Nintendo’nun en önemli ikonlarından Mario ve Luigi iş başında! İkili, Game Boy döneminde başlayan yolculuklarını Switch konsoluna taşıyor. Mario & Luigi Brothership isminin hakkını veren bir kardeşlik macerası. Öyle ki oyunda engelleri aşmak için ortak hareket etmeniz gerekiyor. Tur tabanlı oyunda savaş esnasında genellikle iki tuş kullanıyoruz. Ritim oyunlarındaki gibi zamanlama çok önemli. İki karakteri bu kadar az tuşla kullanmak gerçekten ustalık isteyen bir iş. Hatta bence satın almadan önce oyunun kendine has combat’ını mutlaka deneyin. Eğer keyif alırsanız oyunun az sonra anlatacağım eksi yönlerini hiç umursamayın. Nintendo ilk başta alışması çok kolay olan bu combat sistemini derinleştirmesini çok iyi biliyor. Düşmanların hareketleri, kullanacağınız özel güçlendirmeler derken bir anda sonsuz kombinasyonlara erişiyorsunuz.
Mario & Luigi: Bir Elin Nesi Var İki Elin Sesi Var
Bu sefer Concordia isimli bir dünyaya kelimenin tam anlamıyla yelken açıyoruz. Çünkü bir gemi ile kendi rotamızı belirleyip adalara yolculuk ediyoruz. Her adada bir şekilde sizi şaşırtacak bir düşman ve grafik çeşitliliği var. Zaten haritayı görünce uzun bir oyun olduğunu anlıyorsunuz. Adada ilerlerken kendimizi basitleştirilmiş klasik bir Mario oyununda hissediyorsunuz. Mario’yu oynatırken bilgisayar da Luigi’yi yönlendiriyor. Bu yöntem bazen saç baş yoldursa da engelleri aşmasını biliyoruz.
Kusurlar Kadı Kızına mı Ait?
Yaklaşık 30 ila 40 saat sürede tamamladığınız Mario & Luigi, serinin en uzun oyunlarından. İşte bu uzun süre beraberinde bazı sorunları getiriyor. İnternette göreceğiniz bazı düşük puanlı incelemelerin nedeni de şimdi anlatacağım noktalara dayanıyor. Bir RPG oyunu olarak elbette oyunda çok fazla diyalog var. Ancak bana göre Nintendo, karakterleri konuşturma konusunda genel bir sıkıntı içinde. Genelde doğal olmayan ya da oyuncuya ve oyun evrenine katkı yapmayan konuşmalara şahit oluyoruz. Ne yazık ki Mario & Luigi de bu durumdan mustarip. Karakterler ya zorlama espri yapıyor ya da aynı bilgileri defalarca tekrarlıyorlar.
Teknik açıdan baktığımızda ise inişli çıkışlı bir grafik görsek de dövüşler stabil çalışıyor. Aslında en önemli nokta bu ve geliştiriciler sorunsuz şekilde tik atmayı başarıyor. Fakat haritada gezinirken daha doğrusu combat / savaş dışındayken FPS düşüşleri yaşıyoruz. Bunun bir nedeni oyunun Unreal motoru ile yapılması olabilir. Diğer ve bence ağır basan neden ise serinin ilk kez Japon Acquire tarafından hazırlanması. Ne yazık ki önceki tüm Mario & Luigi oyunlarını yapan AlphaDream iflas bayrağını çekmişti. Her ne kadar köklü olsa da Acquire, seriye yeni ısınıyor gibi. O nedenle oyunda genel olarak biraz fazla güvenli yoldan gidildiğini görüyoruz.
Özetle Mario & Luigi, Nintendo’nun Switch’in son dönemlerinde çıkardığı önemli bir oyun. Bu nedenle yüksek beklentiye girenlerin hayal kırıklığı yaşama ihtimali var. Sanki oyunun süresi ve size sunulan malzemenin kısıtlı olması ile çelişiyor. Ancak zevkli ve bağımlılık yaratan combat ilginizi çekiyorsa hiç düşünmeyin.