Shoelace Google’ın Yeni Sosyal Medya Platfromu

0

İnternetin sosyal medya ile tanımlandığı bir çağdayız. Instagram, YouTube, Twitch gibi birbirinden farklı platformlar neredeyse kendi alanlarında tekelleşmiş bir şekilde varlığını sürdürüyor. Bu nedenle sosyal medya alanınında yeni oyuncuların parlaması çok güç. Ancak internetin bir başka devi Google, Shoelace isimli yeni bir platformla başarılı olmak istiyor. Tinder başta olmak üzere tüm evlilik ve ilişki sitelerini alt etmeyi hedefleyen Google bu alanda ilk kez boy göstermiyor. Hatırlayacağınız üzere Google+ isimli girişim yeterince yaygınlaşmadığı için şirket tarafından rafa kaldırılmıştı. Bakalım Google bu sefer istediğini elde edebilecek mi?

shoelace
Shoelace, etkinlikler üzerinden gerçek ilişkiler kurmayı hedefliyor

Shoelace Dünyanın En Büyük Çöpçatanı Olabilir

Nedir Shoelace, ne işe yarar? Kelime anlamı “bağ” olan Shoelace’in tanımını, platformun kurucusu Google’a bırakalım. Google, Shoelace’i “Ortak ilgi alanları doğrultusunda birbirinizi bulabileceğiniz, yeni taşındığınız bir şehirde ya da civarınızda bulunanlarla iletişim kurabileceğiniz bir platform” olarak tanımlıyor ve konumlandırıyor. Tanıma göre Google’ın iki hedefi var: Öncelikle ilgi alanlarınızı öğrenmek ve yeni kişilerle tanışmanızı sağlamak. İlgi alanları direkt olarak tüketici / kullanıcı verisine döndüğü için oldukça önemli. Yeni arkadaşlıklar kurmanın da altında aslında ilişki kurma var. Araştırmalara göre özellile ABD’de evlenmelerin %50’ye yakınında kişiler birbirini sosyal medya üzerinde buluyor. Tinder uygulamasını kullananların %30’u ise evleniyor. Bu istatistikler her sene hızla artıyor. Dolayısı ile Google, fotoğraf ve videolarınızdan çok dünyanın bir numaralı sanal çöpçatanı olmayı hedefliyor. Sürecin bu şekilde evrilmesi de aslında son derece doğal. Her yeni nesil internet nedeniyle yüzyüze görüşmeye veya dışarıda aktivite gerçekleştirmeye daha yabancı şekilde büyüyor. Google ise “gerçek” bağlantı

New York Pilot Şehir

Davetiye bazlı çalışan Shoelace, şu an denemelerini New York şehrinde gerçekleştiriyor. Kozmopolit yapısı ve geniş kullanıcı ağı nedeniyle seçilen New York verileri küresel anlamda özellikle Asya ve Ortadoğu gibi coğrafyalarda nasıl çalışır bilemiyoruz. Ancak tahminimce Shoelace başarılı olmak istiyorsa çok doğru şekilde yerelleşme politikası benimsemeli. Örneğin Türkiye’deki tüm etkinliler, olaylar, sergiler, partiler, festivaller Shoelace üzerinde etkili kullanılabilirse hedefler gerçekleşecektir.

Cevap bırakın