Hafiflik

    Tam hibritlere göre daha düşük voltaj ile çalışabildiği gibi kullanılan parçalar daha hafiftir.

    Şarj İhtiyacı Yoktur

    Bu teknolojiye sahip otomobiller genel olarak bir şarja bağlanmadan sürüşe uygundur. Yani sürüş esnasında kendi kendini şarj eder.

    Hibrit Otomobiller

    Hibrit teknolojisi, aslında çok karmaşık bir sistemdir. Teknolojisi gereği sistem aslında içten yanmalı bir motor ile elektrik motorunun buluşmasıdır. Sistem, sürüş sırasında her iki güç kaynağını da kullanır. Hibrit otomobiller, hızın düşük olduğu zamanlarda elektrik motoruyla çalışabilir fakat yüksek hızlarda içten yanmalı motor aktif olur.

    Hibrit Teknolojisinin Özellikleri

    Aslında hibrit teknolojisine bir içten yanmalı motor ile bir elektrik motorunun güç birleşimidir demek mümkündür. Burada hedeflenen yakıt ekonomisini artırarak e daha düşük emisyon seviyeleri elde  etmektir.

    İki Ayrı Motorun Birleşimidir

    Sistem, elektrikli ve içten yanmalı iki motorun farklı sürüş şartlarında en iyi performansı vermesi üzerine kurulu olması ile dikkat çeker.

    Sadece Elektrik Motoruyla da Çalışır

    Hibrit araçlar, bazı durumlarda sadece elektrik motoru ile çalışır. Özellikle düşük hızlarda kullanım yapıldığında veya duraklama anlarında otomobil tamamen elektrikle çalışır.

    Otomatik Start-Stop

    Hibrit araçlar, trafikte beklemede içten yanmalı motoru otomatik olarak kapatır ve böylece yakıt tüketimini ve emisyonlar azalır.

    Rejeneratif Frenleme

    Rejeneratif frenleme otomobil fren yaptığı anda oluşan kinetik enerji bataryaya elektrik enerjisine dönüşmek üzere gönderir.

    Sistemi Oldukça Karmaşıktır

    Sürüş şartları ve sürücü davranışları üzerinde bir analiz yapılarak sistem çalıştığından 2 ayrı motor oldukça karmaşık bir teknolojide performans sağlar.

    Batarya Özellikleri

    Genel olarak kullanılan batarya türleri : Lityum-iyon ve nikel-metal hidrür.

    Yakıt Ekonomisi

    Yakıt ekonomisi kullanım alışkanlığına ve duruma göre değişir. Ancak daha düşük yakıt tüketimi ve çevre dostu bir sürüş sağlar.

    Özetle

    Tercihiniz ister mild hibrit ister hibrit olsun her iki teknolojinin farklı avantaj ve dezavantajları olduğunu unutmayın. Sürüş tercihlerinize göre satın alacağınız otomobilin motor teknolojisini seçmeniz gerektiğini unutmayın. Şehir içi sürüş tercihleri için mild hibrit modeller tercih edilebilirken şehir dışı ve uzun mesafe yollar için ise hibrit modeller idealdir.

    www.mediamarkt.com.tr

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN