Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Genelİşiniz İçin Hangi Sosyal Medya Plaformunu Seçmelisiniz?

    İşiniz İçin Hangi Sosyal Medya Plaformunu Seçmelisiniz?

    Günümüzde sosyal medyadan uzak kalmak neredeyse imkansız. İnsanlar çılgınlar gibi Facebook, Instagram, Twitter ve diğer uygulamaları kullanıyorlar.  Yapılan bir araştırmaya göre: akıllı telefon kullanırken harcadığımız zamanın neredeyse yüzde 86’sını uygulama kullanarak geçiriyoruz. Bu oranda gösteriyor ki; akıllı telefonlarımıza ilk yüklediğimiz ve en fazla kullandığımız uygulamalar; sosyal medya uygulamaları.

    Bu yazımda; işiniz için hangi sosyal medya platformunun daha uygun olabileceğinden bahsedeceğim.

    Facebook

    iStock_000033612336_Small

     

    Facebook’u aylık olarak neredeyse 1.55 milyar kişi ziyaret ediyor. Çevremizde facebook hesabı olmayan birisini görmek neredeyse imkansız hale geldi. Bu kadar kişinin bulunduğu bu mecranın özellikle pazarlama ve daha fazla kişiye ulaşma konusunda sıkıntı yaşayanlar için çok uygun bir ortam olduğunu söylemeliyim.

    Facebook’ta ticari bir web sayfası oluşturmak oldukça basit ve herhangi bir masraf gerektirmiyor. Facebook sayfaları üzerinden ticari sayfanızı kısa sürede açıp, arkadaşlarınıza haber verebiliyorsunuz.  Sayfanıza gün içinde 15-20 dakika zaman ayırıp; mesajları ve yorumları inceleyebiliyorsunuz.  Sayfanızın daha ayrıntılı analiz bilgilerine bakmak için, sayfa raporlarını incelemeniz yeterli. Eğer; sayfanıza daha fazla ziyaretçi gelmesini istiyorsanız, müşteri hedeflemesi yapılabilen reklam verebilme şansınız bulunuyor.

    Facebook, özellikle B2B dediğimiz; online satış ortamlarına yönlendirme için oldukça uygun bir ortam sunuyor. Çoğu kişi aramalarını bile facebook üzerinden yaptığından, sitenizin bulunma olasılığı da oldukça yüksek oluyor.

    Twitter

    Twitter, takipçiler ile gerçek zamanlı iletişime geçmek için oldukça uygun bir iletişim aracı olarak öne çıkıyor. Pazarlama işinizde takipçiler ile direk iletişime geçip, kısa sürede sonuç alınabilecek bir ortamdan bahsediyorum.

    Bir profil oluşturarak kısa sürede güncelleme yapma şansına sahip oluyorsunuz. Potansiyel müşteri profillerini takibe alıp, onlar ile direk iletişime geçme şansınız bulunuyor. Twitter kullanırken yardımcı araç olarak HootSuite ve Tweetbot gibi uygulamaları kullanabiliyorsunuz.

    Ücretsiz bir platform olan Twitter’da istenirse reklam verilerek, ticareti yapılan ürünün daha fazla kişiye ulaştırılması sağlanabiliyor. Tıpkı Facebook’ta olduğu gibi; Twitter’da çalışılan iş ile alakalı kişileri bulma konusunda, oldukça uygun bir ortam.

    Çoğunlukla genç kesimin kullandığı Twitter; bu kesimi hedef olarak seçen iş kolları için oldukça fazla etkileşimin sağlanabileceği bir platform olma özelliği taşıyor.

    LinkedIn

    iStock_000035135258_Small

    LinkedIn; profesyonel bir ağ sitesi. Her konuda iş sahiplerinin bir araya geldiği bu ortam. Gerek iş arayanların gerekse de işindeki son gelişmeleri diğer kullanıcılar ile paylaşmak isteyenlerin buluşma noktası olarak ifade edebiliriz.

    LinkedIn’de şirket için ticari olmasa da tanıtım ve etkileşim oluşturmak için sayfa oluşturmak oldukça kolay. Sayfa oluşturmak için çok fazla bilgi sahibi olmaya da gerek yok.  Ancak; özellikle yapılan işin niteliğine göre oluşturulan sayfadaki bilgilerin güncelliği ve doğruluğu oldukça önemli. Yanlış bilgilendirme yarar yerine zarar getirebiliyor. Bu nedenle; oluşturulan sayfanın devamlı güncellenmesi önemli.

    Kişisel olarak oluşturulan profil bilginiz; hakkınızda bilgi içerdiğinden, bu ortamda paylaşımlarınız neredeyse kişisel kartvizitiniz yerine geçiyor.

    Yaptığınız iş konusunda arama yapanların sizi bulması oldukça kolay olduğundan; profilinizde yazan bilgilerin ciddi ve doğru olması önemli.

    LinkedIn sayesinde; potansiyel müşterilerinize ulaşabilir, işinizle ilgili arandığınızda, kolaylıkla bulunabilirsiniz.

    LinkedIn; B2B şirketleri, işletmeler ve kişisel tanıtım için idealdir.

    YouTube

    YouTube heyecan verici sosyal mecraların başında geliyor. Çoğu site metin içerikli yayın yaparken, YouTube; video içerikli yayın yapmakta.

    YouTube için profesyonel bir kamera olmasına bile gerek yok. Akıllı telefonda çekilen videolar bile oldukça ilgi çekiyor. Yapılan araştırmalar; görselliğin ve özellikle video yayınının, insanların daha fazla ilgisini çektiğini kanıtlamış. Bu sebeple; yaptığınız işin tanıtılması ve etkileşim sağlanması içi, video paylaşımı daha fazla etkili olmakta.

    Yaptığınız iş ile alakalı pazarlama kanalları açabileceğiniz YouTube’da, eğer isterseniz reklam yaptırarakta, hedef kitlenize kolayca ulaşabilirsiniz. Tabi yayınlayacağınız videoların şirketinizin ciddiyeti seviyesinde olması yine oldukça önemli.

    Instagram

    iStock_000083903677_Small

    Instagram’da da görsellik öne çıkıyor. Resim yayınlayarak kendi markanızı bile oluşturma şansınız bulunuyor. İşinizin genel konseptinin Instagram için uygun olduğunu düşünüyor; fotoğraf çekmeyi seviyor, özgün içerik oluşturabiliyorsanız ve biraz da fotoğraf filtreleme işinden anlıyorsanız; bu ortamın tam size göre. Instagram; son dönemde resim paylaşmak isteyenlerin en fazla uğradığı yer olarak öne çıkıyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN