Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaKariyerinizi Geliştirmek için Sosyal Medyayı Kullanın

    Kariyerinizi Geliştirmek için Sosyal Medyayı Kullanın

    Kariyerinizi Geliştirmek için Sosyal Medyayı kullanmaya ve gittikçe daha dijital hale gelen iş dünyasında öne çıkmaya ne dersiniz? 

    Sosyal medyanın profesyonel yaşamlarımızı etkileyebileceği farklı farklı yolları var. 

    Sosyal medyayı sadece paylaşım yapılan bir eğlence aracı değil, daha kapsamlı bir alan olarak görmek kariyer yolculuğunuza güçlü bir ivme katıyor. Sevdiğimiz ve paylaştığımız her şey dijital kimliğimizi oluştururken, kariyerlerimiz de çevrimiçi varlığımızdan etkileniyor. İş hayatınına her biriminde yer alan kişilerle bağlantı kurmak için sosyal medyanın nasıl kullanılacağını anlamak her zamankinden daha önemli. Bu yazımda, sosyal medyanın profesyonel yaşamımızı etkileyebileceği farklı yollardan ve bunu kariyerinizi geliştirmek için nasıl avantajınıza çevirebileceğinizden bahsedeceğim.

     

    Kariyerinizi Geliştirmek için Sosyal Medyayı Kullanın!

    Sosyal medya kariyerinizi nasıl etkileyebilir?

    Birçok kişi, “dijital pazarlama alanında istihdam edilmedikçe” çevrimiçi kişiliklerinin kariyerleri için çok az değeri olduğunu düşünüyor. Bununla birlikte, en azından potansiyel çalışanların sosyal medya hesaplarına bakmak ise artık standart bir prosedür haline dönüşüyor. Etik olarak hala tartışmalı olan bu yaklaşım, sosyal medyada sergilenen profillere çeki düzen verilmesini zorunlu hale getiriyor. 

     

    Sosyal medya profiliniz aslında kim olduğunuzun kısa bir özeti gibi….

    Paylaştığınız içerikten takip ettiğiniz kişilere, verdiğiniz yanıtlardan yoğunlaştığınız içerik türlerine kadar hemen her şey sizin hakkınızda çok şey söylüyor. Sevdiğiniz ve paylaştığınız içeriklerle oluşan dijital kimliğiniz ise çevrimiçi bir algı yaratan kişisel markanızı şekillendiriyor. Çevrimiçi varlığınız hakkında bilinçli olmak, daha önce karşılaşmamış olabileceğiniz insanlarla etkileşim kurmaktan ağ oluşturmaya, erişim ve müşteri tabanını genişletmekten kendi sektörünüzde görünür hale gelmeye dek uzanan avantajları beraberinde getiriyor. Büyümenin kilit anahtar ise oluşturacağınız ve yol haritası olarak kullanacağınız stratejide gizli. 

     

    Sosyal medya stratejinizi oluşturun

    Sosyal medya platformları, birbirlerini ne kadar taklit etmeye çalışsalar da birbirinden ayrılır. Her platformdan farklı bir değer alabilirsiniz, ancak bazıları kariyer gelişimi için diğerlerinden daha etkilidir. Sosyal medya her zaman değişir, bu nedenle platformların gelişimine ayak uydurmak ve mevcut araçları kullanımanın yollarını aramaya devam etmek, dolayısıyla hesabınızı sürekli geliştirerek güncel tutmak da önemlidir.

    Günlük hayatımızın merkezine yerleşen sosyal medya platformlarının kariyerimize olası etkilerini görmek için özelliklerini tek tek incelemekte ve bu doğrultuda değerlendirmekte fayda var. 

     

    LinkedIn

    Profesyoneller için süper ağ olarak bilinen LinkedIn, çoğu kişinin faydalanmadığı ancak iş hayatı için önemi artan büyük bir platformdur (toplam 830 milyondan fazla kullanıcısı ile). Çoğu insan, yeni bir iş bulmak istediğinizde burayı gidilecek yer olarak görür, ancak LinkedIn kariyeriniz için çok daha fazlasını yapabilecek güçtedir. Platform üzerinden profesyonel yaşamınızla ilgili güncellemeleri paylaşabilir, dünyanın her yerinden insanlarla bağlantı kurabilir, meslektaşlarınızdan ve alanınızdaki önemli yöneticilerden profesyonel öneriler alarak kariyeriniz için çok daha fazlasını yapabilirsiniz.

    LinkedIn profilimi nasıl geliştirebilirim diye düşünüyor ve nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız rehber niteliğindeki yazımla aklınıza takılan sorulardan kurtulabilirsiniz.

     

    LinkedIn profilimi nasıl geliştirebilirim

     

     

    Twitter

    Twitter, insanlarla bağlantı kurmak ve mevcut bağlantılarınızı geliştirmek için etkili bir yol sunar. Platformda tanışıp evlenen, hayallerindeki şirkette çalışan ve iş bulan binlerce kişi var. 

    Burada belki en sevdiğiniz şirkette tweet atarak doğrudan bir iş bulamayabilirsiniz, ancak orada çalışan insanlarla bağlantı kurabilir ve onlarla etkileşiminizi artırabilirsiniz. Twitter, LinkedIn’den daha kişiseldir ve yalnızca gönderilerine yorum yapmak yerine, bu kişilerin sahip olduğu kişilerle doğrudan sohbetlere katılmanıza da olanak tanır.

     

    Instagram

    Instagram, doğru kullanıldığında iş arama söz konusu olduğunda bir joker görevi üstlenebilir. Özellikle daha yaratıcı işlerinizi sergilemek ve bunların görünürlüğünü artırmak için harika bir platformdur. Sosyal medya yöneticilerinden fotoğrafçılara, tasarımın her alanına yönelik görsel odaklı platform, kişisel ve profesyonel markanızı çekici bir şekilde sunmak için birçok fırsatı beraberinde getirecektir. 

     

    TikTok

    Son dönemin revaçta olan platformunu her ne kadar komik ve ciddiyetten uzak içerikleri ile tanınmasına rağmen, kişisel olarak TikTok’u hayalinizdeki şirketle (veya orada çalışan insanlarla) daha gayri resmi bir şekilde bağlantı kurmak için kullanabilirsiniz. Platformun genç hedef kitlesine iş aramada yardımcı olmak için 2021’de TikTok Özgeçmişlerini test etmeye başladığını hatırlatmakta fayda var. 

    TikTok’taki içerikler, gerçek ve özgün, eğlenceli ve katılımı destekleyen, hatta kuralsızlığın altını çizen bir yapıda üretilir. Eğer kariyer planlamanız ve yetenekleriniz bu yapıya uygun ise burası profesyonel benliğinizi göstermeniz için harika bir araç olacaktır. 

     

    Polywork

    LinkedIn’in daha genç ve daha kariyer odaklı bir versiyonu olan Polywork, yalnızca sahip olduğunuz iş tecrübesini ve becerilerinizi değil, aynı zamanda tüm gün yaptığınız şeyleri de paylaşabileceğiniz bir platformdur. Burada üzerinde çalıştığınız video veya podcast’leri, yaratıcı projeleri ekleyebilir ve işbirliği için potansiyel fırsatlara başvurabilir veya bunları paylaşabilirsiniz.

     

    Hangi platform olduğunun önemi yok, sadece sizin için uygun olan bir veya iki tanesini seçin 

    Hangi platformu kullanacağınıza karar verirken, her zaman ve her yerde bulunmanızın gerekmediğini de hatırlatmakta fayda var. 

    Doğru olan, en rahat hissettiğiniz ve kariyerinize en çok fayda getirecek olan platformlara yoğunlaşarak emek harcamak ve ardından ihtiyaç duyarsanız diğer platformları planlamanıza dahil ederek ilerlemektir. Doğru platformu seçerken kendinize aşağıdaki soruları sorabilirsiniz.

    • Sosyal hesaplarınız sizi profesyonel olarak temsil ediyor mu? 
    • Sosyal medya hesaplarınızda başkalarına göstermek istemediğiniz bir şey var mı?
    • Kişisel ve profesyonel başarılarınızı paylaşmanın en iyi yolu nedir?

    Profil denetimi atlamamanız gereken bir adımdır çünkü sosyal medyada temsil edilen kişisel markanızı pekiştirmenize yardımcı olur. İnsanların sizi aradıklarında ne gördüklerini anlama süreci, artık kullanmadığınız veya ihtiyaç duymadığınız eski hesaplarınızı devre dışı bırakmanıza da yol açacaktır.

     

    Kariyerimi geliştirmek için sosyal medyayı nasıl kullanabilirim?

    Sosyal medya hesaplarınızda ulaşmak istediğiniz hedefleri belirlemek ve neyin işe yaradığını görmek için farklı taktikler uygulayın!

    Ne yapmayı seçerseniz seçin, kendinizi ortaya koymanın sürdürülebilir bir yolu olduğundan emin olun. İçerik oluşturmak için kendinizi yormayın, önce kendinize ve ruh sağlığınıza dikkat edin. Kariyer gelişimi, birçok insan için emekli olana kadar durmayacak uzun bir süreçtir. ‘Acele et‘ zihniyeti sürdürülebilir değildir ve zihinsel sağlık için de iyi değildir. Tükenmişliği önlemek için kendinize sınırlar koyun ve sayılara takıntılı olmaktan kaçının. Büyümek zaman alacaktır, bu sebeple kişisel markanızı ve onu büyütmek için kullandığınız sosyal medyayı uzun vadeli bir yatırım olarak düşünmeyi unutmayın.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN