Tam anlamı ile dijital çağı yaşıyoruz. İnternet artık vazgeçilmezlerimizden birisi hale gelmiş durumda. Neredeyse 3 milyar internet kullanıcısı olan büyük bir iletişim ağının bir parçasıyız.
Sosyal ağları kullanan kullanıcıların sayısının, ülke nüfusları sıralamasına göre dağılımına baktığımızda, internet kullanımının hangi boyutlarda olduğunu net bir şekilde görebiliyoruz.
Ülkelerin nüfus sıralamasının sosyal mecralar ile karşılaştırılması;
1.Çin
2.Hindistan
3.Facebook
4.Tencent
5.WhatsApp
6.ABD
7.Google +
8.Endonezya
9.LinkedIn
10.Twitter
Sıralamada görüldüğü gibi dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook’u kullananlarını sayısı, dünya nüfusu sıralamasında 3. Sıraya yerleşmiş durumda.
Çoğumuz internette saatlerimizi geçiriyoruz. Çoğu kullanıcıda zaten devamlı online oldukları için her an internet ile iç içe yaşıyor.
Hiç düşündük mü, bu kadar büyük dijital dünyada, 1 dakikada neler oluyor. Bu yazıda, internetin 1 dakikasından, hangi ortamlarda neler olduğunu incelemeye çalışacağım.
TechSpartan tarafından hazırlanan infografik bu konuda oldukça bilgi veriyor.
2013 yılında 2.7 milyar olan internet kullanıcısı, 2014’te 3 milyarı geçmiş durumda. 2013 yılında internet kullanıcılarının dünya toplam nüfusuna oranı %37.9 iken, bu oranı 2014’te %40.4’e yükselmiş durumda.
İnternette 1 dakika içinde; Google’da kaç tane arama yapılıyor, Facebook’a kaç kişi giriş yapıyor, Twitter’da kaç adet tweet atılıyor, Instagram’a kaç fotoğraf yükleniyor, kaç adet video YouTube’a yükleniyor gibi soruların cevaplarını inceleyecek olursak,
2014’de 1 dakika içinde (yaklaşık değerler) ;
Facebook’a 600,000 giriş yapılmış,
Instagram’a 67,000 fotoğraf yüklenmiş,
Twitter’da 433,000 tweet atılmış,
Amazon’da 80,000 satış yapılmış,
App Store’dan 50,200 uygulama indirilmiş,
YouTube’a 306 saatlik video yüklenmiş,
Spotify: 14 şarkı eklenmiş,
Google’da 4.19 milyon arama yapılmış,
Pinterest’e 3,400 pin eklenmiş,
Vine’a 450 video yüklenmiş,
136,319,444 e-posta gönderilmiş.
Bu bilgileri bir önceki yıl ile karşılaştıracak olursak
Tweetler’da gerçekleşen artış %24.78
Google aramalarındaki artış %1.9
Instagram’a yüklenen fotoğraflardaki artış %76.31
Pinterest’teki Pinlerin sayısındaki artış %25.92
Facebook girişlerindeki artış %29.92
YouTube’a yüklenen videolardaki artış %197
App Store’dan uygulama indirmelerdeki artış %35.6
Amazon’daki satışlarındaki artış %20.8
Spotify şarkılarındaki artış %55.5
Vine videolarındaki artış %25
E-posta gönderimindeki artış oranı ise %7.3
Sosyal Medya mecralarının ve mobil teknolojilerin iletişimi her geçen gün kolaylaştırdığı cağımızda, bilgiye her ortamdan ulaşmanın avantajını yaşıyoruz.
En büyük Sosyal mecra olan Facebook, Google’dan sonra en fazla aramanın yapıldığı yer haline gelmiş durumda.
Özellikle mobil ortamların kullanılmasındaki artış ile internetteki servislerin kullanım hızı ve sayısı da artmakta.
Yapılan araştırmalar sonucunda mobil kullanıcıların telefonlarında geçirdikleri zamanlarının %86’sını uygulama kullanarak, %14’ünü de internete bağlanarak geçirdikleri ortaya çıkmış. Uygulama kullanımının bu kadar fazla olması, sosyal mecraların ne kadar fazla kullanıldığını göstermekte.
Facebook’un en fazla kullanıldığı ülkelere bakılacak olunursa;
- ABD
- Brezilya
- İngiltere
- Kanada
- Hindista
- .
- Almanya
- .
- Türkiye
Şeklinde bir sıralama oluşuyor. Ülkemizde facebook kullanımından dünyada 9. Sıraya gelmiş durumda. Bu oranların oluşmasından özellikle mobil internet kullanımının oldukça etkili olduğunu söylemek durumundayım.
Aynı şekilde günümüzde özellikle mobil ortamlardan internet kullanımının oldukça artmış olduğundan yola çıkarak, yeni teknolojilerin adaptasyon zamanlarına bakacak olursak;
Radyo 50 milyon kullanıcıya 35 yılda
Televizyon 50 milyon kullanıcıya 4 yılda
Facebook 3 yılda
İnstagram, 50 milyon kullanıcıya 6 ayda ulaşmış durumda.
Bunun yanında yakın geçmişte Angry Birds adındaki mobil oyun sadece 35 günde 50 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda. Sadece bu örnek bile internette kısa sürede nelerin olduğunu çok iyi açıklamaktadır.
Sonuç olarak, 2014’te internetin sadece 1 dakikasında bu kadar aktivite olması, bu yıl ve gelecekte daha fazla etkileşim olacağı anlamına gelmektedir.
İnfograf’ın kaynağı
TechSpartan.co.uk
Statitica.com
Redicati.com
Pewinternet.org