Tablet piyasasında son durum

Tanınmış araştırma kuruluşu International Data Corporation(IDC), tablet sektörüne dair elde ettiği bulguları kamuoyuyla paylaştı.

2017 yılı ikinci çeyreğine dair bilgiler, küresel ölçekte 37 milyon 900 bin ünitelik satışın gerçekleştiğine işaret ediyor. Pazar liderleri ise Apple ve Microsoft. Samsung, Huawei, Amazon, Lenovo takipteki üreticiler. Dikkat çeken ayrıntılar, Huawei’nin Asya ve Avrupa’da reklam yatırımları ile birlikte iyi durumda oluşu ve Amazon’un ‘agresif fiyat politikaları’ ile ilgi çekmeye devam etmesi.

Öte yandan satışların önceki yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 3.4 oranında azaldığı kaydediliyor. Buna karşın, düşüşün 2015-2016 arasındaki farktan daha az olduğu, dolayısıyla bir miktar rahatlamanın söz konusu olduğu belirtiliyor. Bu noktada belirleyici etmenin ise nispeten düşük fiyatlı tablet sayısındaki artış olduğu detayı paylaşılıyor.

Ek olarak ekranı çıkarılabilir tablet satışlarının da genel kategori için önemli etkenlerden biri olduğu ifade ediliyor.

Bununla birlikte bu kategoride de küçük de olsa düşük yaşandığı dikkatlerden kaçmıyor. IDC’ye göre fiyat etiketi, tablet üreten markalar için piyasadaki konum açısından belirtleyici konulardan biri durumunda.

Klavyesinden çıkarılabilir formdaki tabletler, IDC açıklamasına göre kullanıcısına daha iyi bir bilgi işlem deneyimi yaşatıyor ve 2020 yılına kadar tablet satışlarına önemli seviyede katkıları olması bekleniyor.