Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal Medya2018 Yılında Sosyal Medya

    2018 Yılında Sosyal Medya

    2018 Yılında Sosyal Medya gündeminde bizi neler bekliyor?

    2017 yılına bitmesine sayılı günler kala, “2018 yılında sosyal medyada öne çıkacak başlıkları” sizin için derledim.

    2018 Yılında Sosyal Medya

     

    Fake’le Mücadele Yılı

    İlk olarak sosyal medyanın kullanıcılarını en çok rahatsız eden bir “fake” kavramı ile başlayalım. Sahte beğeni, sahte takipçi, sahte yorum, sahte etkileşim, sahte izleme, sahte haber ve sahte izlenimi veren tüm çalışma türleri… Organik takipçi ve etkileşime sahip hemen her bireysel kullanıcı ve marka bundan rahatsız. 2018 yılının “Fake” ile mücadele yılı olacağını düşünüyorum. Buna yönelik geliştirmeler, caydırıcı yöntem ve engellemeler bizzat platformlardan gelecek mi göreceğiz. Fake’i anlaşılabilir ve anlamlandırılabilir kılacak ek uygulamalar, 2018 yılında çok konuşulacak.

     

     

    Daha Fazla Mobil

    2017 yılında dünya genelinde online trafiğin %52,64’ünü mobil internet trafiği oluşturdu. Üstelik mobilden internete girilen kullanıcıların vakitlerinin %21’in sosyal mecralarda geçiyor. Bu istatistiki bilgi, daha fazla kişiye ulaşmak isteyen herkes için çok değerli.

    Tüm dijital reklam harcamaların geçtiğimiz yıla göre çok daha yüksek oranla mobil reklama harcanacağı öne çıkan başlıklar arasında.

     

    Doğal – Native Reklamlar

    2018 yılında sosyal medya gündeminde yer alacak başlıklardan biri doğal reklamlar. Native reklam hali hazırda okuyucuya değerli olan içeriğin içine reklam entegre edilmesi anlamına geliyor. Algortimalara da bağlı olarak etkileşim oranları düşüyor. Genel izlenim mobil reklamların büyük oranda doğal reklamlardan oluşacağı yönünde. Doğal reklamlar, klasik banner reklamlarına kıyasla yüzde 60’a varan bir oranda daha fazla etkileşim sağlıyor. Logoların ve stok fotoğrafların daha da az kullanılacağı, reklamların reklam kokmayacağı bir yıla giriyoruz.

     

    Influencer marketing

    Native – doğal reklamların bu denli öne çıkmasının önemli sebeplerinden biri influencer marketing’in yaygın bir şekilde kullanılmasıyla da ilgili. Müşterilerin daha kişisel bir deneyim beklentilerinin sonuçlarından biri olarak ortaya çıkan “influencer marketing” önümüzdeki yılda da yükselişini sürdüreceğe benziyor. Burada en büyük ihtiyaç analiz ve strateji yönünde. Buna yönelik yapılacak her çalışma daha da kıymetli hale gelecek.

     

    Kişiselleştirilmiş Pazarlama

    Kişiselleştirilmiş, yani birebir pazarlama, temelde müşterinin kişisel tercih ve zevklerini ön planda tutan bireysel bir dokunuş barındırıyor. Bir marka müşterisiyle sevgi ve güven bağı kurduğunda ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunduğunda, her şey kolaylaşıyor. Çok fazla içeriğin olduğu dijital dünyada kişiselleştirme, tüketicilerin dikkatini çekmek isteyen markalar için artı bir değer katacak.

     

    Pazarlama otomasyonu

    2018 yılında sosyal medya gündeminde yer alacak bir diğer ana başlık ise otomasyon. Hedef kitlesinin genişlemesiyle birlikte, tüm pazarlama adımlarını her bir müşteri için elle yürütmek neredeyse imkansız. Yapay zeka ve otomasyon teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, markaların pazarlama süreçlerini çok daha verimli yönetmesini sağlayan pazarlama otomasyonu önümüzdeki yılın en güçlü trendlerinden biri.

     

    Interaktif İçerik

    Tüketicilerin %92’sine göre interaktif içerik alışverişlerde tetikleyici unsurların başında geliyor. İlgi çekici, değerli, alakalı ve yararlı içerikler markanıza farkındalık kazandırırken, hizmetiniz ve ürünleriniz ile ilgili tüketici güveni de sağlıyor. Tüketicilerin dahil olmak isteyecekleri içerik türlerine (videolar, yarışmalar, slide show, e-kitaplar, müşteriden katılım bekleyen anketler gibi interaktif uygulamalar) ilgi artıyor. Interaktif içerikler önümüzdeki yıl da işinizi iyi yaptığınız konusunda müşterinizi ikna edecek ve size yönelmesini sağlayacak faktörlerden.

     

    Geçtiğimiz yıl tüm bu öne çıkacak başlıkları destekleyen pek çok değişiklik yaşadık. İşte bu etkenlerden bazıları ve önerilerim.

     

    Ortalama Facebook Etkileşim Sayısı Düşüyor

    Facebook başta olmak üzere diğer tüm mecralarda etkileşimde düşüş yaşandığını görüyoruz. Facebook’un haber kaynağındaki rekabet, içeriğinizi kitlenize göstermek için ücretli promosyon kullanmanın giderek daha önemli hale geldiğini ortaya koyuyor. Yeni reklam harcamalarının önümüzdeki yıl da Google ve Facebook’a gidecek olması bir sürpriz değil.

     

    Videolar Etkileşimi Domine Ediyor

    2018 yılında sosyal medya gündemi videolarla şekillenmeye devam edecek. Nisan 2017’de ortalama video gönderi oranı %12,05’e ulaşmıştı. Bununla beraber fotoğraflar %11,63, bağlantılar %7,81 ve durum güncellemeleri %4,56 seviyesindeydi. Dolayısıyla en yüksek etkileşimin videodan geliyor. Etkileşim isteyen kişi ve markaların videoya yönelimi devam edecek.

     

    LinkedIn’de anahtar kelime “nasıl”.

    LinkedIn paylaşımlarına göre yapılan ölçüme göre başlıklarda en çok kullanılan kelime “nasıl”. İnsanlar işleriyle alakalı konularda daha iyi olmak istiyorlar ve bu yüzden “nasıl” kelimesini içeren başlıklar yüksek performans gösteriyor. “Nasıl” kelimesinin yükselişi önümüzdeki yıl da devam edecek gibi duruyor.

     

    Facebook’ta Trigramların Yükselişi

    Facebook’ta en çok performans gösteren trigramlar (üç kelimeden oluşan öbekler) şaşırtıcı derecede etkili. En iyi performans gösteren söz öbeğine bakıldığında “Sizi …. yapacak” (Örnek: “X Konusunda Sizi Şaşırtacak 13 Bilgi”, “İzlediğinizde Sizi Mutlu Edecek 15 Film”) başlıkları öne çıkıyor. Bu tip bağlayıcı öbekler içeriğin doğrudan okuyucu üzerinde etki bırakmasını sağlıyor ve açık bir vaat belirtiyor.

     

    Facebook Grupları

    Facebook grupları, içerikleriniz etrafında bir tartışma yaratmayı teşvik etmek için oldukça etkili yerler. İçeriğinizi yalnızca yayınlamak ve ardından unutmaktan ziyade, gerçek etkileşiminizi geliştirmeye yönelik çalışmalarınız için facebook gruplarını kullanabilirsiniz.

     

     

    Sosyal Paylaşımlarda İçerik ve Link Ediniminin Gücü. 

    2018 yılında sosyal medya gündeminde yer alacak ve daha fazla Paylaşımlar içeriklerin ilk görünürlüklerinin oluşmasını sağlıyor, fakat ideal olarak içeriklerin paylaşılmasının yanı sıra tıklama kazandırmasını da isteriz. Linkler daha uzun süre kalıcıdır ve içeriğimizin değerli olduğunu Google’a bildirir. Burada odaklanılması gereken temel konu ise her daim kral olan içeriktir.

     

    Kullanıcılar içeriği neden paylaşırlar?

    • Eğlenceli içeriği paylaşmak için.
    • İlişkileri beslemek için.
    • İlgilendikleri şeylerin sebeplerine yönelik mesajı ulaştırmak için.
    • Destekleyici ve değerli içeriği paylaşmak için.
    • Bir grubun bir parçası olmak ve kendilerini tanımlamak için.

     

    İnsanlar içeriğe neden link verirler?

    • Kaynak olarak bir makaleyi desteklemek için.
    • Araştırma ve gerçekleri içeren güvenilir içeriği paylaşmak için.
    • Kılavuzlar gibi değerli içeriği paylaşmak için.
    • Zaman içerisinde değişme ihtimali az olan içeriği paylaşmak için.

     

    İşte hem link edinimi hem de paylaşım alma konusunda potansiyele sahip olan beş içerik türü;

    1. Popüler sorular hakkında güvenilir olan içerikler
    2. Güçlü fikir gönderileri ya da politik gönderiler
    3. Orijinal bir fikir ya da araştırma sunan içerikler
    4. Trend bir konuyu değerlendiren ve bunun yanı sıra pratik bilgiler veren içerikler
    5. Yeni ürünler ya da gelişmeler üzerine güvenilir haber sağlayan içerikler

     

    İçeriklerinizle daha çok konuşulmak için;

    • Trendleri erken değerlendirin. Bu sayede rekabet alt seviyelerdeyken içeriklerinizin şöhretini ve otoritesini inşa edebilirsiniz.
    • Eğer daha geç bir zamanda ya da rekabetin fazla olduğu bir dönemde giriş yapıyorsanız içeriğinizin fark yaratması gerekir. Bu, daha geniş formda kapsayıcı içerikler yazmanız gerektiği anlamına da geliyor.
    • Uzmanlığınızı gösterebileceğiniz spesifik niş ya da nişler bulun.

     

    Zamanlamanın Gücü

    İçeriğiniz yaygın bir şekilde paylaşım alabilir ama genelde içeriğinizin yükselişi birkaç kısa gün ya da saat içerisinde gerçekleşir. Bu yüzden zamanlama oldukça önemlidir. Haftanın ilk zamanlarında paylaşılan içeriklerin daha çok paylaşım aldığını sürekli bir şekilde gözlemliyoruz. Bunun sebebi; yeni içeriğin ilgi çekmek için birkaç güne ihtiyaç duymasından kaynaklanabilir. Dolayısıyla Perşembe ya da Cuma günleri yayınlanan bir içerik, özellikle iş dünyası üzerine olanlar, hafta sonu gelmeden önce ilgiyi üzerine toplamak için sınırlı bir zamana sahiptirler.

     

    Instagram ve Sponsorlu Gönderiler

    Instagram’da sponsorlu gönderilerin birçoğu haftanın başlarında yayınlanıyor. Herkes bunu yaparken siz bir ters köşe yaratmak istiyorsanız bu genel kural sizler için yeni fırsatlar yaratabilir. Genelde hafta sonları daha az içerik yayınlanıyor ve dolayısıyla rekabetin az olduğu bir pazar günü bir içerik yayınlamak iyi bir başlangıç olabilir. Pazar günü paylaşılan içeriklerin daha fazla etkileşim aldığı ortada. Çünkü kullanıcıların kendisi için ayırabileceği daha bol zaman var. Bu yüzden içerik yayınlarıyla ilgili farklı yaklaşımları test edip deneyimlemeniz faydalı olabilir.

     

    Gerçek Zamanlı Etkileşim

    Gerçek zamanlı uyarılara sahip olmak ve kendiniz – markanız hakkında yazılanları anlık olarak izlemek her zamankinden daha önemli bir hale geldi. Bu sayede negatif durumları anlatan gönderileri erken tespit ederek, bir PR krizine yol açmadan önce sorunu çözmeniz kolaylaşacaktır.

     

    Gelecek günler için bir strateji belirlemeden önce, geçmişin değerlendirmesini yapmak daha net bir yol haritası ortaya koyar. Doğru yapılan analizlerde hem profesyonel hem de bireysel kullanıcılar için çok açık çıkarımlar mevcuttur.

     

    Fayda görmeniz dileğiyle.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN