Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    ManşetInstagram’da Hashtag Planlaması Nedir ve Nasıl Yapılır?

    Instagram’da Hashtag Planlaması Nedir ve Nasıl Yapılır?

    Profesyonel olarak çok daha etkili Instagram kullanmak için hashtag planlaması yapmak size ciddi takipçi kazandıracaktır. Daha önceki hashtag ile ilgili yazımda hashtag kullanılmasıyla ilgili ayrıntılı bilgi vermiştim. Bu yazımızda iş amacıyla kullandığınız Instagram hesabından yapacağınız paylaşımları Hashtag Planlaması yaparak paylaşılmasıyla nasıl avantaj sağlayabileceğinizi anlatacağım.

    Hashtag Planlaması

    Öncelikle bilmeniz gereken, oluşturacağınız kelimenin başına # işareti eklediğinizde o kelime artık bir tıklanabilen hahstag (etiket) olacağıdır. Bu etikete tıklandığınızda o etiket eklenerek paylaşılmış olan tüm mesajları o etiket başlığı altında görürsünüz. Instagram kullanacak kişilerin iyi kurgulanmış bir hashtag planının olması hesabın etkileşiminin arttırır. Hedef kitleye düzenli ve stratejik yapılan paylaşım olmadan yüksek etkileşim almak zordur ve uzun zaman alır.

    Hashtag Belirlerken Boşluk Bırakmayın

    Kullanacağınız etiketi yazarken boşluk vermeden ve tek bir kelime halinde yazmalısınız. Etiket birkaç kelimeden oluşsa bile birleştirilerek yazılmalıdır. Mesela #Gündeenazikilitresuiçin etiketi iyi bir örnek olabilir.

    Çok Sayıda Hashtag Kullanmaya Hayır !

    Çok fazla hashtag kullanmak çok avantaj sağlayacakmış gibi dursa da aslında durum tersine işler. İlgisiz fazladan eklenen hashtagler size ulaşacak takipçi profilinin kalitesini azaltır. O yüzden çok popüler olan hashtag’leri kullanmak yerine daha az bilinen fakat yapılan işi anlatan hashtagler daha fazla yarar sağlar.

    Noktalama İşareti Kullanmayın

    Etiket oluştururken !,&,*,% ve benzeri işaretler kullanmayın. Örneğin #sabah&aksam! Doğru bir etiket kullanımı değildir. Ayrıca etiket oluştururken büyük veya küçük harf olmasına dikkat etmenize gerek yoktur. İstediğiniz gibi büyük ve küçük harfleri aynı etiket içinde kullanırsınız.

    Etiketleri Özenle Seçin 

    Instagram, hesap sahibinin bir çeşit marka yüzüdür. Böyle önemli bir vitrinde sıradan ve herkesin kullandığı etiketler kullanmanız yeterli fayda sağlamaz. Hem çok fazla etiket kullanmak hem de çok bilinen etiketleri kullanmak yerine az bilinen ama etkili olabilecek etiketleri kullanmakla ilgili bir plan yapın. Böyle yaparak milyonların kullandığı etiketler yerine kendinize özel etiketlerle fark yaratırsınız.

    Size Rakip veya Benzer Instagram Hesaplarını İnceleyin

    Hashtag belirlerken yaptıklarınızla benzer çalışmalar yapan rakip hesapları araştırın. Onların paylaşımları, kullandıkları etiketler ve etiketlerin etkileşim durumu size bir fikir verecektir.

    Hashtag Size Özel Olmalı

    Hashtag yani etiketiniz size özel olmalı. Ne yapıyorsanız onu temsil eden birden fazla etiketler belirleyin. Hesabınızla ilişkili 2 ayrı kelimeyi birleştirerek yeni oluşturacağınız etiketler iyi bir fikir olabilir. Etiketler çok uzun olmazlar ve akılda kalacak kadar zekice kurgulanırlarsa çok faydalı olurlar. Böylece daha fazla etkileşim için iyi bir çalışma yapmış olursunuz. .

    Özetle

    İyi kurgulanmış bir hashtag planlaması hem etkileşimi arttırmak açısından hem de takip sayınızın gelişimi açısından çok değerlidir. Üzerinde çok çalışılıp tecrübe kazanıldığında daha fazla fayda sağlayacağını göreceğiniz bir konudur. En güzel yanı da etiket kullanmak için hiçbir hesabı takip etmenize gerek olmamasıdır.

    www.mediamarkt.com.tr

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN