Bütün dünyayı etkileyen koronavirüs pandemisi, tasarım dünyasında da hissedildi. Çevreci markalar ve doğa dostu yaklaşımlar artık yeni trendimiz. Gördüğüm kadarı ile 2021-2022’deki grafik tasarım trendleri, çoğunlukla daha yaratıcı hale gelen retro ve fütüristik tasarımlara yöneliyor. Peki 2022’de bizi hangi tasarım trendleri bekliyor?
70’ler modası ile nostalji
Kurumsal dünyada bu olaylar, işletmelerin ve pazarlamacıların müşterilerle iletişim kurma şeklini değiştirdi. Daha kapsayıcı olmaya yönelik gözle görülür bir hareket var. Markalar ayrıca ifadeleri gerçekler ve istatistiklerle desteklemeye çalışıyor. Başta TikTok olmak üzere sosyal medyada dolaşan retro kıyafetler, iç mekanlar, müzik ve tasarımlarla 70’lerin izleri görülüyor. Geçmiş güzel günlere özlem, tasarımlara da yansıyor. Aynı zamanda dönem dizileri ve moda endüstrisi de bu özlemi destekliyor.
Konu 70’ler olunca Serif yazı tipleri de oldukça sık karşımıza çıkmaya başladı. Bu yazı tipiyle birlikte kahverengi, portakal ve koyu yeşil gibi birçok ton renginin kullanıldığını görüyoruz. Artık daha fazla marka canlı renkler kullanıyor.
Markalar artık daha çevreci
Pandemi ile birlikte çevreci markalara ilgi arttı ve 2020 IBM raporuna göre, tüketicilerin %57’si çevresel etkiyi azaltmak için satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye istekli.
Ek olarak, Pew Research , Amerikalıların %52’sinin iklim değişikliğiyle uğraşmanın en büyük öncelik olduğunu düşündüğünü ortaya koyan bir çalışma yürüttü. Sonuçlar üç yıl öncesine göre yüzde 14 puan daha yüksek.
Çevreyle ilgili endişe arttıkça, tüketicinin doğal motiflere olan beğenisinin de artması oldukça muhtemel. Ayrıca, pandemi ile birlikte dünya çapındaki tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmesi, eve sipariş getiren uygulamaların ve e-ticaretin yükselişi elbette tasarım dünyasını etkiledi. Ayrıca birçok kişinin evlerini ev bitkileri gibi stresi azaltan dış mekan unsurlarıyla canlandırma arayışı ve şehirden uzak yeni bir yaşam kurması da hem iş dünyasını hem de tasarımın geleceğini güçlü bir şekilde etkisi altına alacak.
Yeni normalimiz: Arttırılmış gerçeklik ve Sanal gerçeklik
Grafik tasarımın geleceği, artırılmış gerçeklik ve nihayetinde 3D baskı ile birleşerek yeni zirvelere yükselecek.
Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik deneyimleri, insanların eğlence, eğitim veya mesleki amaçlarla deneyimin içine girmesine olanak tanır. Tasarımcılar, insanların katılması için bu dünyaları yaratmaktan sorumlu olacak. Aynı şekilde, artırılmış gerçeklik, tasarımcıların kendilerini masalarından ayırmalarına ve hareket halindeyken tasarım yapmalarına veya daha fazla gerçek dünya unsurlarını birleştirmelerine olanak tanıyacak.
Ayrıca 3D baskı, tasarımcıları endüstri trendlerinden haberdar olmaya ve daha hızlı hareket etmeye zorlayacak. Bu teknoloji kitleler tarafından kullanılabilir hale geldikçe, kaliteli tasarımlara olan ihtiyaç artacak.
Bu teknoloji merkezli yaklaşım, tasarımcıların bilgisayar destekli tasarıma olan güvenini artıracak, grafik tasarımı geleneksel araçlardan uzaklaştıracak ve daha fazlasını sanal dünyaya taşıyacaktır. Bu değişime, geleneksel tasarımcılar yerine daha niş profesyonel uzmanlar eşlik edecek.
Sanal influencerların yükselişi
Pandemi bütün dünyayı etkilediği için artık insanların eğilimleri de değişti. Lüks yaşam trendi ve pahalı kıyafetler daha az rağbet görüyor. Hastalık nedeniyle ülkeler arası seyahat de eskisi kadar popüler değil. Tam da bu noktada sanal influencerlar devreye giriyor! Birçok marka ile işbirliği yapıyor, binlerce kişi tarafından takip ediliyorlar. Oluşturdukları sanal karakter ile gerçek kişilerin yapamadıkları her şeyi yapıyorlar. Dünya artık sanal influencerlara güzel!