Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    GenelKadınların mobil gardıropları...

    Kadınların mobil gardıropları…

    Kadınlar alışverişe meraklıdır. Hangi mağazada hangi ürün çıkmış, Meral üzerindeki bluzu nereden almış, Bahar’ın rujunun markası ne şeklindeki soruların cevaplarını bilmek isterler. Bakımlı ve şık kadın olmanın en önemli kuralıdır aslında tüm bu bilgilere sahip olmak. Kadınlar o mağaza senin bu mağaza benim gezmeye de bayılırlar. Ancak son zamanlarda kadınların mağaza hevesi biraz kırılmış gibi gözüküyor. Çünkü karış karış arşınladıkları mağazalar ve çok daha fazlası artık mobil platformda da hizmet veriyor.

    Color line  icons on the theme of online shopping
    Color line icons on the theme of online shopping

    Yapılan araştırmalar kadınların online alışverişi erkeklerden çok daha fazla tercih ettiğini ortaya koyuyor. Kadınlar mobil ticarette, sosyal medyada ve mobil uygulama kullanımında erkeklerden bir beden üstünler. Son rakamsal verilere göre kadınların yüzde 72’si online alışveriş yapmayı tercih ediyor. Tabii bir de bunun e-posta ile bilgilendirme tarafı var. İnternette faaliyet gösteren tüm markaların yeni çıkacak ürünleriyle ilgili e-postaları alan kadınlar, renklerin ve kumaşların cazibesine kapılarak kendilerini alışverişin tam ortasında buluyorlar. Araştırmada e-posta ile bilgilendiren kadınların yüzde 14 oranında bu bilgilendirmeyi alışverişe çevirdiği görülüyor. Onu çıkarıp diğerini deneyen, saatlerini mağazalarda geçiren kadınların online alışverişte geçirdikleri zaman ise bir hayli şaşırtıcı. Kadınlar internet platformunda yaptıkları alışverişe sadece 14 dakika ayırıyorlar. Tüm fırsatları takip eden kadınlar internette düzenlenen kampanyaları da kaçırmıyorlar. Kampanyaları takip ederek indirimdeki ürünleri satın almayı tercih eden kadınların oranı yüzde 71’i buluyor. Gelelim mobil tarafa… Kadınlar erkeklerden yüzde 40 oranında daha fazla uygulama yüklüyor. Ücretli uygulamalarda bu oran yüzde 17 olarak görülüyor. Ve gelelim araştırmanın en can alıcı noktasına. Gerçek şu ki mobil alışverişlerde kadınlar erkeklerden yüzde 200 daha fazla harcama yapıyor! Kadınların en aktif kullandığı platformlar ise Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest ve Zynga…

    Instagram’da beğendim aldım
    Son zamanlarda kadınları mobil platformda alışveriş yapmaya teşvik eden en önemli uygulama Instagram. Fotoğraf paylaşımına ve yorum yapmaya imkan veren bu uygulamada, giyim, takı, ayakkabı ve çanta gibi ürün grupları var. Açıklanan son rakamlara göre fotoğraf paylaşmaya imkan sunan sosyal medya platformu Instagram’ın bugün dünyada 300 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam, sosyal medyayı aktif olarak kullanan Türkiye’de ise 3 milyonu aşmış durumda… Son dönemde kadınların mobil ticaret platformu olarak kullanmaya başladıkları Instagram, farklı markaların da müşterilerine değişik kampanyalarla ulaştıkları bir ortam haline geldi. Dünya çapında gelişmiş ve gelişmekte olan markaların yüzde 40’ı Instagram’da yer alıyor ve bunların yüzde 25’i haftada en az 1 fotoğraf paylaşıyor. Yapılan mobil ticarette ise dünya çapında 110 milyon kişinin Instagram üzerinden alım satım yaptığı tahmin ediliyor. Türkiye’de bu rakam 100 bine yakın… Sosyal medyanın sunduğu olanaklar kadınları aynı zamanda girişimciliğe de yönlendiriyor. Kadınların m-ticarete atılmasındaki en önemli katalizörlerin başında Instagram geliyor. Bugün Instagram’da kıyafet satan, ikinci el ürün satan binlerce hesap var. Yapılan bir başka araştırmaya göre, m-ticarete atılan kadın girişimci sayısı son 5 yılda Instagram sayesinde tam 4 kat artış göstermiş durumda. En çok bebek ve çocuk ürünleri, kadın giyim, kozmetik ve organik ürünlerin satışı yapılıyor. Alışveriş yapmak ise son derece pratik. Instagram üzerinden ilginizi çekecek hesapları takip ediyorsunuz. Hesaplardan paylaşılan ürünlerde beğendiklerinizi hesapta belirtilen WhatsApp numarasına bildiriyorsunuz. Ve siz hiçbir zahmete girmeden beğendiğiniz ürünler kapınıza kadar teslim ediliyor. Araştırmada en çok hangi illerde kadınların m-ticarete yatkın oldukları da belirtilmiş. İstanbul ve İzmir kadın girişimcilerin m-ticarete en yoğun şekilde atıldığı ilk 2 il olarak öne çıkarken, üçüncü sırada ise Balıkesir yer alıyor. Bu 3 ilin ardından ise sırayla Adana, Ankara, Bursa, Antalya, Kocaeli, Muğla ve Kütahya geliyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN