IGTV Hakkında Bilmeniz Gerekenler

0

IGTV hakkında bilmeniz gerekenler konusuna yer verdiğim yazımda, platformla ilgili güncellemeleri ve merak ettiklerinizi bulabilirsiniz.

IGTV Bir Yaşında

Instagram, kullanıcıların video oluşturmasına ve yüklemesine izin veren kendi video tabanlı uygulaması IGTV’yi Haziran 2018’de kullanıma sunmuştu. IGTV geçen bir yılın ardından kullanıcıların paylaştığı videolarla etkisini katladı. Öte yandan dikey formatta en fazla 10 dakika uzunlukta videolar yüklenebilen platform, sadece 4.2 milyon indirme sayısına ulaşabildi. Bu rakam Instagram kullanıcı tabanının ortalama olarak yarısından azına denk geliyor. Kullanıcıların IGTV’ye ilgisi sınırlı kalıyor. Ancak bu durum değiştirecek yeni bir geliştirme yakında kullanıma sunuluyor.

 

IGTV Nedir?

Instagram TV (IGTV), kullanıcıların 15 saniye ile 10 dakika arasında değişen uzunluklarda videolar oluşturmasını sağlayan bir video platformu. IGTV, tıpkı Facebook ve Facebook Messenger gibi Instagram’la bütünleşik çalışıyor.

IGTV kullanabilmek için öncelikle Instagram hesabınızın olması gerekiyor. Ardından IGTV uygulamasını Google Play’den veya App Store’dan indirerek, Instagram hesabınızla kayıt oluyorsunuz.

 

Çok yakında IGTV’ye yatay formatta video da yüklenebilecek

IGTV, YouTube’un aksine dikey formatta uzun videolar yayınlamasıyla dikkat çekmişti, böylelikle mobil odaklı duruşunu sürdürmüştü. Geçtiğimiz günlerde yapılan açıklamalarla birlikte, IGTV’ye yatay formatta video yüklenebilecek ve bu yatay videolar telefonlar yatay konuma getirildiğinde tam ekran olarak izlenebilecek.

Bu yenilikle birlikte YouTube için üretilen içerikler IGTV’de de kullanılabilir hale gelecek. Platform, bu önemli değişiklikle birlikte içerik sağlayıcıların üretkenliklerini artırmayı hedefliyor.

 

İşte son güncellemeler ışığında IGTV hakkında bilmeniz gerekenler;

 

Bir IGTV videosunu direk mesaj olarak arkadaşlarınıza gönderebilirsiniz.

IGTV Hakkında Bilmeniz Gerekenler

  • IGTV’de video paylaşabilmek için öncelikle bir kanal oluşturmanız gerekir.
  • IGTV kanallarının her biri, bir Instagram hesabına bağlıdır.
  • IGTV’yi kullanmaya başlayınca, Instagram hesabınızın profil alanında sabit bir butona sahip olursunuz.
  • IGTV’de amaç, düzenlemeden geçmemiş, ham videolar paylaşmaktır.
  • IGTV, doğrudan telefonunuzdan çekim yapmanıza, düzenleme uygulamaları aracılığıyla videoyu düzeltmenize ve doğrudan izleyicilerinizle paylaşmanıza olanak tanır.
  • IGTV, kullanıcıların 15 saniye ile 10 dakika arasında değişen uzunluklarda videolar paylaşmasını mümkün kılar.
  • IGTV’ye 9:16 en boy oranına sahip dikey bir video veya 16:9 en boy oranına sahip yatay bir video yüklenebilir.
  • 10 dakikalık veya daha kısa videolar için maksimum dosya boyutu 650MB dır.
  • Daha büyük hesaplar ve doğrulanmış hesaplar 60 dakikaya kadar video yükleyebilir, ancak bu videoların bilgisayardan yüklenmesi gerekir.
  • 60 dakikaya kadar olan videolar için maksimum dosya boyutu 3,6GB dır.
  • IGTV’ye yüklenecek videoların MP4 dosya formatında olmaları zorunludur.
  • IGTV’ye video yüklediğinizde, beğenmeler, yorumlar, görüntüleme sayısı, videonun ortalama izlenme yüzdesi ve hedef kitle tutma grafiği gibi istatistikleri görebilirsiniz.
  • IGTV videoları otomatik olarak bir kişiden diğerine geçer. Videoları atlamak için parmağınızı sağa veya sola kaydırabilirsiniz.
  • Bir IGTV videosunu direk mesaj olarak arkadaşlarınıza gönderebilirsiniz.
  • Platform üzerinden paylaşılan video alt metinlerinde hashtag ve link bağlantıları aktif olarak (tıklanabilir halde) kullanılabilir. Paylaşımlara kişi etiketlenebilir ve emojiler de eklenebilir.
  • IGTV’ye aktardığınız videoların bir dakika süreli başlangıç bölümlerini Facebook ve Instagram hesaplarınızdan paylaşabilirsiniz.
  • IGTV’de de arama yapabilir, videoları kaldığınız yerden izlemeye devam edebilirsiniz.

 

Dikey biçimlendirme, kullanım kolaylığı sağlıyor.

IGTV Neden Önemli Bir Araç?

  • Değişken uzunluktaki IGTV bölümleri, markalara ve markaların mesajlarına en iyi uyan, ilgi çekici içerikleri oluşturma imkanı veriyor. Pazarlama stratejistlerinin artık bir mesajı tek bir fotoğrafla sınırlandırması veya 24 saat süreli bir hikaye için sürekli içerik oluşturması gerekmiyor. Bunun yerine markalar ve şirketler, IGTV kanallarına içerik ekleyerek tıpkı bir kütüphanedeki kitaplar gibi zamansız tüketilecek içerik planının temelini oluşturabilirler.
  • IGTV markaların görünürlüğünü artırıyor ve şirketiniz hakkında başka bir şey bilmeyen, video izlemeye merakı olan kitleyi yakalamak için imkan tanıyor. Dikey biçimlendirme, kullanım kolaylığı ve kullanıcıda yarattığı kişisel hisleriyle IGTV, şirket ve izleyici arasında daha derin bir bağlantı kurulmasını kolaylaştırıyor.
  • IGTV, basit arayüzü sayesinde kullanıcı etkileşimini göz önünde tutuyor. Videolar uzun formatlı, çerçevenin her iki tarafında negatif boşluk bırakmıyor ve izleyici için sürükleyici, birbirine bağlı bir video deneyimi yaratıyor. Dikkat dağılmalarını en aza indirgeyerek, izleyiciyi bir sonraki bölümü izlemeye heveslendiriyor.
  • Yazılı içerik arama motoru optimizasyonu için mükemmel olsa da, video içeriği müşteriyle bağlantı kurmak konusunda çok önemli. Instagram’da en kalabalık yaş grubu 18-34 yaş aralığında. Türkiye ise %58’lik bir kullanım yoğunluğu ile İsviçre ile birlikte ilk sırada. Videolara yeni bir mecradan başlayıp bütçe ve enerji tüketmek yerine IGTV üzerinden hikayenizi ve mesajınızı iletleyebilirsiniz.

 

IGTV, hiç kuşkusuz markanız ve şirketiniz için geleceğe yapacağınız yatırımın önemli bir parçası haline gelebilir.

 

İnteraktif Ürün Görselleştirmesi son dönemin yükselen değeri.

Aşağıdaki yazımda tüketicilerin değişen satın alma alışkanlıklarına ve etkileşimin geleceğine yer vermiştim.

 

İnteraktif Ürün Görselleştirmesi Yükseliyor

 

 

Fayda görmeniz dileğiyle.

 

Cevap bırakın