Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerDonanım55-75 yaş arası, akıllı telefon kullanım oranında gençleri yakaladı

    55-75 yaş arası, akıllı telefon kullanım oranında gençleri yakaladı

    Deloitte’in 2017 Küresel Mobil Tüketici Anketi’nin ABD’ye yönelik araştırmasından ilgi çekici sonuçlar ortaya çıktı. Teknolojideki eğilimleri göstermesi açısından antivirüs yazılım kuruluşu ESET’in dikkat çektiği araştırmaya göre 55-75 yaş grubu kategorisi, akıllı telefona sahip olma oranında son iki yılın en yüksek büyüme artışını sergiliyor.

    Bu yaş grubundaki akıllı telefon kullanım büyüme oranı, üç yıllık ortalama büyüme göstergelerine göre %7,91 seviyesine ulaştı. 45-54 yaş arasındaki tüketiciler %7,88’lik büyüme oranıyla çok az geride. Belli bir doygunluğun gözlemlendiği 18-24 yaş grubundakilerde büyüme oranı sadece %1,40 düzeyinde. Tüm yaş gruplarında akıllı telefona sahip olma oranındaki toplam büyüme ise %5,42’ye ulaştı.

    Neredeyse herkesin en az bir telefonu var

    En genç nüfusun %93’ü ve en yaşlı nüfusun %67’si artık bir akıllı telefona sahip. Toplama bakıldığında 18-75 yaşları arasındaki Amerikalıların %82’si bir akıllı telefona sahip ya da dilediği zaman akıllı telefon kullanabiliyor.

    Genel olarak, Amerikalıların son üç yılda cep telefonlarını günde ortalama 47 kez kontrol ettikleri tespit edildi. Burada ortalamayı yükselten 18-24 yaş grubu oldu. Bu grup, günde 86 defa (geçen yıl 82 idi) telefonunu kontrol ediyor.

    Güvenlik her yaşta lazım

    İleri yaştakilerin teknolojiye entegre olmasını olumlu yorumlayan ESET Kıdemli Güvenlik Araştırmacısı David Harley, buna karşın güvenliğe dikkat edilmesi gerektiği uyarısında bulundu. Harley, “Siber saldırılar yaşlı veya genç tanımaz. Cihaz ya da uygulamadaki açıkları tanır. O nedenle tüketiciler, kullandıkları cihazlar hakkında bir miktar bilgi sahibi olmaya çalışmalı ve cihazın korunmasına yönelik güncel bir güvenlik yazılımı değerlendirmeli“ diye konuştu.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN