Sosyal Medyanın Zaman Çizelgesi

0

Sosyal Medya günümüzün vazgeçilmezlerinden. Hakkında bildiğimizi sandığımız ama aslında bilinmeyen o kadar fazla şey var ki..  Küresel kullanım oranlarına bakılarak, satın alma ve satış yapma konularında bu kadar etkin rol oynayan bu mecranın, neredeyse doğduğu tarihten itibaren, günümüze kadar geçen sürede nelerin olduğundan bahsedecek olursak;

LinkedIn, 2002’nin Aralık ayında kuruldu, 2003’ün Mayıs ayında lanse edildi.

Facebook, 2004 yılının Şubat ayında tanıtıldı.

LinkedIn Jobs, 2005’in Mart ayında tanıtıldı.

Temmuz 2006’da  Twitter’ın tanıtımı yapıldı.

Haziran 2007’ye gelindiğinde 400.000 tweet atılmıştı.

Ararlık 2007’de Facebook’un kazancı 150 Milyon Dolara ulaştı.

Şubat 2008’de LinkedIn’in mobil uygulaması kullanıma sunuldu.

Facebook’un ilk “chat” uygulaması Nisan 2008’de tanıtıldı.

Şubat 2009’da Facebook’ta “Like” butonunun tanıtımı yapıldı.

2010’un Mart ayında Pinterest tanıtımı yapıldı.

Twitter, Eylül 2010’da yeni logosuna kavuştu.

Instagram, 2010 yılının Ekim ayında yayınlanmasının hemen 2 ay sonrasında, Aralık 2010’da bir milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştı.

Nisan 2012’ye gelindiğinde, Instagram’ın mobil uygulaması günde 1 milyon adet indiriliyordu.

Instagram, Nisan 2012’de 50 Milyon Dolar yatırım aldı.

Facebook, Instagram’daki büyüme potansiyelini görüp yine Nisan 2012’de şirketi 1 Milyar Dolara bünyesine kattı.

Mayıs 2012’de Facebook, 104 Milyar dolara halka açıldı.

Haziran 2012’ye gelindiğinde 6.5 Milyon LinkedIn kullanıcısının parolası çalındı.

Ekim 2012’de Facebook 1 Milyar kullanıcıya ulaştı.

2013 Martında Facebook Oculus VR’ı 2 Milyar dolara satın aldı.

Nisan 2013’de Facebook logosunu değiştirdi.

Mayıs 2013’de Twitter güvenlik konusunda bir yenilik yaparak, iki kademe giriş doğrulamasına geçti.

Haziran 2013’ye gelindiğinde Instagram’a artık 15 saniyelik video yüklenebiliyordu.

Sponsor reklamlarının Instagram ortamında yayınlanmasına Kasım ayında başlandı.

Ocak 2014’de Pinterest ortamında artık fotoğraf tanıma ve sanal arama yapılabiliyordu.

Pinterest’e arama filtreleme özelliği Ocak 2015 tarihinde getirildi.

Yine Ocak 2015’de CEO Dick Costolo tarafından Twitter’ın kullanıcı kaybettiği resmi olarak kabul edildi.

Eylül 2015’de Facebook, dünya genelindeki bütün mobil internet reklamlarının yüzde 22’sinin gelirine sahip olmaya başladı.

Pinterest, Aralık 2015’e gelindiğinde uluslararası platformda yüzde 135 oranında büyüme gerçekleştirdiğini açıkladı.

Şubat 2016’ya gelindiğinde, Instagram; video yayını uzunluğunu 1 dakikaya uzattığını açıkladı.

Yine aynı ay içinde Twitter; güven ve gevenlik konseyi oluşturdu.

Mart 2016’ya gelindiğinde Instagram, 400 Milyondan daha fazla aktif kullanıcıya ulaştı.

Nisan 2016’da Twitter’da 310 Milyon kişi tarafından kullanılıyordu.

Mayıs 2016’da Instagram yeni logosuna kavuştu.

Kasım 2016 bilgilerine göre; Sosyal Medyadaki en popüler platformların kullanıcı sayıları sıralaması:

Facebook: 1.59 Milyar kullanıcı

Instagram: 400 Milyon Kullanıcı

Twitter: 320 Milyon Kullanıcı

LinkedIn:100 Milyon Kullanıcı

Pinterest : 100 Milyon Kullanıcı

En büyük 3 Sosyal Medya platformunun Piyasa değeri

Facebook: 312.78 Milyar Dolar

LinkedIn: 15.49 Milyar Dolar

Twitter: 11.69 Milyar Dolar

Sosyal Medya kullanıcılarının günlük giriş istatistikleri

Facebook: % 70

Instagram: % 59

Twitter:  % 38

LinkedIn: % 27

Pinterest: % 22

En büyük 3 Sosyal Medya ortamında bir dakikada neler oluyor?

Facebook:

4.166.667 Like

136.000 fotoğraf paylaşımı

293.000 durum güncellemesi yapılıyor.

Instagram:

2.430.555 like

43.470 fotoğraf paylaşımı yapılıyor

Twitter:

Dakikada 435.120 adet tweet gönderiliyor.

Dünya üzerinde Sosyal Medya kullanım oranları

Doğu Avrupa: % 45

Batı Avrupa: % 48

Orta Doğu: % 26

Afrika: %11

Kuzey Amerika: %59

Amerika: %40

Güney Amerika: %50

Doğu Asya: %48

Güneydoğu Asya: %37

Dünya geneli ortalaması: % 31

Gençlerin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları

Sosyal Medya kullanan gençlerin yüzde 60’ı platform üzerinden kendi fotoğraflarını paylaşıyor.

Sosyal Medya kullanan gençlerin yüzde 92’si günlük olarak platforma giriş yapıyor.

Sosyal Medya kullanan gençlerin yüzde 85’i YouTube üzerinden video izliyor.

Gençlerin yüzde 71’i birden fazla sosyal medya aracı kullanıyor.

Sosyal Medyanın cinsiyete göre kullanım oranları

Facebook:

Bay: % 43  Bayan: %57

YouTube:

Bay: % 57  Bayan: 43

Twitter:

Bay: % 47   Bayan: 53

Instagram:

Bay: % 35   Bayan : % 75

 

Kaynak: socialmediatoday.com

Cevap bırakın