Sosyal medya detoksunun püf noktaları

SocialMediaHepimiz az ya da çok sosyal medyaya bağlıyız, hatta bazılarımız için bu durum bağımlılık seviyesinde. Bu durumu yemeğinizin fotoğrafını çekmek için uygun açıyı ararken masadaki tüm konuşmayı kaçırdığınızda fark ettiğiniz olmuştur. Ya da en sevdiğiniz şarkıcının konserini Periscope’tan yayınlayıp sonrasında bir sohbette söylediği şarkıları hatırlayamadığınızda. Örnekler çoğaltılabilir. Sosyal medya hesaplarınızda problem yaşadığınızda eminim çoğunuzun eli ayağı boşanıyordur, merak etmeyin bunu kendinize itiraf etmenizde bir sakınca yok. Sosyal medyanın hayatımızdaki bu yeri inkar edilebilir bir noktada değil artık. Hatta sosyal medyanın artık bir iletişim türü olduğu düşünülürse tabii ki kimse sizden bu alışkanlığınızı tamamen bırakmanızı isteyemez. Ancak bu bağımlılığı biraz olsun azaltmak istiyorsanız bunu kendinizi şoka sokmadan yapmakta fayda var. İşte size telefonunuzu bir müddet kenara bırakıp dünya ile ilgilenmenin yolları.

Yemek esnasında telefonunuzu bırakın
Karşınızdaki kişinin sizi tamamen görmezden gelip Facebook haber kaynağına odaklanması kadar kötü bir şey yoktur değil mi? O halde yemek esnasında telefonunuzu bir kenara bırakın ve o ana odaklanmaya çalışın.
Yatakta elektronik cihazlarınızı kullanmayın
Bu alışkanlık kurtulması en zor olanlardan biri olabilir. Ancak en önemlilerinden biri de. Çünkü elektronik cihaz sinyalleri uyku kalitesini düşürüyor ve uykunun ne kadar önemli olduğunu düşünecek olursak yatakta elektronik cihazlardan uzak durmak en iyisi olacaktır.
Bildirimlerinizi kapatın
Endişelenmeyin, sosyal medya uygulamalarınızı açtığınızda tüm bildirimlerinizi görebileceksiniz. Bu sayede telefonunuzun yanan ışığı ile 15 saniyede bir uyandırılmamış olacaksınız.
Düzenli paylaşım yapmanız gerekiyorsa işlerinizi planlayın
Eğer sosyal medya hesaplarınız işiniz ile bağlantılı ise planlama yapmak için bir uygulama kullanın. Bu sayede günün tamamını Twitter’da geçirmek zorunda kalmazsınız.
Stalklamadan önce iyi düşünün
Merak edilen insanların sosyal medya hesaplarını incelemek yani stalklamak günümüzün önemli alışkanlıklarından biri haline gelse de, çoğu zaman görmek istemeyeceğimiz şeylerle de karşılaşmamıza neden olduğunu unutmamak gerek. Ya da yanlışlıkla eski sevgilinizin 50 hafta önceki resmini beğenip nasıl saklanacak yer aradığınızı.
Emaillerinize tek seferde cevap verin
Gelen her emaile anında cevap vermek yerine gün içinde maillerinizi kontrol etmek için 10 dakikanızı ayırın ve tüm maillerinizi cevaplayın. Bu sayede sürekli bölünmek yerine işlerinizi tek seferde halletmiş olur ve kafa olarak rahat olursunuz.
İş ve sosyal medya zamanını birbirine karıştırmayın
İş saatinde yalnızca mola zamanlarında sosyal medya hesaplarınızı kontrol etmeyi alışkanlık haline getirin. Bunun dışındaki zamanlarda sosyal medya ile ilgilenmek işteki yoğunluğunuzu daha fazla arttıracak size zaman kaybettirecektir.
Ayağa kalkın ve dışarı çıkın
Dışarıda yürürken ya da internetin çok iyi çekmediği ortamlarda Facebook hesaplarını kontrol etmek daha zordur. Bu yüzden evde oturup Instagram’da hangi filtreyi kullanacağınızı düşüneceğinize dışarı çıkın ve dünyayı keşfedin.
Sanal mutluluklardan kurtulun
Eğer ünlülere ait sayfalar ya da fazla sayıda eğlence sitesini takip ediyorsanız bu alışkanlıklarınızdan kurtulun. Bu sayede gereksiz şeyleri görmekten kurtulacak ve en azından arkadaşlarınızın neler yaptığını görme fırsatı elde edeceksiniz.
Çok fazla paylaşım yapmayın
Attığınız her adımı Snapchat’te paylaşmıyorsanız eğer sosyal medyada yapacak çok fazla şey olamasa gerek.

Görsel kaynak: hercampus.com