http://dl.dropbox.com/s/411sgflctjdsm6b/Mob_s.jpg

Sosyal Medya Gerçekleri

Sosyal Medyanın hayatımıza girmesinin üzerinden 10 yıl geçmiş olmasına rağmen, neredeyse bir ömür boyu kullanıyormuş gibiyiz. Günümüzde kullandığımız bütün sosyal medya araçlarının başlangıcında, toplumda bir ihtiyacı gidermek için yapılan denemeler yatıyor. Bu araçların çoğu başarısız olmuş ve silinmiş olmasına rağmen, bazıları da belkide geliştiricisinin bile tahmin edemeyeceği şekilde popüler olmuş, günümüze kadar kullanıcılarını katlayarak gelmiş durumdalar.

Bu haftaki yazımda; günümüzde kullanılan popüler Sosyal Medya araçlarının kullanım istatistikleri hakkında bilgiler vereceğim. Bu bilgilerin girişimcilerin çok işine yarayacağını düşünüyorum.

Facebook Gerçekleri

Şubat 2004’de kullanılmaya başlayan Facebook’un değerinin 350 Milyar doların üstünde olduğu hesaplanıyor. Bu hızla gittiğinde dünyanın ilk trilyon dolarlık şirketinin de Facebook olacağını söylemek mümkün.

– Facebook’un aylık kullanıcı sayısı 1.65 milyarı bulmuş durumda.

– 823 milyon mobil kullanıcısı bulunuyor.

– 2016’ın ilk çeyreğindeki net kârı 1.51 milyar dolar.

– Facebook’un günümüzdeki piyasa değeri 321 milyar dolar.

– Instagram, WhatsApp ve Ocullus’u 25 milyar dolara bünyesine katmış durumda.

– Ebeveynlerin yüzde 83’ü Facebook’ta çocukları ile arkadaş.

– Facebook, her gün yaklaşık yarım milyon yeni kullanıcı kazanıyor.

– Bütün internet kullanıcılarının yüzde 47’si Facebook kullanıyor.

– Facebook’ta günde 4.5 milyar like yapılıyor.

– İnternette harcanan zamanın yaklaşık yüzde 22’sinde Facebook kullanılıyor.

– 70 Milyar dolar olan küresel mobil reklam piyasasının yüzde 19’unu Facebook alıyor.

Kaynak: Brandwatch

Instragram Gerçekleri

2012 yılında sadece 1 milyar dolar ödenerek Facebook bünyesine katılan Instagram’ın kullanıcı sayısı yarım milyarı bulmuş durumda.

–  Tüm internet kullanıcılarının yüzde 20’si İnstagram kullanıyor.

–  İnstagram’da paylaşımları yüzde 1.1 etkileşim sağlıyor.

– Tüm instagram paylaşımlarının yüzde 91’i resimlerden oluşuyor.

– İnstagram kullanıcılarının yüzde 90’ı 35 yaşın altında.

– İnstagram kullanıcılarının yüzde 41’i 16 ile 24 yaşları arasında bulunuyor.

– Gençlerin neredeyse üçte biri, İnstagram’ın kendileri için en önemli sosyal medya aracı olduğunu söylüyor.

– İnstagram son iki yıl içinde her yıl iki kat büyüdü.

– İnstagram’a her gün 80 Milyon fotoğraf yükleniyor.

Kaynak:Expandedramblings, Maximizesocialbusiness

Twitter Gerçekleri

310 milyon kullanıcısı bulunan Twitter, Sosyal Medya’nın ayrılmaz bir parçası olarak öne çıkıyor.

– Twitter 2015’de 2.2 milyar dolar gelir elde etti.

– Katy Perry’nin Twitter’da 85 milyon takipçisi bulunuyor.

– En çok retweet edilen tweet, Ellen DeGeneres’nin Oskar selfisi oldu.

– Yaklaşık 500 milyon kişi Twitter’a giriş yapmadan tweetleri okuyor.

– Aylık 1 milyar kişi, farklı sitelerdeki gömülü tweetleri görüyor.

– Her yıl 200 milyar tweet gönderiliyor.

– Her gün 500 milyon tweet gönderiliyor.

Kaynak:Entrepreneur, Wikipedia, Economictimes

YouTube Gerçekleri

Şubat 2005’te kullanılmaya başlayan YouTube, 2006 yılında Google tarafından satın alındığında değeri 1.65 Milyar dolardı. YouTube, günümüzde 80 milyar dolar değeri ile Sosyal Medya’nın devamlı büyüyen dinazoru olarak değerlendiriliyor.

– YouTube’un günümüzde 1.3 milyar kullanıcısı bulunuyor.

– Dünya internet kullanıcılarının neredeyse üçte biri YouTube kullanıyor.

– Ünlü şarkıcı Adele’nin “Merhaba” şarkısı sadece 5 gün içinde  100 milyon kişi tarafından izlendi.

– YouTube’un mobil kullanıcılar tarafından ortalama kullanılma süresi 40 dakika.

– YouTube kullanıcılarının yüzde 50’si mobil kullanıcılardan oluşuyor.

– YouTube’da 76 farklı dil kullanılıyor.

– YouTube’un en çok kazanan ortağı 12.5 milyar dolar ile PewDiePie

– YouTube’da her gün 5 milyar video izleniyor.

– YouTube’un açık kalabilmesi için videoların yıllık maliyeti 6.3 milyar dolar.

– YouTube videolarının izlenme süresi son üç yılda her yıl yüzde 50 oranında artış gösterdi.

Kaynak:YouTube, FortuneLords, Makeuseof

WhatsApp Gerçekleri

WhatsApp basit bir fikir olarak başladı, ama geldiği nokta ve etkilerini gördüğümüzde hayata ne kadar etki ettiği ortada.

– WhatsApp 2009 yılında kullanılmaya başlandı.

– Facebook 19 milyar dolara WhatsApp’ı satın aldı.

– 1 milyardan fazla WhatsApp kullanıcısı bulunuyor.

– Her gün 1 milyon yeni kullanıcı WhatsApp kullanmaya başlıyor.

– WhatsApp’ta her gün 42 milyar mesaj gönderiliyor.

– Günlük 1.6 milyar fotoğraf paylaşılıyor.

– WhatsApp’da günde 250 milyon video paylaşılıyor.

– WhatsApp üzerinde 1 milyardan fazla grup bulunuyor.

– Bu kadar bilgi paylaşımının olduğu şirkette sadece 57 mühendis çalışıyor.

Kaynak: Whatsapp, Expandedramblings

Pinterest Gerçekleri

Pinterest, çok büyük bir viral ağ olmamasına rağmen, göz arda edilmemesi gereken bir Sosyal Medya aracıdır. Görselliğin olduğu her ortamda söz sahibi olmak isteyen Pinterest; tasarım, fotoğrafçılık, moda ve yemek dahil diğer bütün platformlarda önde gelen Sosyal Medya aracı olarak ifade ediliyor.

– Pinterest’in 100 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor

– 11 milyar dolar piyasa değerine sahip

– Pinterest kullanıcılarının yüzde 85’i kadınlardan oluşuyor.

– Pinterest’te her pin ortalama 10 kez pin ediliyor.

– Pinterest kullanıcıları siteyi her ziyaret ettiğinde ortalama 15 dakikasını harcıyor.

– Pinterest sayfasına olan internet trafiğinin yüzde 75’i mobil uygulamalardan geliyor.

– Pinterest’de Kırmızı ve Turuncu renkteki paylaşımlar, diğer paylaşımlara göre yüzde 200 daha fazla paylaşılıyor.

Kaynak: Letstalksocial.com, Expandedramblings.com, Likeable.com

LinkedIn Gerçekleri

Microsoft tarafından satın alınan LinkedIn, Sosyal Medya’da iş ilişkileri çerçevesinde seviyeli bir ağ oluşturmak isteyenlerin oluşturduğu platform olarak öne çıkıyor.

– LinkedIn’in dünya genelinde 433 milyon kullanıcısı bulunuyor.

– LinkedIn’de bulunan 25 milyon profil her gün görüntüleniyor.

– LinkedIn, 2016’nın ilk çeyreğinde 861 milyon dolar gelir elde etti.

– LinkedIn’ın 2016 yılı genelinde 3.7 Milyar dolar gelir elde edeceği öngörülüyor.

– LinkedIn 2016’da 26.2 milyar dolara Microsoft tarafından satın alındı.

– LinkedIn yıllık yüzde 9 büyüyor.

– LinkedIn aylık 105 milyon tekil ziyaretçi çekiyor.

– LinkedIn kullanıcılarının yüzde 60’ı mobil uygulama üzerinden bağlanıyor.

– Aylık 45 milyar sayfa gösterimi yapılıyor.

– LinkedIn’de 7 milyondan fazla iş ilanı bulunuyor.

– LinkedIn’de her yirmi profilden birisi işverenlere ait.

– Dünya üzerindeki her üç iş uzmanından birisi LinkedIn’de profile sahip.

Kaynak:Udacity.com LinkedIn