Black Friday alışveriş dünyasını canlandırıyor

0

Son verilere göre Türkiye’de markaların “Muhteşem Cuma” , “Efsane Cuma” ve “Şahane Cuma” gibi isimler verdikleri Black Friday, alışveriş dünyasını canlandırarak renklendiriyor.

1960’lı yılların başında başlayan ve günümüzde tüm dünyayı saran Black Friday, Türkiye dahil olmak üzere her yerde tam bir alışveriş çılgınlığı haline geldi. Kredi kartlarının yaygınlaşması, e-ticaret hacminin büyümesi ve insanların farklı kültürleri daha yakından takip etmesiyle gelenekselleşen bu günde teknolojiden giyime her alanda büyük indirimler ve kampanyalar müşterilerin beğenisine sunuluyor.

Son üç yıldır yaygınlaşan ve “Muhteşem Cuma, “Efsane Cuma”, “Şahane Cuma” ve “Çılgın Cuma” gibi yerel isimlerle anılmaya başlayan bu günü, çevrimiçi pazar yerlerinin yanı sıra hem çevrimiçi hem de fiziksel mağazalara sahip elektronik, giyim ve hatta gıda perakendecilerinin de sahiplenerek pazarlama yatırımlarını artırması, son tüketicinin alışveriş alışkanlıklarını değiştirdi. Bu dönemdeki alışveriş rakamlarına bakıldığında özellikle ekim ayının ortasından itibaren günlük alışveriş hacimleri düşüş göstermeye başlıyor ve Google başta olmak üzere arama motorlarında yapılan aramalar kasım ayındaki özel indirimlere yoğunlaşıyor.

Google aramalarına bakıldığında Black Friday ile ilgili yapılan aramaların Türkiye’de 2016 yılından bu yana büyük bir artış göstererek 5 katına çıktığını, aramaların yarısının genel kelimelerden oluştuğunu ve son üç gün içinde zirve yaptığı görülüyor. Cep telefonu, teknoloji gibi aramaların bir hafta öncesinde en üst noktaya ulaştığı görülüyor.

Cevap bırakın