Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi şirketi EY’ın (Ernst & Young), 19 ülkede yaşları 18 ile 40 arasında değişen 22.000 kişi ile gerçekleştirdiği Geleceğin Tüketici Endeksi araştırmalarının yeni versiyonu yayımlandı.
Yeni tüketici tercihleri ile değişen tutum ve alışkanlıkları mercek altına alan araştırmaya göre; iklim değişikliğinin etkisi nedeniyle pek çok tüketici halihazırda yaşama şekillerini ve satın aldıklarını değiştiriyor. Tüketici, sürdürülebilir ürünleri seçmeye ve bunun için daha fazla ödemeye geçmişe göre daha fazla istekli. Tüketiciler gezegenin sağlığı konusunda endişe duyarken, şirketlerin olumsuz etkiyi azaltmak ve olumlu etkiyi artırmak için daha fazla liderlik göstermesini bekliyor.
EY Geleceğin Tüketicisi Endeksi, tüketicilerin değişen iklimin etkisini günlük yaşamlarında ne ölçüde hissettiklerini de gösteriyor. Yüksek sıcaklık, yangın, kuraklık, sel ve kuvvetli rüzgarların artması; evlerini ve geçim kaynaklarını, suya erişimlerini, normalde satın aldıkları yiyecekleri ve geleceğe yönelik planlarını etkiliyor. Birçok insan aktif olarak yaşama ve tüketme şekillerini değiştirmeyi düşünüyor.
Araştırmaya katılan tüketicilerin %42’si, iklim değişikliğinin fiyatları artırması veya ürünlerin sınırlı bulunabilirliği nedeniyle yedikleri gıdayı değiştirmeyi düşünüyor ve %29’u şimdiden yeni seçimler yapmak zorunda kalıyor. Değişen iklime uygun ürünleri satın almaya başlayanların oranı ise %25 ile oldukça yüksek.
İklim etkisine ilişkin farkındalık hızla artmaya devam ediyor
Tüketiciler değişen alışkanlıklar konusunda maddi durumlarının ve genel ekonominin ön planda olduğunu belirtiyor. Maddi kaygılar nedeniyle evde daha fazla vakit geçiriyorlar ve %74’ü gelecekte daha az satın almayı planladıklarını söylüyor. %73’ü için bu bir tasarruf çabasıyken, %49’u alınan çoğu eşyaya ihtiyaç duymadığını düşünüyor. %39’u ise çevreye yardımcı olmak için daha az satın almaya çalışıyor.
Genç nesil markaların sürdürülebilirliğini kontrol ediyor
EY Geleceğin Tüketicisi Endeksi, genç nesillerin iklim değişikliğine yanıt olarak dramatik değişiklikler yapmayı düşündüklerini gösteriyor. Örneğin, 18-42 yaşlarındaki tüketicilerin (Z Kuşağı ve Y kuşağı) %44’ü daha ılıman iklime sahip bir bölgeye taşındı veya taşınmayı düşünüyor. %58’i enerji tasarrufu için evlerini uyarladı veya uyarlamayı düşünüyor.