Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaInstagram'ın Yeni Özellikleri

    Instagram’ın Yeni Özellikleri

    Instagram’ın yeni özellikleri ile hesabınızı büyütmeye ve stratejinizi güncellemeye ne dersiniz?

    Instagram gibi sosyal platformlar neredeyse her hafta güncelleme ve yeni özellik sunarken, sosyal medya pazarlama stratejinizde düzenli olarak değişiklik yapmanızı zorunlu hale getiriyor.

     

    Instagram’ın Yeni Özellikleri

    Hem kullanıcıların hem de markaların yeni trendlere ve gelişen kullanıcı tercihlerine ayak uydurması gerektiren bu yeni özellikler, rekabetin yoğun olduğu kayan ekranlar üzerinde hedef kitlenizi genişleterek insanların sizi bulmasını, takip etmesini ve sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırıyor. Genellikle işletme hesaplarının kullanımına sunulan Instagram’ın yeni özelliklerini aşağıda bulabilirsiniz.

     

    Profesyonel Pano

    Kasım 2020’de beta sürümü ile karşımıza çıkan profesyonel gösterge panosu, içerik oluşturucuların ve işletmelerin performansı izlemesine, araçlara ve kaynaklara tek bir yerden erişmesine olanak tanıyor. Profil sayfanızın üst tarafından ulaşabileceğiniz bu pano sayesinde takvim özelliğini kullanarak son 90 güne dair analiz yapabiliyor, gönderi, hikâye ve canlı yayınlar için erişim bilgilerini görüntüleyebiliyorsunuz. Tüm kullanıcıların erişimine açılan profesyonel pano, gönderilere dair güçlü içgörüler elde edebileceğiniz harika bir araç.

     

    Canlı Odalar – Live Rooms

    Kullanıcıların bir oda kurup, aynı anda üç ek misafirler canlı oturumlar düzenlemesine izin veren canlı odalar kısa sürede hem markaların hem de bireysel kullanıcıların benimsediği araçlar arasına girdi. Toplam dört kişi ile seminer, panel, soru – cevap oturumları yapılmasını mümkün kılan bu özellik, markaların influencer çalışmalarında da sıkça karşımıza çıkıyor.

     

    Hediye Kartları

    Instagram’ın küçük işletmelere yardımcı olmak ve takipçilerinden bağış, bağlantı paylaşımı, hediye gibi destekleri alabilmesini mümkün kılmak için kullanıma sunulan bu yeni çıkartma, kullanıcıların favorileri arasında yer alıyor. Markaların takipçileri ile daha yakın etkileşim kurmasına ve kampanya duyuruları konusunda destek almasına katkı sunan bu çıkartma, tekrar paylaşımı da kolaylaştırıyor. Yeni Stories çıkartmasını ve profil düğmesi seçeneklerini kullanmak için, Instagram işletme hesabı veya içerik üretici hesabına sahip olmak gerekiyor.

     

    Sabitlenmiş Yorumlar

    Instagram, gönderilerinizin yorumlar bölümünün en üstünde kalmaları için yorumları sabitlemenize olanak tanıyor. Özellikle işletmeler için çok yararlı bir denetleme aracı olan bu özellik, olumlu geri bildirimleri öne çıkarma, sohbet etkileşimi başlatma, gönderi üzerinde düşündürme gibi amaçlarla kullanılabiliyor. Önemli yorumları görünür hale getiren bu özellik, şimdilik gönderi başına üç yorum sabitlenebilmesine izin veriyor.

     

     

    Ortak Paylaşım – Colab

    Ortak Çalışmalar özelliği, iki farklı hesabın bir paylaşımı veya Reels videosunu birlikte paylaşmasına olanak tanıyor. Ortak çalışmak istediğiniz kişiye Collab isteği göndermek için gönderinizi oluşturup, yayınlamadan önce ‘Kişileri Etiketle’ seçeneğini işaretlemeniz gerekiyor. Her iki kullanıcının profilinde de aynı sayıda beğeni ve yorumun göründüğü bu özellik hem markalar hem de içerik oluşturucuları tarafından yaygın olarak kullanılıyor.

     

    Hikaye Alt Yazıları – Captions

    Instagram kısa süre önce, kullanıcıların Hikayelerine söylediklerine ilişkin metin alt yazıları eklemelerine olanak tanıyan yeni bir özelliği kullanıma sundu. Markaların daha geniş bir kitleye ulaşmasını ve videolar sesli izlesin veya izlemesin tüm izleyiciler tarafından anlaşılmasını sağlayan bu özellik, şimdilik İngilizce ve İngilizce konuşulan ülkelerde aktif edilmiş durumda. Otomatik olarak oluşturulan bu altyazılar için düzenleme seçeneği de bulunuyor.

     

    Reels Remiks

    Kullanıcıların kendi videoları ile uygulamaya yüklenmiş olan farklı bir Reels videosunu birleştirmelerini sağlayan bu özellik ile iki Reels vidosu yan yana getirilip paylaşılabiliyor. Markaların trendleri başlatmak ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği teşvik etmek için kullandığı bu özellik, benzersiz içerikler oluşturmak ve kullanıcı ile güçlü etkileşim kurmak için tercih ediliyor. Altmış saniyeye kadar desteklenen Reels Remiks’i kullanmak için öncelikle Reels’inizi birleştireceğiniz bir videoyu seçmeniz ve remikslemeyi etkinleştirmeniz yeterli oluyor.

     

     

    Tüm bu yeniliklerin yanında;

    • Instagram’da ödeme,
    • İçerik oluşturuculardan alışveriş,
    • Facebook Messenger kişileriyle doğrudan Instagram’dan iletişim kurmaya imkan veren “Uygulamalar arası mesajlaşma”,
    • Kullanıcıların uygulama içindeki dijital bir haritada gezinerek konum hikayelerini görüntülemelerine olanak sağlayan “Harita Arama”,
    • Markaların önceden yayınlanmış içerikleri kullanarak seyahat rehberleri, yemek rehberleri, trend rehberleri, tatil hediye rehberleri ve daha da fazlasını oluşturabilmesini sağlayan “Kılavuzlar” da son dönemde kullanıma sunulan işlevsel özellikler arasında yer alıyor.

     

    Derlemeye çalıştığım ve yakın zamanda kullanıma sunulan Instagram’ın yeni özellikleri iyi performans gösteren benzersiz, ilgi çekici içerikler oluşturmanıza katkı sağlarken, rekabetin yoğun olduğu ekranlar üzerinde öne çıkmanızı kolaylaştıracaktır.

     

    Sosyal Ticaretten Metaverse’e uzanan ekosistemin yaratacağı yeni dünya ve paydaşlarının kimlerden oluşacağı büyük bir merak konusu. Sosyal medyanın etkisi ve teknolojinin evrimi, tüm perakende sektörünü mevcut müşterileri korumak ve rekabet avantajı elde etmek için benzersiz iş modelleri sunmaya zorluyor. Henüz emekleme aşamasında olan Metaverse ve sosyal medyanın geleceğine dair kaleme aldığım makaleyi aşağıda bulabilirsiniz.

    Sosyal Ticaretten Metaverse’e

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN