Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürMarkalar için Metaverse rehberi

    Markalar için Metaverse rehberi

    Metaverse’te mağaza açan, reklam veren veya etkinlik düzenleyen markalar nasıl bir yol izliyor? Markalar için Metaverse rehberi yazımda sizi bekliyor.

    Pandeminin de etkisiyle her geçen gün giderek dijitalleşen bir dünyada yaşıyoruz. Metaverse kavramı ise bu dijitalleşen dünyanın bize en son hediyesi.

    Metaverse, kullanıcıların sosyalleşmesi, oyun oynaması, çalışması ve hatta alışveriş yapması için tamamen yeni bir deneyim sunuyor. Tüketiciler adapte olmakta henüz yavaş olsa da bu yeni teknolojinin heyecanı sosyal medyada yoğun talep görüyor. Hala erken aşamada olmasına rağmen böylesi büyük bir ilgi gören ve sınırları hayal gücümüz ile çizilen Metaverse konusunda yanıtlanmamış onlarca soru var. Tüm bu sorular ve olası problemler göz önüne alındığında netleşen tek şey ise Metaverse’ün kat etmesi gereken uzun ve zorlu bir yolu oluşu ile ilgili. Dünyanın en büyük teknoloji şirketleri, Metaverse’ün geleceği üzerine bir dolu geliştirme üzerinde çalışıyor, ancak günün sonra sonunda Metaverse’ün geleceğine karar verecek olan değişime yön verecek sektörler ve kullanıcılardan başkası değil.

     

    Markanız Metaverse evreni için hazır mı?

    Daha şimdiden birçok markanın Metaverse dünyasında mağaza açtığını, reklam verdiğini veya etkinlik düzenlediğini takip ediyoruz. Markaların sadece bir ürün veya hizmet satmakla kalmadığı, aynı zamanda fütüristik bir deneyim alanı sunduğu Metaverse, fiziksel ve dijital dünyaları birleştiriyor. İnternet’i merkeziyetsizleştirip, toplumu dönüştürecek teknolojik ilerlemeleri de vaat eden bu sürükleyici deneyim, sektör devlerini de peşinden sürüklüyor.

    Mateverse, sanal alanlar üzerinden sunulan deneyimden fazlasını ifade ediyor. Kullanıcının deneyimine hem fiziksel hem de dijital/sanal dünyaları dahil etmesi ve yerel bir ekonomiye sahip olması sebebiyle de katlanan bir değer yaratıyor. Pazarlamacıların üçte ikisinden fazlası, önümüzdeki 12 ay içinde bütçelerinin en az dörtte birini metaverse evreni üzerinden kullanmayı planlıyor. Ticari açıdan bakıldığında ise Metaverse, geniş kapsamlı ticari beklentilerin ortaya çıkmasına neden oluyor. Yeni bir sermaye yatırımı olarak büyük şirketler, bu ticari beklentilere kavuşmak adına kendilerini Metaverse’ü oluşturmaya adıyor.

    Peki ya sizin markanız Metaverse evreni için hazır mı? Bu evrende yer almak için ne gibi hazırlıklar yaptınız? Hızla olgunlaşan birkaç teknoloji alanını birleştiren bu alan, markanızla ne kadar uyumlu? Aklınıza takılan tüm bu soruların yanıtlarını aşağıda bulabilirsiniz.

     

     

     

    Markalar için Metaverse rehberi

    Metaverse, bilgisayarlar ve üç boyutlu görüntü veren (VR gözlükler, sanal asistanlar, akıllı/sesli arayüzler, sinir çipleri, makine öğrenimi, yapay zeka ve yapay sinir ağları) cihazlar sayesinde kişinin yapay bir ortama dahil olmasına imkan sağlayarak, gerçek ve sanal dünya arasında bir köprü vazifesi görüyor. Tüm bunların yanında bir konsept ve ekosistem olarak Metaverse ise, birçok teknolojinin bir arada gelerek yeniden yorumlanarak ortak bir noktada buluşmasından oluşuyor.

     

    Metaverse nedir?

    Wikiwand’e göre Metaverse (veya Türkçe tabiriyle sanal evren), geleneksel kişisel bilgisayarların yanı sıra sanal ve artırılmış gerçeklik cihazları aracılığıyla kalıcı çevrimiçi 3 boyutlu sanal ortamları destekleyen, İnternet’in varsayımsal bir yinelemesidir. Tek bir teknoloji veya cihaza bağlı olmayan ve herhangi bir şirketin hizmetinde bulunmayan bu evren, hızla olgunlaşan birkaç teknoloji alanını da birleştirir. Birlikte hareket eden bu teknolojiler, kullanıcıların çevreleriyle ve diğer kullanıcılarla ortak bir alandaymış gibi etkileşime girdiği, üç boyutlu, sürükleyici bir deneyim ortamı sunmayı odağına alır.

     

     

     

    Daha şimdiden birçok markanın Metaverse dünyasında mağaza açtığını, reklam verdiğini veya etkinlik düzenlediğini takip ediyoruz.

    Yakın gelecekte yeteneklerimizi geliştirebileceğimiz, bağlantılarımızı güçlendirebileceğimiz ve etkileşimlerimizi zenginleştirebileceğimiz Metaverse, henüz emekleme aşamasında. Diğer yandan insan deneyiminin bir sonraki sınırı olarak da tanımlananan bu kavram, şirketlerin müşteri katılımı, marka bilinci oluşturma, ürün geliştirme, inovasyon ve nihayetinde tüm iş modellerine yönelik yaklaşımlarında radikal değişimler getirme potansiyeli taşıyor. Metaverse, deneyim savaşlarının tırmanışa geçtiği günümüzde, kullanıcı deneyimini merkeze alarak farklılaşmaya çalışan markalarında radarında bulunuyor.

     

     

    Metaverse’ün kurucusu kim?

    Metaverse’ün tek bir kurucusu veya sahibi bulunmuyor. Metaverse, teknolojik ve ekonomik değişikliklerle birlikte bütün kullanıcıları tarafından şekillendirilen, merkeziyetsiz bir sanal evren.

     

     

    İnsanların nasıl düşündüklerini ve neden böyle davrandıklarını bilmek, başarılı bir pazarlama kampanyası geliştirmek için her daim önemli.

    İçeriğinize dahil ettiğiniz emojilerden görsellerinizdeki filtreye, kullandığınız dilden bağladığınız etiketlere kadar hemen her şey, bir tüketicinin markanızla ve ürünlerinizle etkileşime girme şeklini etkileyebiliyor. Pazarlamada psikolojik prensiplerin kullanımı ise yeni bir şey değil. Öte yandan bu teknikler, nispeten daha yeni olan Metaverse evreninde en hızlı gelişen bileşenlerinden biri haline getirebilir.

     

    Metaverse’i öğrenmeye başlamanın en kolay yollarından biri ise oyun topluluklarına yakınlaşmadan geçiyor.

    Birçok yönden genç Z Kuşağı ve Alfa Kuşağı, dijital gerçekliklerinin fiziksel gerçekliklerine nasıl bağlandığını çoğumuzdan daha iyi anlıyor. Bunu deneyimlemek için Discord üzerinden bir sunucuya katılarak gözlem yapabilirsiniz. Web 3.0, blockchain ve NFT uzmanlarının ve topluluklarının çoğu zaten Discord üzerine kurulmuş durumda. Bu nedenle her şey henüz ana akım haline gelmeden önce bu erken benimseyenlerin çoğunu dinlemek, öğrenmek ve bağlantı kurarak işlerinize olası etkisi üzerine düşünme fırsatı bulabilirsiniz.

     

    Metaverse için uzun vadeli bir strateji oluşturacaksanız, karşılaşacağınız deneyime kendinizi hazırlamalısınız.

    Şu anda bu evrende;

    • Kullanıcıların özgürce hareket edebilecekleri, gerçek zamanlı olarak oluşturulan kalıcı, sınırsız 3D alanlar ve avatarlar,
    • Kullanıcıların keşfettiği, yarattığı, oynadığı, çalıştığı, bağlantı kurduğu ve oluşturduğu toplu 3D alanlar,
    • Birbirleriyle aynı fiziksel alanda bulunmadan da iş yapabilme ortamı,
    • Kullanıcıların, diğer kullanıcılar tarafından kullanılan cihazlar üzerinden ücretsiz olarak erişilebilen sistemler ve sanal odalar oluşturması,
    • Genişletilmiş ve karma gerçeklik teknolojiler (VR gözlükler, sanal asistanlar, akıllı/sesli arayüzler, sinir çipleri, makine öğrenimi, yapay zeka ve yapay sinir ağları) kullanarak, dijital ve gerçek alanlar arasındaki etkileşimler sağlaması,
    • Dijital dünya için birleşik bir ekonomi oluşturmaya uyumlu sanal ve gerçek para birimleri,
    • Sanal ve fiziksel alanların birlikteliği için uyumlu teknik standartlar, protokoller, birlikte çalışabilirlik, dijital mülkiyet, blockchain teknolojileri yer alıyor.

     

    Metaverse’deki rolünüzü düşünürken aşağıdaki soruları kendinize sorabilirsiniz;

    • Hedef kitleniz bu ortamda bulunuyor mu?
    • Ürün ve çözümleriniz bu evrenin bir parçası olma şansı var mı?
    • Siz mi yoksa markanız mı sanal bir dünya yaratmalı?
    • Sanal bir dünyaya sponsor olmak markanız için uygun mu?
    • Şirketinizin NFT olarak basabileceğiniz fikri bir mülkiyeti bulunuyor mu?
    • Tüm Metaverse stratejisini geliştirmenize yardımcı olacak bir Metaverse ekibi kuracak mısınız? Ekibiniz nasıl görünecek, bunlar kimlerden oluşmalı ve hedefleri neler olmalı?

    Bu soruların yanıtını bulduktan sonra kısa ve uzun vadeli Metaverse planlamalarına şimdiden başlayabilirsiniz.

     

    Metaverse’te arsa nasıl satın alınır?

    Metaverse’de, OVR, Sandbox, Axie Infinity, Blocktopia, Genesis City, Lunacia, Decentraland, MatrixWorld Land Sale ve nextearth.io gibi sanal gerçeklik platformları yer alıyor.

    Aynı zamanda arsa satın alınabilen bu platformlarda, kullanıcıların gelecekte artırılmış gerçeklik cihazlarıyla deneyimleyebileceği sanal dünyalar kuruluyor.

    Arsaların değerini belirleyen birçok faktör var; hangi platformda, fonksiyonları neler, yakınlarında neler/hangi kullanıcılar var… Tüm bu değerlendirmeleri yaptıktan sonra Metaverse’te arsa satın almak için öncelikle bir kripto para cüzdanına sahip olmak gerekiyor. Daha sonrasında arsa satın almak istenen platforma üyelik alınıyor. Satım işlemleri kripto paralarla yapılıyor.

     

    Tüm bu bahsettiğim gelişmeler Metaverse için yapılacak düzenlemelerin, dönüşüm ve uyum süreçlerinin rotasını gözler önüne seriyor. Yine de ele alınması gereken halihazırda çözülememiş ekonomik, teknik, operasyonel ve regülatif sorunlar elbette var. Diğer yandan Metaverse şu anda burada bizimle ve sürekli olarak gelişiyor. Bu dönüşüm süreci ile birlikte analog toplumumuzun asla aynı kalmayacağı unutulmamalı. Tüm sektörlerin ve dolayısıyla hepimizin “iki dünyanın nasıl bir arada var olabileceğine” dair düşünmesi ve bu yönde kararlar alarak hareket etmesi gerekiyor.

     

    Sosyal Ticaretten Metaverse’e

    Sosyal Ticaretten Metaverse’e uzanan ekosistemin yaratacağı yeni dünya ve paydaşlarının kimlerden oluşacağı büyük bir merak konusu. Aşağıdaki makalemde, yakın gelecekte yeteneklerimizi geliştirebileceğimiz, bağlantılarımızı güçlendirebileceğimiz ve etkileşimlerimizi zenginleştirebileceğimiz Metaverse’ün sosyal ticaretle olan yakın ilişkisini ele aldım.

     

    Sosyal Ticaretten Metaverse’e

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN