Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal Medyaİşletmeniz için kurumsal Facebook

    İşletmeniz için kurumsal Facebook

    2016_subat_01

    Günümüzde birçok şirket yeni pazarlama kanalları yakalama konusunda çalışmalar yapıyor. Özelikle sosyal medya kanallarını etkili bir biçimde kullanabilmek için dijital pazarlama konusunda ya bünyelerine eleman alıyorlar ya da bu konuyu dış kaynak kullanımı ile çözmeye çalışıyorlar. İşte bu yüzden sosyal medyanın kurumsal olarak kullanılması kurum için ek bir katma değer oluşturuyor. Kurumların dijital pazarlama stratejileri doğrultusunda dünyada çok yaygın olarak kullanılan bir sosyal ağ platformu olan Facebook’u neden kurumsal olarak kullanmaları gerektiğini ve Kurumsal Facebook Sayfası’nın nasıl oluşturulacağını anlatmaya çalışacağım.

    Şirketler sahip oldukları kurumsal Facebook sayfaları ile hem varolan şirket müşterilerine hem de yeni olarak kazanılmak istenen tarzdaki potansiyel müşterilere ulaşabilmek için zemin hazırlamış olurlar. Kurumsal Fecebook hesabından iyi bir sonuç almak için bu hesabın kurumsal web sitesi ile senkronize çalışması da verimliliği artması açısından verimli olacaktır.

    Kurumsal Sayfanız Nasıl Olmalı?

    Facebook’ta kurumsal sayfayı kurgularken kimlere hizmet verileceğinin çok iyi belirlenerek bu doğrultuda içerik oluşturmaya yönelik çalışmalar yapılması oluşturulan kurumsal sayfanın verimliğini artıracaktır. Hazırlanan içerik farklılaşmayı sağlayacak nitelikte ve kurumunuza özel olmalıdır.

    Etkili Kurumsal Sayfa İçin Neler Yapılabilir?

    Kurumunuzun kullandığı renk, logo ve slogan gibi benzeri içerikler profesyonel ve estetik bir biçimde birleştirilerek yerleştirilmelidir. Ayrıca kurumsal sayfada videoların gücünden de mutlaka yararlanılmalıdır. Etkili, özgün ve potansiyel müşterilerinizin iİgisini çekebilecek paylaşımlar rutin olarak yapılmalıdır. Sayfada interaktif bir yapı oluşturmayı da ihmal etmemek gerekir. Örnek vermek gerekirse bunun en iyi yolu anketlerdir. Bu yolla insanların kurumsal sayfanızı nasıl değerlendirdikleri konusunda onlardan geri dönüşler alabilirsiniz. Bu görüşler kurumsal sayfanızın geleceği için çok hassas bilgiler içerecektir. Neleri iyi yaptığınızı ve müşterilerinizin neleri beğenmediklerini bu yolla çok rahat öğrenebilirsiniz.

    Sayfanızı ziyaret edenlerin her geldiklerinde ilgi çekici içeriklerle karşılaşmaları çok önemlidir. Böylece potansiyel müşterinizin ilgisini çekebilir ve sayfaya olan ilgiyi canlı tutabilirseniz hem zamanla daha çok kişiye ulaşabilir hem de kalıcı takipçilere sahip olursunuz. Bu takipçiler de zaman içinde müşteriye dönüşebilir. Bu döngünün farkına varan şirketler zaten Kurumsal Facebook Sayfası oluşturarak kampanyalarından hizmetlerine kadar birçok şeyi bu platformdan paylaşmaktadırlar.

    Kurumsal Facebook Sayfasını Nasıl  Oluştururuz?

    Kurumsal Facebook sayfasını oluşturmak için yapılacak ilk işlem https://www.facebook.com/pages/create.php adresinden Facebook Sayfasını  hazırlamaya başlamak olmalıdır.

    Sonrasında karşımıza gelen 6 adet sınıflandırmadan birini seçerek şirketin içinde olduğu yani konumuna uygun olan kategori belirlenir. Kategori seçiminin ardından şirketin ismi yazılarak “Kullanmaya Başla” tuşuna basılır ve bu aşama tamamlanır.

    Sonrasında karşımıza “Profil Resmi” penceresi gelir. Burada Kurumsal Facebook Sayfası için uygun olabilecek ve estetik bir profil fotoğrafı seçilir. Bu seçime çok dikkat edilmelidr çünkü seçtiğiniz fotoğraf paylaşılan her içerikte küçük bir resim olarak görülür. Eklenecek görselin ebatları 180*180 pixel’i geçmemelidir. Hazır  olan görseli “Bilgisayardan Yükle” tuşuna tıklayarak yükleyebilirsiniz.

    Bir sonraki aşamada karşımıza gelen Hakkında Bölümüne profesyonel olarak hazırlanmış kurumunuzu en iyi anlatan bir metni buraya aktarmalısınız. Bu yazıyı aktardıktan sonra  “Bu Sayfa gerçek bir kuruluşu, okulu veya kamu kurumunu mu temsil edecek?” sorusuna cevap olarak “Evet” yanıtını vererek devam edin ve ardından da  “Bilgileri Kaydet” tuşuna basarak bu bölümü geçmiş olun.

    “Sık Kullanılanlara Ekle” seçeneğine gelindiğinde sık kullanılanlar arasına ekleme yapılıp yapılmayacağı sorulur. Burada da ekleme tuşuna basıldıktan sonra Tercih Ettiğin Sayfa Hedef Kitlesi” başlığı altında bölüm karşımıza çıkar. Buradaki seçenekler de istekleriniz doğrultusunda seçildiğinde Kurumsal Facebook Sayfası’nın boş hali hazırdır.

    Bundan sonra iş artık tamamen size ait. Gerekli bilgileri doldurup, sayfaya içerik girmeye başladığınızda Kurumsal Facebook Sayfası artık kurumunuza fayda sağlamaya başladı demektir.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN