Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürD2C ticaretin markalar için sunduğu avantajlar

    D2C ticaretin markalar için sunduğu avantajlar

    Doğrudan tüketiciye ticaret (D2C), üreticinin tüketici hedef kitlesine araya aracı girmeden satış yapabilmesi anlamına geliyor. Diğer bir deyişle bu model ile hiçbir aracı kullanmaksızın doğrudan müşteriye, kullanıcıya ya da hedef kitleye ulaşılabiliyor. Son yıllarda hızla yükselen DC2 ticaret distribütörlere ve toptancılara dayanan geleneksel perakende ile karşılaştırıldığında sahip olduğu avantajlar ile öne çıkıyor. Bu yöntem her şeyden önce aracıları ortadan kaldırarak üreticilerin markaları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmasını sağlıyor. Bu haftaki yazımda geleneksel perakende stratejilerine göre sahip olduğu artılar ile geleneksel perakendeyi alt üst etmesi beklenen D2C ticaretin avantajlarına baktım.

    Marka iletişimi ve tüketici katılımı üzerinde artan kontrol
    Geleneksel üretici-perakendeci ilişkisi, üreticilere markalarını kontrol etmeleri için çok az alan bırakıyor. Paketleme ve diğer pazarlama faaliyetleri üzerinde kontrolleri olsa da, ürün perakendecilere teslim edildiğinde, üreticilerin artık satış süreci üzerinde bir etkisi kalmıyor, tüketicilerle ilişki kuramıyor veya veri toplayamıyorlar. Üreticiler reklama çok para harcasa bile ürünü tüketiciye sunan perakendeciler olduğu için tüketiciye dokunması son derece sınırlı oluyor. Bu durum D2C ticaret ile değişiyor.

    Yenilik için daha fazla fırsat
    Çoğu perakendeci satış yaparken belirli bir standardı takip eder. Genellikle yeni olan ve “çok satan” bir ürün olma özelliğine sahip olmayan ürünleri satmaktan çekinirler. Üreticiler ise perakendecilerin istediğini üretmekle sınırlandırılır. D2C, üreticilerin yeni ürünleri daha küçük ölçekte piyasaya sürmesine, seçilen demografik verilerle test etmesine ve geri bildirim toplamasına olanak tanır. Bu şekilde üreticiler, müşterilerinin ne istediğini anlayabilir, satabildikleri ürünleri üretebilir ve uygun olduğunda iyileştirme yapabilirler.

    Müşterilere ve müşteri verilerine doğrudan erişim
    D2C ticaret satış sonrası da dahil olmak üzere satın alma sürecinin her aşamasında müşterilerle doğrudan iletişim, e-posta adreslerinin, konumlarının, sosyal medya profillerinin, satın alma tercihlerinin vb. toplanmasını sağlar. Tüketici satın alma davranışlarını öğrenmek, üreticilerin mevcut ürünleri optimize etmesine ve hatta muhtemelen yeni ürünler oluşturmasına yardımcı olur.

    Daha yüksek marjlar elde edin
    Üreticiler, aracıları resimden çıkararak daha yüksek marjlar elde ederler. Ürünlerini satan bir üretici için kar, maliyetten brüt satışa kadar olan süreci kapsar. D2C ticaret ayrıca, markaların ürünleri perakendecilerle aynı fiyata satmalarına olanak tanıyarak kârlılıklarını olumlu yönde etkiler.

    Daha güçlü marka sadakati
    Üreticiler, müşterilerine D2C ile daha iyi hizmet ve destek sağlama konusunda daha fazla özerkliğe sahiptir. Güçlü ilişkiler kurmak ve hedefli pazarlama kampanyaları yoluyla elde tutmayı sağlamak için tüketicilerle olan bağlantılarından yararlanabilirler.
    Genişletilmiş pazar fırsatları
    Üreticiler, D2C ticaret ile ürünlerini satarken coğrafya ile kısıtlanmıyor. Doğru pazarda, doğru müşteri segmentlerine satış yaparak küreselleşebiliyorlar.

    Rekabetçi fiyat politikası
    D2C ticaret, online alışverişin önemli metriklerinden biri olan “fiyatta rekabetçi olabilme” durumunu kolaylaştırır. Aracısız bir satış ile üretici ve direkt olarak satıcı olan bir marka olarak rakip markaların fiyat politikalarıyla her zaman rekabet edebilme imkanını sunar.

    D2C ticaret tüketiciler açısından son derece avantajlıdır. Müşteri ile direkt olarak iletişimde olmak, iç görüleri iyi anlamaya yardımcı olacağı için; ürün ve sunulan hizmet açısından beklenileni karşılama noktasında verimli sonuçlar alınmasına olanak tanır. Bir D2C stratejisini benimsemek, finansal ve operasyonel açıdan da faydalıdır. Bununla birlikte, modelin tüketicilerin talep ettiklerini karşılamada tutarlı kalmasını sağlamak için ileriye dönük planlar oluşturmak her zaman iyi bir fikirdir. Bu nedenle, tüketicilerin öngörülemeyen ihtiyaçlarını karşılama ve geleceğe etkili bir şekilde ölçeklendirme stratejisini sürdürülebilir kılmak önemlidir.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN