Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürMarkalar için Snapchat

    Markalar için Snapchat

    snapchatSnapchat, 2012 yılında hayatımıza girdiği ilk dönemlerde markalar dünyasında çok da popüler olamadı. Bunun en önemli nedeni açıkçası markaların bu yeni platformu nasıl kullanılacağı henüz keşfedememesiydi.

    Ancak geçtiğimiz yıl rüzgar tersine döndü ve Snapchat ile markaların ilişkisinde her şey değişti. Snapchat yeni eklediği özellikler ile markaların daha kısa hikayelerle daha geniş kitlelere ulaşmasına imkan tanımaya başladı. Disney’den Red Bull’a kadar pek çok marka ile çalışan, Snapchat uzman ve ünlüsü Shaun McBride’a göre Snapchat bir yaratıcı-izleyici ilişkisinden çok arkadaşlık ilişkisi hissiyatı sunuyor. Ünlü ismin bu yorumu aslında yeni nesli bugünlerdeki bir numaraları eğlenceli kaynağı olan Snapchat’in giderek artan popülaritesini basitçe anlatıyor.

    Bloomberg’e göre Snapchat üzerinde her gün 10 milyar video (Facebook’ta bu sayı 8 milyon) yayınlanıyor ve aylık aktif kullanıcı sayısı 100 milyon. Bu rakam cidden inanılmaz. Snapchat son açıklanan verilere göre günlük 150 milyon aktif kullanıcı sayısı ile Twitter’dan daha fazla günlük aktif kullanıcıya sahip.

    Snapchat nasıl çalışıyor?

    İlk olarak kendi kendini imha eden fotoğraf ve video paylaşım uygulaması olarak başlayan Snapchat bugün hala zaman kısıtı olan fotoğraf ve video paylaşımında kullanılıyor. Snapchat ile bir gün boyunca çekilen fotoğraf ve videoları bir araya getirerek daha ilgi çekici ve uzun hikayeler oluşturabiliyorsunuz. Bu yılın başlarında Snapchat markalara kullanıcılarla daha çok ilişki kurma imkanı tanıyan Discover uygulamasına başladı. Discover markaların kendi içeriklerini uygulamaya aktarmalarına imkan tanıyor. Daha çok medya şirketleri tarafından kullanılan bu özellik, içerik odaklı markalara pek çok fırsat sunuyor.

    Markalar Snapchat’i nasıl kullanabilir?

    Snapchat gençleri hedef alan demografik yapısı ile markalar için oldukça değerli. Markaların Snapchat’i kullanmada 4 temel seçeneği bulunuyor.

    Bir ünlüye sponsor olun: Daha az riskli bir başlangıç için bir Snapchat ünlüsü ile işbirliğine gidilebilir. Bu şekilde marka her iki tarafın da kabul ettiği bir hikaye içinde yer alabilir. En sık kullanılan sponsorluk ilişkileri söz konusu ünlüyü bir etkinliğe veya video kaydına dahil etmek ya da markayı eğlenceli bir maceraya dahil etmenin doğal bir yolunu bulmak.

    İçerik paylaşın: Snapchat’i kullanmanın bir diğer yolu da kendi snap’lerinizi paylaşmak. Snapchat Stories’i kullanarak kendi fotoğraf ve videolarınızı hazırlayın. Bu sayede takipçilerin ilgisini çekebilirsiniz.

    Bir içeriğe sponsor olun: Snapchat kullanıcılar tarafından paylaşılan içerikleri Our Stories kanalı altında toplar ve markalara sunar. Örneğin New York City Story kullanıcılar tarafından yapılan paylaşımların bir montajı. Yapılan yerel ve uluslararası paylaşımlar da zaman zaman mevcut oluyor. Markalar Our Stories kanalında reklam alanı satın alarak içeriklerinin bu alanda görünür olmasını sağlayabilirler.

    Çalışmalarınızı genişletin: Daha fazla yoğunluk isteyen içerik ağırlıklı markalar Snapchat Discover’ı kullanabilirler. Snapchat’in bu yeni ödemeli lokasyonunda markalar içeriklerini daha geniş kitleler ile paylaşabilirler.

    Nelere dikkat etmeli?

    Snapchat kimliğinizi dikkatli seçin: Snapchat kullanıcıları marka adınızı yazdığında kolayca eşleştirme yapabilmeli. Snapchat kimliğinizin sezgisel ve basit olduğundan emin olun. Örneğin General Electric’i “generalelectric” yazarak bulabilirsiniz ancak “general electric” yazdığınızda bir karşılık gelmeyecektir.

    Resminiz mükemmel olmasın: Canlı ve spontane paylaşımların olduğu bu kanalda mükemmeli aramak gereksiz. Yani eğer resimlerinizde photoshop kullanıyorsanız hata yapıyorsunuz demek. Snapchat’de ilginç olmak istiyorsanız eğer gerçekçi ve filtresiz paylaşımlar yapmanız gerekli.

    Güzel hikayeler anlatın: Diğer sosyal kanallarda olduğu gibi içerik en önemli nokta. Yapmanız gereken insanlara sahnenin arkasını göstermek yani markanızın gerçek hikayesini anlatmak.

    Takipçiler yaratın: Kullanıcıların sizin markanızın adını yazıp takip etmelerini beklemektense Snapchat’in QR kod versiyonunda paylaşımlar yapın böylece kullanıcılar paylaşımları görebilir ve sizi takip edebilirler.

    İşi bilen birinden yardım alın: Snapchat’te başarılı olmanın en kolay yollarından biri bir Snapchat ünlüsü ile işbirliği yapmak. Bu şekilde bu ünlü kişinin takipçilerinin ilgi alanına girmiş oluyorsunuz. Ayrıca bu sayede Snapchat’te iletişim kurmayı bir uzmandan öğrenmiş olursunuz.

    Bilinçaltına etki eden ürün veya logo yerleştirme çalışmasını denemeyin: Bazı pazarlamacılar Snapchat’te ünlülerle çalışırken ürün yerleştirme yapmak isteyebilirler. Ancak uzmanlara göre bu doğru değil. Yapılması gereken sponsor ve ünlü ilişkisini açıkça ortaya koymak, markayı hikayenin kahramanı olarak göstermek.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN