Sık Yapılan LinkedIn Hataları

Sık yapılan LinkedIn hataları sizin de dikkatinizi çekiyor öyle değil mi?

Söz konusu iş dünyası ile ilgili olduğunda karşımıza bizi rahatsız edecek, faydasından çok zararı olacak konu başlıkları daha fazla rahatsız ediyor. Öyle ki bu duruma özellikle çeşitli araç ve platformları kullanırken rastlıyoruz. Bunun nedeni ise bu araç ya da platformları ya yanlış kullanıyor olmaktan kaynaklanıyor. Yanlış yapacağım korkusu ile platformu tam potansiyelinde kullanamayanlara da bolca rastlanıyor. Bu yazımda da bu sorun çerçevesinde kaçınmanız gereken, sık yapılan LinkedIn hatalarından bahsedeceğim.

LinkedIn Hataları

İş hayatında bazı etik ve pratik kuralları vardır. Eğer bu etik ve pratik kurallardan haberdar iseniz, sosyal medya kanallarını iş için kullanırken daha rahat ve kendinden emin davranabilirsiniz. Ben de bu yüzden iş için kullanılan en önemli platformlardan biri olan LinkedIn kullanırken, etik ve pratikler çerçevesinde kaçınmanız gereken büyük hataların neler olduğundan bahsedeceğim. Zira bahsedeceğim bu hatalardan kaçınmadığınızda “en iyi senaryo ile ya etkileşime girmek istediğiniz insanların gözünden kaçarsınız”, en kötü senaryoda da kendinizi profesyonel biri değilmiş gibi gösterip platformdan engellenirsiniz. Bu nedenle eğer LinkedIn platformunu kullanıyorsanız, sayacağım 7 önemli hatadan kaçınmalısınız.

 

Profilinizi Tamamen Kendiniz Hakkında Yapmayın

LinkedIn hataları arasında en çok yapılan ve en büyük hatalardan birisi, bu platformdaki profilinizi tamamen kendiniz hakkında hazırlamanızdır. Gerçek şu ki aslında herkes sizden çok onlar için ne yapabileceğinizle ilgilidir. Bu nedenle profilinizi yetenekleriniz, bilgileriniz ve geçmişteki tecrübeleriniz hakkında doldurmak, iletişime geçme hedefi koyduğunuz insanlara ulaşmanıza katkı sağlayacaktır.

 

İsim Alanına Sembol, Kısaltma ve Şirket İsimleri Eklemeyin

İlk ve en önemli şey, ne olursa olsun isim alanınıza isminizden başka herhangi bir şey kullanmayın. Bu durum LinkedIn kullanımının ihlali olarak algılanır ve hesabınız kısıtlanabilir. Ama bunun ötesinde, isim alanınıza isimden başka herhangi bir şey koymak, sadece sizi aramalarda bulması zor biri yapmaz. Aynı zamanda birçok kişinin gözünde profesyonel gözükmezsiniz ve krediniz düşer.

 

Profesyonel Olmayan Profil Fotoğrafı Kullanmayın

LinkedIn profilinize bir fotoğraf koymamanız bir hatadır. Kesinlikle profilinizde size ait bir fotoğraf olmalıdır. Fakat bu fotoğraf herhangi bir şirket logosu ya da ailenizle gezide çektirdiğiniz bir fotoğraf değil, sadece temiz ve düzgün görünen bir fotoğraf olmalıdır. Bu sayede profilinize bakan kişilere güven veren bir profil çizebilirsiniz.

 

Profilinizi Sıkıcılıktan Kurtarın

Biri sizin LinkedIn profilinize girdiğinde, aslında o kişiyi etkilemek için sadece saniyeleriniz var. Birisi profilinizi açtığında karşısına çıkacak olan ilk şey başlık ve açıklama kısmınızın ilk iki satırı olacaktır. Eğer bu kısım ile o kişinin ilgisini saniyeler içinde çekmeyi başaramazsanız, devamında yapmanız çok güç olabilir. Bu nedenle o başlık kısmını akıllıca doldurmalı ve açıklama kısmındaki 120 karakterlik alanı da kim olduğunuz ve ne yaptığınız bilgisini açık ve temiz bir şekilde vermelisiniz.

 

Profilinize Sosyal Kanıtlar Ekleyin

LinkedIn profili söz konusu olduğunda, sosyal kanıt kesinlikle önemli bir hal alıyor. LinkedIn’in bu özelliği, profilinize bakanların gözünde sizin kredinizi önemli bir ölçüde arttıracaktır. LinkedIn’in Öneriler, Beceriler ve Onaylar kısmı bu sosyal kanıtı yapmanızı da kolaylaştırır. Ayrıca özellikle öneriler kısmı bir güven inşa etmek için oldukça önemlidir. Birlikte çalıştığınız insanlardan bu kısmı doldurmasını rica ederseniz, sizin hakkınızdaki o bilgi bir başkası tarafından da onaylanmış olur.

 

Bağlantı İsteklerini Kişiselleştirmeye Dikkat Edin

LinkedIn platformu gerek bilgisayarda gerekse mobil cihazlarda yanlışlıkla bağlantı isteği göndermeye maalesef elverişlidir. Fakat bu platformu kullanırken özellikle ve bilinçle bu tür bağlantı istekleri göndermekten kaçınmalısınız. Bunu söylememin sebebi, birine bağlantı isteği gönderirken biraz araştırma yapmalı ve o bağlantı isteğini kişiselleştirmelisiniz. Böylece karşı tarafın da bağlantıyı kabul etme olasılığı oldukça artacaktır.

 

“Profilime Baktığını Gördüm” Mesajları Atmayın

Sık sık profilinizi kimlerin görüntülediğine bakmalısınız. Bu şekilde bağlantılar için bir imkan ortaya çıkabilir. Fakat bunu yaparken kesinlikle “profilime baktığını gördüm” gibi bir mesaj atma hatasına düşmeyin. Eğer profilinize bakmak o kişilerin sizinle iletişime geçmeleri için yeterli olsaydı, zaten yaparlardı. Yani eğer o kişi ile bağlantı kuracaksanız, bunu yapmak için profilinize bakmasından daha iyi bir sebep bulmanızı öneririm.

 

Fayda görmeniz dileğiyle.