BlackBerry, Kanada merkezli bir tüketici elektroniği şirketi. Uzun yıllardır gerek akıllı telefon ve tablet, gerekse başta güvenlik olmak üzere yazılım üretimi yapıyor. Bununla birlikte son yıllarda hızla gerileyen akıllı telefon pazar payıyla zaman zaman gündeme geldiğine de tanıklık ediliyor. İşte bazı verilerden yola çıkılarak gündeme taşınan bir gelişme daha kamuoyunda yer edindi. BlackBerry, 2016 yılı son çeyreğinde inanması güç bir akıllı telefon satışına imza attı.
2016 son çeyreğinde 208 bin adet BlackBerry telefon satıldı
İnanması güç noktasında bu kez sansasyonel yükseklikte satış adetleri değil, düşük adetler söz konusu. Belirtilen dönemde tüm dünyada 208 bin adetlik satış gerçekleştiren BlackBerry, böylelikle toplamda 400 milyonun üzerinde satışın olduğu bir dönemde çok düşük oranda tercih edilmiş oluyor.
Pazar payı açısından elde edilen değerin ‘yüzde 0’ olması da dikkat çeken noktalar arasında yer buluyor.
İş dünyasının vazgeçilmeziydi
Bir zamanlar iş dünyasının olmazsa olmazı olan BlackBerry, günümüzde son derece düşük adetlerde satış gerçekleştiren bir marka konumunda. Mali açıdan yaşanılan krizi, çeşitli adımlarla bir nebze de olsa atlatan şirketin, düşük mobil satışlarının kötüye gidişe etkisi olacağı ise kaçınılmaz.
Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz.