2020’nin öne çıkacak e-ticaret trendleri

2020'nin öne çıkacak e-ticaret trendleri

0

2019 yılı sonunu itibariyle online perakende satışlarının toplam değerinin 3,4 trilyon doları aştığını görüyoruz. Rekabetin yüksek olduğu e-ticaret sektöründe ilgi düzeyinin yüksek tutulması en önemli öncelik olmalı. Bu bağlamda online işletmeler, markalarını ve ürünlerini müşterilerinin gözü önünde tutmanın yollarının arıyorlar.

Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, e-ticaret trendlerini takip ederek gerçek zamanlı olarak uygulamaya almak. Bununla birlikte, her zaman en son modaları denemekle birlikte gelen bir risk de vardır. Nihayetinde, trendleri denemeye gelince, yaptığınız değişikliklerin müşterileriniz için her zaman daha iyi olmasını sağlamak önemli. Bununla birlikte, bugün her online girişimcinin bilmesi gereken (ve bundan yararlanmayı düşünen) bazı önemli e-ticaret eğilimleri mevcut.

Google online bir pazaryeri olma yolunda
Markanız çok bilinen bir marka değilse, müşterilerinizin çoğu büyük olasılıkla mağazanızın sunduğu ürünler için organik veya ücretli aramalarla web sitenize ulaşmakta. Dolayısıyla, ürünlerinizi daha fazla müşterinin görebilmesi için Google Alışveriş’i optimize etmelisiniz. Bu son derece güçlü bir satış kanalıdır ve online mağazalar için inanılmaz bir SEO olabilir.E-ticaret platformunuzu Google Alışveriş ile entegre ettiğinizde, bir müşteri mağazanızda bulunan bir ürünü aradığında otomatik olarak alışveriş sekmesindeki SERP’lerin başına geçecek bir PLA (ürün listeleme reklamı) oluşturur. Bu, niş ürünler satan e-ticaret mağazaları için heyecan verici bir haber. Aslında, yakın zamanda yapılan bir vaka çalışması, Google Alışveriş’in dönüşümleri yüzde 17’nin üzerinde artırmaya yardımcı olduğunu ortaya koydu. Kurulum işlemi de oldukça basit. Kaydolmak için Google Merchant Center’a gitmeniz yeterli ve online mağazanız reklam gereksinimlerini karşılıyorsa, bu kazançlı kanal üzerinden reklam vermeye başlayabilirsiniz.

Sosyal alışveriş yükseliyor
Sosyal medya bugünlerde beğeni, paylaşım ve sevimli kedi fotoğraflarından çok daha fazlası. Birçok sosyal kanal mini arama motorlarına dönüşüyor ve çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 55’i doğrudan bir markanın sosyal postası aracılığıyla bir ürün satın alıyor.Birçok platform, yerleşik bağlantılar ile e-ticaret mağazalarının sosyal sayfalarından doğrudan satış yapmasını kolaylaştırıyor. Bu, müşterilerin bir gönderi içindeki belirli ürünleri tıklayıp doğrudan bir ürün sayfasına yönlendirilebildiği ve böylece online reklamcılık yoluyla alımlarını artırmayı çok daha kolay hale getirdiği anlamına geliyor.

AR ve VR daha da yaygınlaşıyor
Online mağazaların her zaman karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, müşterilerin ürünü satın almadan önce görememesi. Bu, satın almadan önce müşterinin ön izleme yapmak istediği kıyafet, mobilya ve diğer aksesuarlar gibi şeyleri satmayı zorlaştırıyor. AR ve VR, müşterilerin fiziksel olarak dokunmadan ürünleri sanal olarak denemelerine izin vererek bu sorunu çözmeye yardımcı oluyor. Günümüzde farklı eticaret şirketleri AR kullanan bir uygulama başlattı, böylece müşteriler sipariş vermeden önce farklı gözlükleri deneyebiliyorlar. Amazon ve Ikea benzer teknolojiyi kullanıyor, böylece müşteriler mobilya parçalarının kendi evlerinde nasıl görüneceğini test edebiliyorlar. E-ticaret mağazaları, teknolojinin müşteri deneyiminde devrim yaratma yollarını dikkate almalı ve bu dijital sistemlere yatırım yapmayı düşünmeli.

Özelleştirilebilir ürünler öne çıkıyor
Kişiselleştirme, tamamen kişiye özel ürünlerle bir sonraki seviyeye geçecek. Birçok online mağaza, her bireyin ihtiyaçlarına veya tercihlerine hitap eden tamamen özelleştirilmiş ürünler oluşturmak için anketler gibi etkileşimli içerikten yararlanıyor. Bu eğilimin özellikle yaygın olduğu alanlardan biri sağlık ve sağlıklı yaşam. ABD’de Curology ve Gainful gibi mağazalar, bireyin sağlık ihtiyaçlarına ve hedeflerine göre tamamen özelleştirilmiş ürün grupları yaratırken, Native gibi markalar, insanların deodorant veya vücut yıkama olarak satın alabilecekleri özel bir koku profili oluşturmak için etkileşimli testler kullanıyorlar.

Büyük satın almalar için esnek ödeme seçenekleri
Müşteriler pahalı ürünleri internetten satın almayı riskli yatırım olarak görürler. Dünyada bununla mücadele etmeye yardımcı olabilecek bir e-ticaret trendi var. Afterpay, Final ve Affirm gibi sistemler aracılığıyla esnek ödeme seçenekleri sunuyor. Bu hizmetler, büyük satın alımları birkaç ay boyunca otomatik olarak daha küçük eşit ödemelere böler; bu da büyük alımları yapmayı biraz kolaylaştırır. Aslında, Afterpay sunan perakendeciler özellikle alışveriş oranlarının yüzde 20 ila yüzde 30 arasında arttığını görmüş.

Şirketler ve tüketiciler çevreye daha duyarlılar
Dünyayı önemsemek artık sadece ağaç meraklıları ya da milenyum çocukları için geçerli değil. Günümüzde çoğu tüketici çevresel etkileri konusunda çok daha bilinçli ve karbon ayak izlerini azaltmak için ellerinden geleni yapan işletmeleri destekliyorlar. Tüketicilerin yüzde 87’si, sosyal veya çevresel faydalar sunan bir markadan ürün satın alma olasılıklarının daha yüksek olacağı konusunda hemfikir. Birçok e-ticaret markası, suda çözünen yer fıstığı gibi geri dönüştürülmüş veya biyolojik olarak parçalanabilir malzemeler kullanarak nakliye atıklarını azaltmak için ellerinden geleni yapıyor. Atıkları azaltmak için markalı çoraplara (kabarcık sargı yerine) sarılmış ürünler gönderen Banish Cilt Bakımı gibi bazı işletmeler yaratıcılıkla kazanıyor.

Eğilimler doğası gereği gelip geçse de, e-ticaret işletmelerinin müşteri deneyimi ve dönüşümleri üzerinde önemli etkileri olan trendlere dikkat etmesi önemlidir. Bu eğilimler zamanla değişip gelişebilirken, birçok online mağaza bunlardan faydalanarak inanılmaz geri dönüşler elde ediyor.

Cevap bırakın