​Espor pazarı 1,5 milyar dolara koşuyor

0

Araştırmaya göre; koronavirüs salgını dönemindeki espor oyun satışları yüzde 63 arttı. 2021 yılına kadar yüzde 21.7 büyümesi beklenen esporun piyasa değeri 1,5 milyar doları bulacak.

Koronavirüs pandemisi nedeniyle dünyadaki tüm spor organizasyonları dururken, bu süreçte espora ilgi arttı. KPMG Football Benchmark ekibi E-Spor dünyasını araştırdı. Küresel karantina döneminde büyümeye devam eden espor dünyasında oyun satışları yüzde 63 arttı. Araştırmaya göre esporun 2021 yılına kadar yüzde 21.7 oranında büyümesi, piyasa değerinin 1,5 milyar dolara çıkması bekleniyor. Aynı dönemde sinema endüstrisinin yüzde 4.4, müziğin yüzde 3.5, radyonun ise yüzde 2.1 küçülmesi öngörülüyor.

664 milyon kişi takip edecek

2015 yılnda 235 milyon kişinin izlediği espor‘un şu anda toplam 454 milyon kişi tutkuyla takip ediyor. 2022 yılında ise takipçi sayısının 644 milyon olacağı hesaplanıyor. Kitlesinin yaş ortalaması da dikkat çekici. Dünya futbolunu izleyenlerin yaş ortalaması 39, Premier Lig’i takip edenlerin yaş ortalaması 42’yken, NBA’nin izleyici kitlesinin yaş ortalaması 53. Espor takipçilerinin yaş ortalaması ise 32.

Espor, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yoğun ilgi ile karşılanıyor. Etkinliklere yönelik sponsorluk sayıları, yeni tesis ve arenalar ile takımların sayıları gittikçe artıyor. Espora dair yatırımlar, özellikle oyuna dair ekipman üreticilerinin katkıları ile büyümeye devam ediyor. Tüm bu göstergeler, genç-yaşlı herkesi peşinden sürükleyen bu yeni nesil ‘spor’a’ yönelik ilginin artmasını beraberinde getiriyor.

Espora dair öne çıkan gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz….

Cevap bırakın