Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaInstagram İçerik Stüdyosu Hakkında Merak Edilenler

    Instagram İçerik Stüdyosu Hakkında Merak Edilenler

    Instagram İçerik Stüdyosu ile gönderilerinizi planlamaya ve hesabınızı daha düzenli paylaşacağınız içeriklerle besleyerek büyütmeye ne dersiniz? 

    Facebook’un Instagram içerik stüdyosunu kullanıma sunmasıyla birlikte içerik planlaması ve Instagram profillerinin yönetimi daha basit bir hale geliyor.

    Platformun içerik planlama yeteneğine sahip olmasıyla birlikte, bu işte kullanılmak zorunda kalınan üçücü taraf çözümlere duyulan ihtiyaçta ortadan kalkıyor. Instagram Creator Studio’nun ne olduğuna, nasıl kullanıldığına ve üçüncü taraf çözümlere nasıl bir iyi bir alternatif oluşturduğuna gelin yakından bakalım.

     

    Instagram İçerik Stüdyosu (Instagram Creator Studio) Hakkında Merak Edilenler

    Instagram İçerik Stüdyosu, Facebook sayfalarınızdaki veya Instagram hesaplarınızdaki içerikleri yayınlamanıza, planlamanıza, yönetmenize ve analiz etmenize olanak tanıyan bir dizi aracı temsil eden çözüm grubuna verilen addır. Facebook tarafından ilk olarak 2017’de kullanıma sunulan bu araçlar, sınırlı işlevi ve zor kullanımı ile istenen performansa ulaşamayarak atıl görülen çözümler arasına eklenmişti. 2020 yılı başında Instagram için tekrar kullanıma sunulmasıyla yıldızı parlayan içerik stüdyosu, üçüncü taraf planlama çözümlerinin aksine ücretsiz ve pratik kullanımı ile favori çözüm haline geldi.

     

    Instagram İçerik Stüdyosunu kullanmak çok kolay

    Stüdyoyu kullanmadan önce Instagram hesabınızı Facebook Sayfasına bağlayıp, hesabınızı bir İçerik Üretici Hesabına veya işletme profiline geçirmenizi öneririm. 

    Ardından https://facebook.com/creatorstudio adresine giderek, sayfanın üst ortasındaki Instagram simgesine tıklayabilirsiniz. 

    Instagram giriş sayfasını açmak için Instagram Giriş düğmesine tıklayıp, giriş yapmak için gerekli olan talimatları uygulayabilirsiniz.

     

    Instagram İçerik Stüdyosu ile;

    • Instagram içeriklerinizi planlayabilirsiniz.
    • Performans, takipçi verileri ve etkileşim türü gibi gönderilerinizin ve profilinizin metrikler hakkında bilgi edinebilirsiniz.
    • Marka işbirliklerinizi daha kolay yönetebilirsiniz.
    • Hesabınızdaki görsel içeriklerinize bilgisayar üzerinden (fotoğraflar, videolar, IGTV, Hikayeler vb.) ulaşabilirsiniz.

     

     

    Instagram için İçerik Stüdyosu nasıl kullanılır?

    Instagram Creator Studio’da ilk kez oturum açtığınızda, Instagram profilinizde yayınladığınız tüm içeriğe genel bir bakış sunan İçerik Kütüphanesi ile karşılaşırsınız. Bu kütüphaneye video, fotoğraf, kaydırmalı görseller, hikayeler ve IGTV içeriği de dahildir. İçerik Stüdyosu’nun sol tarafında yer alan menüyü kullanmak; İçerik Kitaplığı, Yayın Öncesi, Takvim, Dosya Yönetimi, İstatistikler, Yaratıcı Araçlar, Para Kazanma ve Instagram Hesapları da dahil olmak üzere aracın çeşitli bölümlerinde gezinmenizi kolaylaştırır.

    Yayın öncesi bölümünden ulaşabileceğiniz, sağ tarafta yer alan “Takvim” sekmesi, içeriklerinizi planlamanıza ve planlanan içeriklerinizi genel olarak görmenize imkân tanır. Burada yer alan öngörüler sizi analizlere götürür ve marka işbirliklerinizi yönetmenize olanak tanır. 

     

    Instagram Creator Studio ile iki tür gönderi (Feed gönderileri ve IGTV) oluşturabilirsiniz. 

    İçerik Stüdyosu’ndan Instagram’da gönderi paylaşmak için aşağıdakileri adımları takip edebilirsiniz. 

    • İçerik Stüdyosu menüsünün sol üst köşesindeki yeşil “Yayın Oluştur” düğmesini tıklayın.
    • Oluşturmak istediğiniz gönderi türüne bağlı olarak Instagram Akışı veya IGTV’yi seçin.
    • Yayınlamak istediğiniz dosyayı seçmek için “İçerik Ekle”ye tıklayın. Kullanacağınız dosyayı bilgisayarınızdan veya bir Facebook sayfasından yükleyin. 
    • Gönderinizdeki hesapları etiketlemek için gönderinin altındaki “Medyayı Etiketle” simgesine tıklayın ve etiketlemek istediğiniz hesabın adını girin.
    • Dilerseniz “Gelişmiş Ayarlar”a tıklayarak ve “Yorum Yapmayı Kapat” düğmesini açık konuma getirerek yorumları kapatabilirsiniz.
    • Aynı zamanda Instagram’ın Erişilebilirlik araçları üzerinden “Gelişmiş Ayarlar”a tıklayarak, görme engelli kullanıcılar için açıklamanızı ekleyerek gönderilerinize alternatif metin ekleyebilirsiniz.

    Bütün hazırlıklarınız bittikten sonra İçerik Stüdyosu’nun sol alt kısmında yer alan mavi “Yayınla” düğmesini tıklayarak içeriğinizi yayına alabilirsiniz.

     

    Instagram İçerik Stüdyosu ile Instagram Gönderileri Nasıl Planlanır?

    Instagram İçerik Stüdyosunun en kullanışlı yanı, gönderileri önceden planlamanıza izin vererek, doğru zamanda gönderi paylaşmanızı kolaylaştırmasıdır.

    Instagram Create Studio ile gönderileri planlamak içim yukarıda listelediğim gibi normal bir gönderi oluşturmada uyguladığınız adımların aynısını izleyin ve ardından aşağıdakileri yapın:

    • Mavi “Yayınla” düğmesindeki aşağı oka tıklayın.
    • Açılır pencereden gönderinizi yayınlamak istediğiniz tarih ve saati seçin.
    • Tarih ve saatten memnun kaldığınızda, gönderiyi takviminize eklemek için planla’yı tıklayın. 

    İşte bu kadar basit….

     

     

    2021 Yılı Sosyal Medya Trendlerini hatırlamaya ne dersiniz? 

    Aşağıdaki makalemde sizler için hem 2020 yılında öne çıkan başlıkları hem de 2021 yılında beklediğimiz yenilikleri derlemiştim.

    2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN