Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital Kültür2017'de E-ticarette içerik pazarlama trendleri

    2017’de E-ticarette içerik pazarlama trendleri

        E-Ticaret; internet ortamında gerçek ya da sanal ürünlerin para karşılığında satın alması anlamına geliyor. Kısaca e-ticarete, ticaretin elektronik versiyonudur da diyebiliriz. Elektronik ticaret, ticari işlemlerden biri veya tamamının elektronik ortamda gerçekleştirilmesi yoluyla reklam ve pazar araştırması, sipariş ve ödeme, teslimat olmak üzere üç aşamadan oluşuyor.

        E-ticaret; 2000’li yıllardan sonra yaşanan ve bilgi iletişimini kolaylaştıran teknolojik gelişmelerin bir parçası olarak ortaya çıkmış durumda.  E-ticaret sistemi sayesinde daha fazla kişiye ulaşım sağlanarak daha fazla gelir elde edilebiliyor.

       Günümüze gelindiğinde, e-ticaret işletmelerinin en önemli pazarlama taktiklerinden biri olmaya devam edeceğine kesin gözü ile bakabiliriz.

       E-ticarette içerik pazarlamayı da, müşterileri elde tutmak amacıyla, çalışılan konu ile alakalı ilgi çekici makale, popcast ve video gibi içeriklerle teşvik etme eylemi olarak ifade edebiliriz.

       Bu haftaki yazımda, 2017’de içerik pazarlama konusunda başarıyı etkileyebilecek trendlerden bahsedeceğim.

    Videolu içerikler pazara hakim olmaya başlayacak

       Yapılan araştırmalara göre 18 ile 34 yaşları arasındaki Amerikalı yetişkinler, YouTube’u geleneksel televizyonlardan daha çok tercih ediyor. İnternet üzerinden herhangi bir ürünü arayan kullanıcılar, eğer bulabilirlerse öncelikle o ürünün video tanıtımlarına göz atmayı tercih ediyor. Video kullanımının bu kadar popüler hala gelmesinin ardında, yazı ve fotoğraf kullanımına göre önemli avantajlara sahip olması yatıyor.

       Videolar ürün bilgisini daha hızlı veriyor. Ziyaretçiler bir ürün hakkında istedikleri bilgiyi, videolar yoluyla daha kolay edinebiliyor. Bu, çoğu ziyaretçi için tanıtım yazılarını okumaya göre çok daha pratik bir yöntem olarak öne çıkıyor. Yeterli uzunlukta hazırlanmış bir video, ürün ile ilgili tüm özellikleri bir kerede sunabiliyor.

       Videonun önemini bilen içerik üreticileri, 2017’de de  daha fazla içerik videosu üretecekler…

    Mobil uyumlu içerik üretmek

       Yeni yapılan araştırmalara göre; 2017’de internet kullanımının, yüzde 65 ile 75’inin mobil cihazlardan geleceğini ortaya koymuş. Akıllı telefonu ya da tableti olan bir kişinin günün üç saatini bu cihazları kullanarak geçirdiği istatistiğinden hareketle, üretilen içeriklerin mobil uyumlu olmasının önemi daha da gün yüzüne çıkıyor.

    İçerik İçin Yatırım Yapmak

       MarketingProfs ve İçerik Pazarlama Enstitüsünün yaptığı araştırmaya göre; B2BC pazarlamacılarının yüzde 63’ü bu yılki içerik pazarlamanın geçen yıla göre daha başarılı olacağına inandıklarını ortaya koymuş. Bu durum içerik pazarlamaya daha fazla yatırım yapılacağı anlamına geliyor.

    Yapay Zeka

       2016 yılında bazı içerik pazarlamacılar yapay zekanın ürettiği içerikleri denemeye başladılar. Bu denemelerde öncelikle bir listeden seçilen ürünün özelliklerini anlatılması ve teşvik edilmesi konusu üzerinde duruldu. İçerik üretiminde yapay zekanın kullanılması, shop.org dijital zirvesininde ana konularından birisi oldu.

       Bu yıl içerik üretme ve pazarlanması konusunda geçen yıl denenen yapay zeka uygulamalarının kazanımlarının büyük etkisinin olacağını söyleyebiliriz.

       E-ticarette yapay zekanın kullanılmasının farklı şekilleri bulunuyor. Bunların en önemlileri arasında otomatik çeviri hizmeti geliyor. Genel durumu değerlendirip hangi konularda içerik geliştirilebileceği tahmin etmek veya kişiselleştirilmiş içerik geliştirme konuları da yine yapay zekanın yapabildikleri arasında geliyor.

    Konu bazlı farklı ve daha fazla içerik üretmek

       Çalışılan konu hakkında özgün ve daha yoğun içerik üretmek, e-ticaret pazarlamacıları tarafından daha fazla tercih edilecek. Daha fazla içerik üretilmesi, giderek dijitalleşen ticaret sektöründe daha fazla gelir anlamına geliyor. Her ne kadar SEO ile içerik pazarlama artık ayrılmaya başlasa da özellikle fazla içerik üretimi daha fazla farkındalık sağlama konusunda etkin rol oynayacak. Günümüzde dijital servislerin geleneksel servislere göre daha yoğun kullanılmaya başlaması, yoğun ve özgün içerik üretilmesi sayesinde daha fazla kişiye ulaşılmasında yardımcı olacağını söylemeliyim.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN