Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürSesli asistanların gelecekte yapabilecekleri ile ilgili 7 öngörü

    Sesli asistanların gelecekte yapabilecekleri ile ilgili 7 öngörü

    Sesli asistanlar ve sesli arayüzler artık çok sık karşımıza çıkıyor ve sağlıktan bankacılığa kadar tüm sektörlerde eksponansiyel oranda gelişmeye devam ediyor. Yükselen trendin farkında olan Amazon, Facebook ve Google gibi markalar bu alanda pazar payı için kıyasıya mücadeleye başladı bile. Apple Siri, Google Assistant, Microsoft Cortana ve Amazon Alexa. Bunlar büyük markaların sesli asistan alanındaki yatırımları. Akıllı evlerden akıllı telefonlara bu uygulamanın kullanıldığı sayısız uygulama mevcut. Sesli uygulamalar aynı zamanda günlük hayatımızın bir parçası haline geliyor. Markalar ve tüketicilerin etkileşimini değiştiriyor.Adobe Analytics’e göre Amazon Echo ve Google Home gibi akıllı cihaz sahiplerinin %71’i akıllı asistanı günde bir kere, yüzde 44’ü ise günde birkaç kez kullanıyorlar. Sesli ev asistanı sahiplerinin %76’sı son bir yılda kullanımını artırdı. Tüketici tarafında sesli asistan kullanma ihtiyacına yönelik sebepler her geçen gün artarken, ben de bu haftaki yazımda sesli asistanların yakın gelecekte yapabilecekleri ile ilgili 7 öngörüyü bir araya getirdim.

    Kişiselleştirilmiş cevaplar
    Geçtiğimiz yıllarda sesli asistanlar konusunda önemli olan kullanıcının asistana ne söylediği idi. Yakın gelecekte ise nerde ve ne için söylediği önemli olacak. İnsanlar teknoloji ile iletişim halindeyken kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşamak istiyor. Özellikle de sesli iletişimde. Kişiselleştirme özellikle bu alanda oldukça önemli. Google Asistan ise bu alanda rakiplerinden önde. Kullanıcılar Google Asistan’a hava durumunu sorup ardından kar yağacak mi diye sorduklarında Google ikinci sorunun kişinin kendi yaşadığı bölge ile alakalı olduğunu biliyor ve ona göre cevap veriyor. Örneğin Alexa’nın henüz bu seviyede olmadığını biliyoruz.
    Kişisel deneyim
    Sesli asistanlar sesleri ayırt etmede oldukça kişiselleştirilmiş deneyimler sunmaya devam edecek. Geçtiğimiz yıl Google, Google Home’un 6 farklı kullanıcı hesabını destekleyebildiğini ve farklı sesleri ayırt edebildiğini açıkladı. Bu sayede Google Home kişiye özel hizmet verebilir hale geliyor. Kullanıcılar bugün takvimimde neler var sorusunu sorduklarında kendilerine özel cevapları alabiliyorlar. Ayrıca takma ad, çalışma yeri, ödeme bilgileri ve Google Play, Spotify, Netflix gibi bağlantılı hesap bilgileri de yer alıyor.
    Mobilin ötesinde
    Amazon’un amacı kullanıcıların Alexa’ya her zaman ve her yerden ulaşabiliyor olmalarını sağlamak. Bu sayede kullanıcılar araba, buzdolabı, lamba ve evdeki diğer eşyalarıyla istedikleri her yerden iletişim kurabilecekler.
    Sayısız sistemin işin içinde olduğu düşünülürse rekabetin her geçen gün arttığı ortamda uygulama geliştiriciler farklı kanal ve platformlar için geliştirme yapmak zorundalar. Ancak iş yalnızca geliştiricilerde bitmiyor. Markaların da her bir cihazı ve entegrasyonu anlaması ve markası ile bağlantı kurması gerekiyor. Ses ile kontrol edilebilir cihazların etkisini en çok hissedeceğimiz alanlardan biri otomotiv sektörü. 2018’de pek çok araçta standart özellik olan sesli sistemler 2019’da gelişerek artacak.
    Arama davranışları değişecek
    Sesli arama en popüler konulardan biri. Ancak ses asistanı ile görsel arayüz arasında bağlantı olmadığında bu oldukça zor. Kullanıcıların Google Asistan veya Alexa’ya bağlanmadan sesli ara yüzü görmeleri mümkün degil. Ancak araştırmalar arama davranışlarında önemli değişikliklerin olacağını söylüyor. Mobil cihazlardaki sesli arama uygulamalarındaki büyüme sayesinde  2022 yılında sesli reklam gelirleri 19 milyar dolara erişecek.
    Sesli bildirim
    Mobil uygulama pazarında ses kullanıcı bağlılığını sağlamada yeni bir özellik. Geliştiriciler kullanıcıların dikkatini çekmek ve uygulamaları kullanmaya devam etmelerini saglamak için yeni yollar bulmak zorundalar. Eylül ayında Amazon Voice sesli servise bildirim özelliği ekledi. Bu özellik sayesinde Alexa proaktif olarak yeni içerik bildirimlerini verebiliyor.
    Dokunma etkileşimi
    CES 2018’de ses ve görüntünün tek bir kesintisiz deneyim ile birleştirilebildiği sunulan ürünlerle ortaya konulmuştu. Örneğin Google kendi asistanını Lenovo ekranı ile tanıtmıştı. Aslında, Google’ın CES 2018 kurulumu, kullanıcıların asistanla daha fazla etkileşime girebilmeleri için birçoğu ekran görüntüsüne sahip olan Google Asistan’ını tanıtan yüzlerce başka cihaz da barındırıyordu.
    Güvenlik
    Malum evdeki akıllı cihazlarla ilgili en önemli noktalardan biri bilgiyi gizli tutabilmek. Bu bağlamda kullanıcıların akıllı ev cihazları ile ilgili benzer endişeleri hala mevcut. Ancak sunulan geliştirmeler ile bu yıl sesli ödemeler çok daha güvenli hale gelecek.

    Görsel kaynak: edelman.co.uk

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN