Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    GenelYeni Facebook 2015

    Yeni Facebook 2015

    gorsel9

    Facebook kendi sitesinde Hak ve Sorumluluklar Bildirimi ile ilgili olarak 30 Ocak 2015’te yürürlüğe girecek güncellemelerinin “Gizlilik” maddesi şöyle başlıyor. “Facebook’ta paylaştığınız bilgilerin ve içeriklerin tamamı sizin mülkiyetinizdedir ve bu bilgilerin nasıl paylaşıldığını gizlilik ve uygulama ayarlarınız aracılığıyla kontrol edebilirsiniz”. Yani özetle Facebook bize fikri mülkiyet hakkı konusunda paylaştıklarımızı kendi sorumluluğumuzda olduğunu varsayıyor ama hak ihlallerine karşı da hassas davranacağını sitesinde açıklıyor.

    Gizlilik Konusu

    Paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini, başkalarının siz ve içeriğiniz üzerindeki etkisini, nasıl yöneteceklerini ve son olarak da arkadaşlarınızdan ve reklam verenlerden neler göreceğinizi ayarlamanızı sağlayan gizlilik ayarları oldukça önemli. Facebook’ta gizliliğinizi korumanın yollarını öğrenmek için Facebook’un Gizlilik İle İlgili Temel Bilgiler bölümünü iyice bir gözden geçirmenizi öneririm.

    Reklam Kontrolü Artık Kullanıcıda

    Facebook, kullanıcı deneyimini daha üst seviyeye taşımak için birçok yeni güncellemeler yapıyor. Bunlardan bir tanesi de reklam kontrolünün tamamen kullanıcıların tercihine bırakılması. Gördüğünüz reklamlarda İlginizi çeken şeyleri yansıtmak için reklam tercihlerinizi güncelleyerek Facebook’ta daha ilgili ve faydalı reklamlar görebileceksiniz. Daha önce reklam türlerini kontrol edemeyen kullanıcıların şikayetleri ve önerileri dikkate alınarak bu değişikliğin yapılması uygun görüldü.

    Facebook kullanıcılarına reklamlar hakkında sorulduğunda ilk söyledikleri ilgi alanlarıyla çok daha ilgili olan reklamlar görmek istedikleri olmuş. Bu bilgiden yola çıkarak Facebook kullanıcılarının ilgi alanlarınızı öncelikli olarak beğendiği sayfalar gibi Facebook’ta yaptığı şeylere dayanarak öğreniyor. Ayrıca üyelerinin kullandığı internet sitelerinden ve uygulamalardan da ilgi alanları hakkında bilgi aldığını açıklıyor ve buna da ilgi alanı tabanlı reklamcılık deniyor ve birçok şirket bunu kullanıyor.

    Nasıl çalışıyor?

    Mesela yeni bir otomobil almaya niyetiniz var ve konuyla ilgili olarak internette ve mobil uygulamalarda otomobil seçeneklerini araştırıyorsunuz. Facebook burada devreye giriyor ve size en iyi fiyatı bulmanıza yardımcı olacak diğer markalarla ilgili otomobil fırsatlarını size gösterebiliyor.

    Facebook reklamlarla ilgili yapacaklarına internet reklamları için gizlilik standartları geliştiren kuruluşların oluşturduğu birlik olan Digital Advertising Alliance tarafından belirlenen sınırlar içinde karar veriyor. Eğer siz gösterilen reklamların ilginizi çekmediğini ve ilgili reklamı görmek istemediğinizi belirttiğinizde Facebook bu reklamı durduruyor. Yakında Facebook’taki tüm reklamlardan erişilebilen yeni bir araç olan ve belirli bir reklamı neden gördüğünüzün açıklamasını veren ve size reklam göstermek için ilgi alanları eklemenize ve çıkarmanıza olanak veren bir araç olan “reklam tercihleri” kullanıma açılıyor. Örnek olarak, kozmetik ürünleri ilginizi çekmiyorsa reklam ilgi alanlarınızdan elektronik ürünleri çıkartabileceksiniz. Eğer ABD’de yaşıyorsanız, reklam tercihlerini kullanabiliyorsunuz. Önümüzdeki aylarda bu özellik dünya çapında da kullanıma açılacak.

    Sarhoşken Çekilen Fotoğraflara Engel

    Facebook, yapay zeka ile ilgili çalışmaları da son hızla sürdürüyor. Yakın bir zamanda eklenmesi düşünülen görüntü tanıma özelliği yapay zeka ile birleştirilerek yüklenen fotoğraflardaki sarhoş ve ayık kişiler bu akıllı yazılım sayesinde birbirinden ayırt edilebilecek. Böylece etiketleme yapılırken sıkça kullandığımız yüz tanıma özelliğinden sonra yüklendiği zaman sıkıntı oluşturabilecek sarhoş fotoğraflarımızın da yapay bir zeka ile engellenmesi gündemde olacak.

    Graph Search

    Graph Search’ü Facebook’un yeni arama özelliği olarak da tanımlayabiliriz. Kullanıcıların birbirleriyle olan bağlantılarını ve ilgi alanlarını bulma ihtiyacı bu özelliğin geliştirilmesinin temel nedeni. Bu özellik kullanılarak Facebook bünyesine yüklenmiş fotoğraflar, kişiler, yerler ve daha başka özel bilgiler kolayca bulunabilecek. Çok yakın bir zamanda mesela şöyle bir aramayı çok rahat yapabileceksiniz.

    • Anıtkabir’i ziyaret etmiş arkadaşlarım
    • Erzurum’da yaşayan ve kedi besleyen arkadaşlarım
    • Falanca arkadaşımın ziyaret ettiği ülkeler / şehirler

    Graph Search sistemin şu anda A.B.D.’de beta testleri sürüyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN