Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerYazılımKendi bulut sisteminizi kurun

    Kendi bulut sisteminizi kurun

    Bulut depolama sistemlerine özeniyor ama güvenmiyor musunuz? Evinizdeki ya da işinizdeki ağa yakın olsun, yedeklerini alır, güvenliğini sağlarım mı diyorsunuz? O zaman müjde! Bir bulut sistemi kurmak sanıldığı kadar zor değil.

    bulut

    Dropbox, Box, Google Drive, iCloud gibi sistemlere güvenmiyor, hack’lenirse yanarım, erişime engellenirse biterim, belki de bu işi daha çok kapasiteyle daha ucuza getiririm diyorsanız, NEDEN sorusunun cevabını vermişsiniz demektir.

    Bunu yapmak için birçok farklı yöntem var. Elleri kirlenmesin isteyenler, bulut hizmetini doğrudan veren bir yerden kiralayabilir, isteyen hâlihazırdaki uzak sunucusuna yazılım kurarak depolama alanı oluşturur, isteyen de varolan ağına bir sistem ekleyerek ya da kendi bilgisayarına yazılım kurarak buluta geçer.

    Önceki paragrafta söylediğiklerim, aslında şu soruyu sormak için: NEREDE?

    Güvenli bir ağınız, hızlı bir internet bağlantınız (özellikle upload/yükleme hızı yüksek) ve ayıracak bir Linux sisteminiz varsa, bulut sistemini evinizde kurabilirsiniz.

    Depolama alanı yeterli, bellek miktarına güvendiğiniz (bu iş için en az 512 MB’ını ayırmanız gerekiyor) bir sunucunuz varsa ve Linux kuruluysa, uygun yazılımlardan birisini seçerek bulut sistemini ulaşılır hâle getirebilirsiniz.

    Uğraşmadan, hızlı hızlı, bu işin uzmanı vardır elbet diyorsanız, NASIL sorusunun yanıtında bu detayları bulabileceksiniz.

    1. Bulut sistemini nasıl kendim kurabilirim?

    Gözünüzün önünde bir bulut sunucusu olsun isterseniz ya kendi sunucunuzu kuracak ve yöneteceksiniz ya da bulut hizmeti içerisine gömülü bir sabit diski ağınıza entegre edeceksiniz. WD ve Seagate’in böyle çözümleri bulunuyor.

    owncloud

    Eve sunucu kurmaya gelince, size tavsiyem Linux üzerine Owncloud kurmanız. Owncloud, tek bir giriş mekanizması ile çalıştırılıyor. Böylece dosyalarınızı farklı yerlere koysanız bile bunlar tek bir yerde görülüyor. Yani sonradan haricî sunucular da katarak olayı büyütebilirsiniz; örneğin işyerinizde de bir bulut sistemi oluşturup evdeki dosyalarla bunları aynı sisteme dahil etmiş olursunuz. Hatta varolan sistemleri de entegre ederek, SharePoint, Dropbox ya da Amazon S3 gibi alanlardaki dosyaları da tek noktada görebilirsiniz.

    Özel bir dosya yükleme noktası oluşturarak herkese dosya yükleme imkânı veren ownCloud, böylece iş dünyasını da rahatlatacak bir dosya paylaşım çözümüne imza atıyor.

    File Firewall (Dosya Güvenlik Duvarı) adlı özellik, depolama, erişim ve dağıtım için sistem ayarlarının kolayca yapılabilmesini sağlıyor. Bu sistem, yukarıda anlattığım farklı sunucuların dosyalarını birleştirme işini de güvenli bir şekilde yapmayı sağlıyor.

    owncloud

    Bunun dışında mobil cihazlardan adres defteri, takvim, fotoğraf galerileri gibi veriler de bulut sistemine taşınarak farklı cihazlarla eşleştirme yapabiliyor. Verilerin tümüne internet bağlantılı her cihazdan erişmek mümkün. Paylaşım ise kendi istemci yazılımlarının yanı sıra, URL (web sitesi adresi) göndererek de yapılabiliyor.

    1. Bulut sistemini nasıl hazır edinebilirim?

    Hazır bulut sistemleri için tek yapmanız gereken üye olup, yazılımı indirmek ya da web üzerinden dosya aktarımına başlamak. Özel bir kişisel bulut sistemi kurmak isterseniz, aslında bundan daha zor bir iş yapmanız gerekmiyor. Bunun sağladığı avantaj ise farklı ve ücretsiz bulut sistemlerini birleştirerek tek bir alanda tüm verileri toplamak ve kolayca yönetebilmek.

    cloudfuze

    Bunun için Cloudfuze’u kullanmanızı tavsiye ederim. Aylık 4,99 dolar ücretle üye olunan sistem, tek yazılımla 17 farklı bulut servisini birleştirebiliyor. Daha sonra dosyalara erişmek, çeşitli özelliklere göre dosyaları kolayca sıralayabilmek ve veri eşleştirme gibi özellikler hizmetinize sunuluyor. Cloudfuze web, Windows, iOS ve Android destekliyor. Ayrıca dosyalar FTP ile de yüklenebiliyor.

    StorageMadeEasy

    Biraz daha kurumsal bir bulut sistemine ihtiyacınız varsa, StorageMadeEasy’nin yıllık 59 dolar karşılığında verdiği ve verileri yedekli saklayan bir sistem de işinizi görebilir. Burada da hangi sunucuların ana, hangilerinin yedek için kullanılacağını seçmeniz yeterli. Ayrıca verileri ABD ya da Avrupa’da depolama seçenekleri de sunuyor.

     

     

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN